clix Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Nå er det tid for førstegangs bilen, og har funnet en jeg lurer litt på og som passer min prisklasse. Legger ved link og håper på å få litt hjelp eller kommentarer. Vet den har rullet et stykke, men den tåler vel litt til? Fortell gjerne alt negative ved bilen og evt. om det er noe positivt. fortell gjerne om det er noe jeg burde se ekstra på hvis jeg bestemmer meg for å se på den. Håper på svar http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18163641 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hvorfor ikke kjøpe en orginal bil, og da med sekser? BMW sine rekkeseksere er legendariske, noe helt annet enn firesylindret motor. Denne så velholdt ut, ikke mange å finne i denne standen lenger. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18316002 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) IKKE gå for en firer fra tidlig 90-tallet. De har en designfeil hvor kammen blant annet blir unormalt fort slitt grunnet problemer med oljetilførsel. Gå da enten for sekser hvis du skal ha tidlig 90-talls bmw, eller kjøp en 94+mod firer. En annen mulighet du kan se på er 318is, de er ganske hissige, og drikker ikke like mye suppe som seksern. Går omtrent like bra orginalt også, samt at den har firehjulstrekk. Disse tåler mye juling, og om de har gått noen km har ingenting å si. Generelt så bør du se etter følgende ting på E36: RUSTT!; sjekk fals på bagasjelokk, begge framdører, hjulbuer foran og bak, hjulbuer i motorrom, jekkfestehull, rundt takluka om bilen har dette, ved bensinlokket og under blinklysene foran. Ellers er det vanlige ting som med hvilken som helst bil. Høre etter ulyder i motor, ventiltikking osv, slakke understellsdeler som du merker fort om du legger litt belastning på bilen når du kjører. Sjekk iallefall diffen, da disse bilen som sagt har bakhjulstrekk, ha fullt rattutslag og kjør rundt og rundt i sirkler på en parkeringsplass og hør etter klunkelyder fra bak i bilen. Endret 13. august 2009 av Brian Lenke til kommentar
Espein Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 IX er vel firhjulstrekken til BMW.. IS er vel innspryøtning.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) IX er betegnelsen på firehulstrekk for E30 blant annet. Men for E36 finner du ingen modell med IX betegnelse da det er IS som har firehulstrekk. Du har den mest vanlige som er 318IS, og så har du for eksempel den italienske M3'n som går under navnet 320is. Alle E36 har direkte insprøytning. Du må ned på tidligere E30 for å finne noen med forgasser. Endret 13. august 2009 av Brian Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) IX er betegnelsen på firehulstrekk for E30 blant annet. Men for E36 finner du ingen modell med IX betegnelse da det er IS som har firehulstrekk. Du har den mest vanlige som er 318IS, og så har du for eksempel den italienske M3'n som går under navnet 320is. Alle E36 har direkte insprøytning. Du må ned på tidligere E30 for å finne noen med forgasser. Det er vel heeeelt feil. IS har ingenting med 4x4 på E36 å gjøre. 318is fra 1992 til 1996 har en 1,8 liter DOHC 16V motor i stedenfor 1,8 SOHC 8v motoren i vanlig 318 (E36). i 1996 fikk den en 1,9 liter DOHC 16v i stedenfor. Begge har 140 hk, men 1,9 literen har litt høyere dreimoment. Endret 13. august 2009 av TomasK Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Nå tuller du vel litt Brian, også du som er BMW-patriot burde vel kunne dette E36 kom vel aldri med firehjulstrekk som jeg kan huske. IS står vel for innsprøytning og sport. Ganske hissig den 318is faktisk, veldig morsom å kjøre da den har en sportslig karakteristikk, liker turtall godt. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Stemmer det, aner virkelig ikke hva jeg tenkte på i morres. Faen, hvor er årene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå