ThePascal Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Kan noen komme med programmeringsforslag? Ikke noe med avansert matematikk og ikke fult så komplisert. Men kan godt være stort program. Kan være databaser også, men VELDIG lei av dette nå Skal dokumentere godt og legge ut kildekoden etterpå. Må varme opp før jeg igjen skal jobbe som programmerer i sjukehus bransjen. Endret 12. august 2009 av ThePascal Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 jeg har 2 forslag (hvis det ikke er for seint da ?) : 1 : virtuel(nett)radio- ett program som man har på desktoppen som oppfører seg som radioen i stereo-anlegget men henter lyden fra nettet. poenget her er å slippe å gå på diverse nettsider for å høre på de Norske radiokanalene 2: programguide på desktoppen. man slipper å gå direkte til all verdens av nettsteder nå er jeg redde for at det likevel blir alt for komplisert å få til Lenke til kommentar
fgr Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 musikkquiz program. 1 du angir hvor du har alle dine mp3s. 2 programmet randomizer rekkefølgen på mp3ene. 3 programmet spiller 30 sekunder fra hver av mp3ene. et program man kan ha på kvelder der man har litt besøk og drikker noen øl. eventuelt en plugin til spotify som gjør det samme. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Lag et kostholds program med en database. I databasen lagrer du forskjellige matvarer og kaloriene de inneholder. Slik at brukeren av programmet kan plukke ut matvarer fra en database og sette sammen et kosthold selv. Og basert på de data du har om matvarene beregner programmet automatisk hvor mye kalorier det blir. Du kan gjerne legge til en funksjon i programmet for automatisk balansering av kosthold og automatisk valg av matvarer ved å kategorisere matvarene slik at du kan automatisk bygge et kosthold fra det. Dette er noe verden også trenger. Det fins mange slike kostholdsprogrammer, men akkurat dette med automatisk sammensetning fins ikke. Det går an å lage hvis man er litt smart. Brukeren kan f.eks gi programmet en variabel "maks 50 gram mettet fett daglig", så setter programmet sammet et kosthold som gir maks 50gram mettet fett daglig. Så kan du ha at brukeren velger "200 gram protein") så setter programmet sammen et kosthold med minimum 200 gram proteiner i det. Dette avhenger selvfølgelig at du henter matvarelister fra internett og implementerer de så nøyaktig som overhodet mulig inn i databasen din. Det bør være bare sunne matvarer. Helst det aller beste av det beste. En annen funksjon du kan legge til programmet er slanking. Brukeren fyller inn en variabel "jeg ønsker gå ned 2 kg" på "2 uker" så beregner programmet et kosthold hvor det reduserer med f.eks 500 kcal på dagsbasis slik at brukeren kommer til målet sitt i løpet av de to ukene. Gjerne finn på flere ideer, det er mye man godt med et slikt program. Det gjør folk mer bevisst over sitt kosthold også. Jeg tror bevissthet er en veldig viktig faktor for hvordan man velger mat også. Endret 23. august 2009 av Databamse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå