f(x) Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hei! Min Sony Ericsson har nå sluttet å fungere (laderen har ingen effekt, batteriet forblir tomt. Jeg kan i tillegg høre enkelte lyder under lading) og jeg vurderer defor å kjøpe ny telefon. Det frister veldig med WLAN, og jeg har derfor lest litt om Nokia 5800 Xpressmusic som også har en veldig grei pris. Sony Ericsson har også telefon til ca samme pris med WLAN, W715, men jeg er litt skeptisk til skyvemekanismen (som sikkert er en vanesak). Noen tips, synspunkter eller forslag til andre telefoner til ca samme pris? Lenke til kommentar
bragd Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Nokia 5800 XpressMusic er helt grei telefon, det kommer egentlig helt ann på hvor mye du tenker å bruke mobilen din. Er du en hyppig telefonbruker som sender mye SMS og sånn så kan 5800'en bli veldig treig å jævlig etterhvert. Jeg har 5800 nå, den hadde over 3000 meldinger i innboksen sin, etter en stund valgte den og rett og slett nekte meg å gjøre noe som helst. Fordi den trolig ikke orket å drive dette. Det har oppstått massevis av feil på telefonen siden jeg kjøpte den, slik som at du ikke får tatt telefonen (m.a.o. trykker på svar, men ingenting skjer). Pen'en som følger med kan etterhvert miste sitt feste bak på dekselet (dette fikser du lett med litt gaffa-teip inni). Sånn ellers er den helt grei, kamera er supert, skriving er helt greit (når du blir vandt med det).. Du nevnte noe med at du ville ha WiFi, da regner jeg med at dette er fordi du vil surfe på den ? Surfing på 5800 er helt greit, men den har problemer med å håntere sider med masse bilder (eller sider som veier med enn 2 MB or so.) da rett og slett stopper den nettleseren og viser deg hjem-skjermen igjen. Håper dette hjelper litt med valget av ny telefon! :-) Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Takk for raskt svar! Alle slike erfaringer hjelper selvfølgelig EDIT: Noen som har erfaringer med Sony Ericcson W715 eller andre tilsvarende telefoner i denne prisklassen? Endret 11. august 2009 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
kimroar Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hei! Min Sony Ericsson har nå sluttet å fungere (laderen har ingen effekt, batteriet forblir tomt. Jeg kan i tillegg høre enkelte lyder under lading) og jeg vurderer defor å kjøpe ny telefon. Det frister veldig med WLAN, og jeg har derfor lest litt om Nokia 5800 Xpressmusic som også har en veldig grei pris. Sony Ericsson har også telefon til ca samme pris med WLAN, W715, men jeg er litt skeptisk til skyvemekanismen (som sikkert er en vanesak). Noen tips, synspunkter eller forslag til andre telefoner til ca samme pris? Jeg har hatt en 5800, blå, siden januar, og har hele tiden vært strålende fornøyd med denne.. Skal dessverre selge den nå pga at jeg får ny telefon via jobb, og trenger ikke sitte med flere.. 5800 er en nokia, med alle de fordeler og ulemper det medfører.. Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har erfaring med nyere modeller av SE, men nokia og S60 er etter min mening et av de beste og letteste systemene å bruke (kanskje med unntak av iPhone, da..). Men telefonen er enkel å bruke, den er sterk og klar i fargene, skjermen er fin, musikkspilleren er veldig bra, sms er helt topp og kameraet er ikke så dårlig som mange skal ha det til. Det er tross alt en mobiltelefon, ikke et speilreflekskamera. Det beste med hele telefonen er vel batteriet.. Er ikke noe problem at dette varer 5-6 dager med normal bruk . Nokia har vel også den beste løsningen mhp PC-suite og kommunikasjon med PC.. Kan trygt anbefale denne Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Hvilke erfaringer har du med nettleseren og surfing da? Lenke til kommentar
kimroar Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hvilke erfaringer har du med nettleseren og surfing da? ' Helt OK. Jeg har installert Opera mini i tillegg, men den medfølgende fungerer greit til mitt bruk, hvertfall.. Hjemme og på WLAN er det jo ikke noe problem, og med HDSPA er den ganske kjapp ellers også Teksten kan bli litt liten, men det er greit nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå