Gå til innhold

Da er kirken endelig anmeldt...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at de kommer noen vei, siden dette har vært offentlig kjent de siste ti årene.

Når vi i tillegg tar med at kirken ved flere anledninger (har ikke referanser, bare hukommelsen) har bedt om penger fra staten for å få mulighet til å rydde opp, så står saken svakt.

Rett nok - å melde seg ut av kirken har vært trøblete for flere.

Jeg vil tro at det er lovverket som burde vært revidert.

Lenke til kommentar

Be om enda mer penger fra staten for å rydde opp i sine egne tabber? Nei, de burde bare satt seg ned fått jobben gjort eller brukt av de betydelige midlene de allerede har hvis de trenger ekstra hjelp!

Dette er ikke noe annet enn ren svindel. De bør betale tilbake alt de har fått for mye, og de ansvarlige bør få bøter eller fengselsstraffer.

Lenke til kommentar

... og bruk av kirkene til noe fornuftig mener du?

Tja, kunne godt hatt kirken vi har som nabo som mekke verksted jeg for den amcar klubben jeg er medlem i jeg, ikke meg i mot. Eller ungdoms klubb, da det ikke akkurat satses på noe som holder ungdom vekk fra gatene her... Det er ihvertfall mye kirkene her i landet kunne blitt brukt til i steden for det bruket den har i dag, eller ikke-bruket den har i dag.

En ting er ihvertfall sikkert og det er at hvis de skiller stat og kirke så tilfaller kirkene staten, altså deg og meg, da det er alle i samfunnet som har laget disse kirkene og ikke den lille minoriteten som er kristne. Skal de ha kirkene får de jammen løse dem ut for egne penger, noe de jo ikke har?

For maken til sløseri skal en vel lete lenge etter når en ser litt nærmere på det. Legg merke til det neste gang du kjører forbi en kirke etter at det er blitt mørkt og se hvor opplyst og fin kirken er... Hvor mye koster dette oss skatte betalere at klubbhuset til eventyr klubben står der opplyst hele natta tror du? Og for hva? Hva faan er vitsen liksom? Det de heller burde gjort var å satt belysning på bibliotekene rundt om i det ganske land, for der har ihvertfall folk sjansen til å lære noe nyttig og sant og ikke bare vissvass og pisspreik....

Eventyr klubben har i tusen år tvunget seg til en overdreven respekt her til lands, men nå ser det ut til at folk våkner og ser hva dette egentlig er for noe og jeg håper og tipper at religion går svarte tider i møte her i landet. Så får heller bibelen ha rett når den sier at de kristne skal forfølges rett før endetiden. På tide de får smake på medisinen de har gitt alle andre her i landet de siste tusen årene og det gleder meg at dritten skal vekk! Kanskje det til og med går fortere enn jeg hadde håpet :) Godt å se at vi kvitter oss med forderver nummer en her i landet, eventyret som har laget mest ufred og som fremdeles gjør at gode mennesker fordømmer, forfølger og gjør onde ting mot andre som ikke tror på det samme eventyret, det er ikke lenge siden at de kristne bestemte at satsnings området skulle være å omvende muslimer som kommer hit til landet og en kan jo spørre seg logikken bak det, når det er fakta, kunnskap og viten de trenger og ikke religiøst vissvass, som de har så det monner av fra før..

Håper de får kjørt rumpa si skikkelgi, for det har de fortjent etter 1000 år med undertrykkelse og forfølgelse av alle som ikke er som dem!!! Og det mener jeg!

Lenke til kommentar

Har valgkortene i anledning av kirkevalget blitt utsendt enda? Isåfall, er det noen her som har mottatt dette som ikke skulle hatt de? Jeg har enda ikke sett noe til de, så meg holder de fortsatt på utsiden av klubben.

Skulle det forresten ikke være en mulighet for å krysse av at man ikke lenger ville være medlem, returnere valgkortet, og dermed bli utmeldt?`Leste noe om dette i vinter.

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar
Vi kan jo starte vår egen religion, kalle den "Vitenskapisme" eller noe sånt, få statsstøtte, og bruke alle pengene på forskning og vitenskap, fremfor at pengene går til eventyrklubben...?

Vitenskapisme? Scientology !?!

----------

Jeg har meldt meg ut av statskirken to ganger. Første gang tok det ikke mer en et år før jeg igjen fantes i deres medlemslister. Det samme skjedde min bror.

At disse folkene må anmeldes er det ikke tvil om. Relgion burde vært kriminalisert i det store og hele.

Lenke til kommentar

Det er an advokat som allerede har startet et religiøst samfunn, og gir ut de 200 kronene han får årlig til medlemmene. Jeg husker jeg søkte om å bli medlem, men tror ikke jeg har fått svar enda :hmm:

Husker ikke hva det heter i farta . . . .

Lenke til kommentar
Har valgkortene i anledning av kirkevalget blitt utsendt enda? Isåfall, er det noen her som har mottatt dette som ikke skulle hatt de? Jeg har enda ikke sett noe til de, så meg holder de fortsatt på utsiden av klubben.

Jeg fikk et valgkort, og har vært utmeldt i ett og et halvt år. En ukes tid senere fikk jeg, uten å ha rukket å returnere valgkortet, en ny utmeldingsattest. Rot FTW! :ermm:

Endret av Era Vulgaris
Lenke til kommentar
Hvorfor driver kirken med skattesvindel?

Om gud eksisterer og vil at de skal eie penger kan han vel bare sette noen milliarder innpå kirkens konto?

Gud har alltid vært glad i penger. Jesus var derimot helt motstridende han ville jo at man skulle gi fra seg alt.

Lenke til kommentar
Hvorfor driver kirken med skattesvindel?

Om gud eksisterer og vil at de skal eie penger kan han vel bare sette noen milliarder innpå kirkens konto?

Gud har alltid vært glad i penger. Jesus var derimot helt motstridende han ville jo at man skulle gi fra seg alt.

Jepp. rart at man skal tro og høre på begge to når de sier så mange forskjellige ting. Også far og sønn da -.-...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Blir spennende å se utfallet av denne saken, men at kirken blir "sett i nåde grunnet rot" eller noe i den duren hadde heller ikke overrasket meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...