Gå til innhold

Mest undervurderte/overvurderte TV-serier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Undervurdert:

Firefly og Farscape - I Norge. Føles nesten som man kan telle på hånden hvor mange som har sett disse. Enormt populære i utlandet dog. Begge seriene ble etterhvert kansellert (Firefly etter en halv sesong, Farscape etter fire sesonger), men fanbasene var som antydet så enorme at flotte avslutninger ble presset frem for begge seriene. Firefly fikk kinofilmen Serenity, og Farscape fikk miniserien Peacekeeper Wars. Farscape er samtidig i ferd med å gjenoppstå. Tegneserier er i gang, webisoder er på vei, og et stort prosjekt for tiden etter dette er under planlegging.

Overvurdert:

Heroes. En helt grei serie, men ikke mer. Likevel tror jeg nærmest alle følger mer eller mindre med på den. Seriens problem er ironisk nok at den mangler helter. Sylar er eneste sterke karakter - og han er ond! Noe er galt når man heier på den onde... Karakterene på den gode siden er alle svake, dumme og manipulerbare, samtidig som de vingler mellom ulike allianser. Samtidig er det flere logiske brister i serien... SPOILER->Senest i finalen der Claires blod plutselig ikke kunne redde Nathan; nei her lar man heller Nathan dø, og gjøre Sylar om til Nathan. Noe som i seg selv er fullstendig absurd - skal de liksom leve med Sylar-Nathan rundt seg og late som ingenting har skjedd? SPOILER SLUTT Prison Break kan kanskje også nevnes, men sesong 1 var veldig bra.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Det endrer ikke det fakta at det er den mest suksessrike norske dramaserien noensinne, og er derfor overvurdert. ;)

En serie er overvurdert hvis en stor andel seere faktisk mener at dette er av høy kvalitet. Vil du si at populære husmødre-såper som I Gode & Onde Dager og Glamour er overvurderte? Er Mamma Mia og High School Musical 3 overvurderte?

Seertallene til Cæsar ligger dessuten i gjennomsnitt på 400.000, og er i sånn måte ikke i nærheten av de store seriene NRK produserer hvert år.

Heroes. En helt grei serie, men ikke mer. Likevel tror jeg nærmest alle følger mer eller mindre med på den

Det er nok helt feil. Seertallene til Heroes har gått rett ned i avgrunnen.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Seertallene til Cæsar ligger dessuten i gjennomsnitt på 400.000, og er i sånn måte ikke i nærheten av de store seriene NRK produserer hvert år.

Jo, men så drar jo TV2 inn 400.000 seere til Cæsar 5 dager i uken, mens mange av de store hitene til NRK kun går én gang i uken.

Lenke til kommentar
Overvurdert:

24, Heroes og Supernatural

Not your cup of tea da eller?

For min egen del er Supernatural på top 3 av samtlige tv serier jeg har sett (sikkert 3-sifra nå).

Jeg vil heller satt den på undervurdert for å få folk til å se den.

For min egen del:

Overvurdert:

Dexter, Sopranos.

Kanskje fordi jeg ikke klarer å "heie" på badguys....

Lenke til kommentar
Det endrer ikke det fakta at det er den mest suksessrike norske dramaserien noensinne, og er derfor overvurdert. ;)

En serie er overvurdert hvis en stor andel seere faktisk mener at dette er av høy kvalitet. Vil du si at populære husmødre-såper som I Gode & Onde Dager og Glamour er overvurderte? Er Mamma Mia og High School Musical 3 overvurderte?

Det er ingen som benker seg foran TVen dag etter dag, uke etter uke for å se på en serie de ikke liker. Greit det er "guilty pleasure" og ingen liker å innrømme at de liker serien, men seertallene taler for seg. ;)

Og ja, Mamma Mia og High School Musical 3 er definitivt overvurderte. Har heldigvis ikke sett de to andre noe særlig, men det lille jeg så var ille nok.

Lenke til kommentar
Det er ingen som benker seg foran TVen dag etter dag, uke etter uke for å se på en serie de ikke liker. Greit det er "guilty pleasure" og ingen liker å innrømme at de liker serien, men seertallene taler for seg. ;)

Og ja, Mamma Mia og High School Musical 3 er definitivt overvurderte. Har heldigvis ikke sett de to andre noe særlig, men det lille jeg så var ille nok.

og hva betyr det?

For meg betyr det at massene vet ikke en dritt. Hvorfor tror du 70% av all tv som lages er søppel reality samt såpe?

Lenke til kommentar

Undervurdert:

Boston Legal, dere aner ikke hva dere går glipp av. Her er det full av retorikk, sex, drama, juss osv. Den beste tv-serien jeg noensinne har sett :)

American Dad, greit at Family Guy er best for dere. Men American Dad er ikke dårlig for det! :)

Overvurdert:

Lost Oh please

Dexter, folk maser om tv-serien. Ok, mannen har ikke medfølelse og liker dreping fordi fengsel og politi er ikke god nok for kriminelle folk. So what?

Lenke til kommentar

Cæsar er den eneste norske såpen vi har, så det er jo ikke så rart at den klarer å grave inn nokså høye seertall. Jeg regner med at du har sett nok såpe til å kunne skille mellom det som er dårlig og det som er bra?

Lenke til kommentar

De to første seriene jeg tenkte på som er undervurdert er Arrested Development og Freaks and Geeks. Arrested Development var en utrolig god og gjennomført serie, men ble likevel kansellert etter tre sesonger. Det virker heldigvis at serien har fått æren den fortjener på dette forumet, men i USA ble den som nevnt dessverre kansellert. Jeg håper virkelig at filmen som skal komme kanskje får igang TV-serien igjen.

Freaks and Geeks er også en utrolig bra serie, og har med sin ene sesong kanskje utviklet seg litt til en kult-serie. Det er likevel trist at denne fantastiske serien bare fikk én sesong, men det er også en trøst at den ikke fikk tid til å utvikle seg til noe drit. Kvalitet over kvantitet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Undervurdert : Baywatch (helt grei formel-underholdning) , Models Inc , ALF , Green Hornet , Hogans Heroes , Frasier , Home Improvement , Taxi (i forhold til MASH er den ganske underrated egentlig.......nonethesless MASH er still #1 for min del ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Rederiet (en skam denne er ikke på DVD......tror de må bet hver bidige skuespiller for å få det realisert , hvordan i huleste er det mulig anyhow :/

Gustav : Hørrudu , jag e trøtt på den der såkallade "Dahlen andan" >:(

Han var genial lol :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...