Gå til innhold

Kosthold, små ekstremt?

Anbefalte innlegg

Hei, gammel topic, but I am still updating :)

Hvis noen har lest siste post så har dere kanskje fått med dere at jeg har begynt med seriøse metoder for å komme opp i vekt.

Nå teller jeg kalorier som aldri før og har lagt opp planen til å gå i overskudd med kalorier hele veien, noe jeg burde gjort for lenge siden. Jeg har endelig fått opp øynene mine og NÅ, NÅ skal jeg virkelig opp i vekt, FINALY :new_woot:

Ja, jeg vet... Jeg kan dessverre ikke bare legge på meg fett, men det er det bare jeg som kan følge med på! Jeg har ikke tenkt til å gå fra 55 kg rett opp til 75. Jeg vil opp 5-10 kg før jeg begynner å justere kaloriene ned, noe jeg tror blir ganske greit. :) Dessuten så skal jeg ha litt styrketrening ved siden av.

(Oppdateringer foregår i de siste postene)

Endret av cratrooper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor høy er du? hvor mye veier du?

du trenger ikke 6 måltider for å få i deg 3500 kalorier,

frokost 5 brødskiver , 2 med egg, resten med lever påstei

lunsj: havregryn: 100 gram

middag . pasta

kveldsmat : poteter med kylling eller kjøtt

drikk mye melk prøv å drikke mer en en kartong med melk.

men hvor myer veier du og vor høy er du? vis du er en 180 høy og veier 60 kg må du spise mer enn det

også må du trene , ellers blir du en kjukk jævel som er svak og ikke orker noe

Lenke til kommentar

Jeg er 180, og veier 50 kg.. sliter skikkelig med vekta og trenger å få lagt på meg minst 30 kg, 80-90 kg er målet mitt :)

Middag så spiser jeg det jeg får servert.. og til lunsj så bør jeg ha noe enkelt, siden jeg går jo på skole.

Trening er ikke noe dere bør være redd for, jeg er aktiv med styrke og sykkling/løping.

Siden jeg har lyst til å nå vekt målet mitt innen jul, så må jeg ha i meg minst 3500 kalorier hver dag, kanskje mer også ;) Hadde vært topp om jeg hadde klart rundt 10 kg i måneden.

Lenke til kommentar

Skal du bare opp i vekt fort, så spis normalt, men drikk en porsjon gainer (gjerne med helmelk) etter hvert måltid, og få i deg noen spiseskjeer olje (raps, oliven, soya) hver dag.

Hører du på gunz, kommer du bare til å hoste opp proteinpulver og kaste bort pengene dine. Proteinpulver skal blandes ut i væske før det drikkes. Merkelig tips å gi.

Lenke til kommentar

Hadde dette vært noe bra?

Frokost: 3 Brødskiver med leverpostei eller annet - Med melk.

Lunsj: 2 Brødskiver med leverpostei eller annet.

Formiddagen: 2/3 Brødskiver med leverpostei eller annet - Med melk.

Middag: Spiser det jeg får servert.

Kvelds: 3 Brødskiver med leverpostei eller annet - Med melk.

Presse inn 1/2 næringsdrikk (600 Kalorier i èn).

Drikker Hel melk (300 kalorier i ett glass?).

Når jeg skriver leverpostei eller annet, kunne roastbiff som pålegg vært bra? salami? ost?

Noen som klarer å regne ut ca. hvor mange kalorier dette er?

Bare regner litt tilfeldig men:

900 - Tre glass melk

600/1200 - Èn/to næringsdrikk

300 - Frokost

250 - Lunsj

300 - Formiddag

400 - Middag

300 - Kvelds

3050 / 3650 Kalorier

Blir det riktig? Hvis det er ca. riktig så skal jeg prøve det i èn månede for å se resultatet :)

Btw, bruker ikke gainer eller shakes.

EDIT: Her er det riktig

07-08 Frokost: 2 Brødskiver med leverpostei eller annet - Med melk.

11-12 Lunsj: 2 Brødskiver med leverpostei eller annet - Med Juice.

14-16 Formiddagen: 2/3 Brødskiver med leverpostei eller annet - Med næringsdrikk.

17-18 Middag: Spiser det jeg får servert.

19-20 Etter trening: 1 Banan - Med næringsdrikk.

20-21 Kvelds: 2 Brødskiver med leverpostei eller annet - Med næringsdrikk.

150 - Ett glass melk

1200 - Tre næringsdrikk

250 - Frokost

250 - Lunsj

300 - Formiddag

400 - Middag

250 - Kvelds

2800 Kalorier

Endret av skullcandy93
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg brukt næringsdrikker i over èn uke, begynte med 2-3, og nå kjører jeg på meg 6 (2400 kalorier) hver dag! Har planer om å begynne med 8 (3200 kalorier), men det blir nok ikke før neste uke da :)

Dette tar jeg vedsiden av vanlig mat, så kalorier er det nok av.

Treningen tar jeg 3 x uka, uten problemer :) Er spent på hvor mye jeg klarer på 1 månede :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liten update.

Har vært mye frem og tilbake med personlige ting.

så har noen ganger gått dårlig i matveien, og føler ikke jeg har rikka på vekte i heletatt.

I fra morgen av så skal jeg ta næringsdrikker:

2 om morgenen

2 på skolen

2 når jeg kommer hjem.

2 etter trening (på grunn av personelige ting, vil ikke dette punktet gå heeele tida, men som regel hverdag).

2 før jeg legger meg

jeg skal jo selvfølgelig ha i meg mat også, men mest konsetrasjon om drikkene. (4000 kalorier+litt mat, og vitaminer også).

skal veies om 3-4 uker og skal se om det hjalp :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

52.6 kg var det nå, om nøyaktig 8 uker skal vi se om jeg har klart noe bedre.

Har brukt mye tid og slikt, men prøver faktisk hardt og må noen ganger ta pauser.. savner ordentlig god mat av og til...........

Men, nå tenker jeg som så at, når jeg bare får i meg noen få næringsdrikker og litt mat så vil jeg ikke få nok kalorier i meg.

Så nå er jeg lei av pauser, og bortkasta krefter og tid.

Fra nå av skal jeg ha:

10 næringsdrikker (eller 8 når jeg har dårlig tid) og middag og litt smått ved siden av.

Prøver det i en månede, så får jeg se hva jeg tenker på da, kanskje jeg tar en liten pause og kjører på igjen ellers fortsetter jeg som vanlig med engang.

Det var updaten for nå, snakkes om... 2 måneder :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nestle Nutrition Resource 2.0 Vanilje er rik på proteiner og kalorier.

Jeg er uenig i mange av de tips du har fått. Hvor er fettet? Bare et tips: Om du har så lav vekt som du sier du har, kan du vedde på at du spiser alt for mye karbo, du har antagelig undertrykt veksthormonene dine.

du bør leie eller kjøpe boken bedre uten brød. Jeg spiste altfor mye brød og potet før, og gikk opp kun 1-2 kg i året, selv med tung styrketrening. Når jeg la høy karbo kostholdet på hylla til fordel for mer fett og nok protein, var det som å trykke på en knapp. Vekta steg sakte og sikkert på plass. Men 10 kg i måneden er helt vilt. Maks 2 kg bør det være i mnd. Skal du opp 30 kg, så bør det være mest muskler, og det tar tid å bygge. Da MÅ du ha nok fett også, fordi de er en viktig bestandel i alle celler og membraner, pluss at de spiller en viktig rolle i hormonbalansen. Nok kolesterol er en forutsetning for et sunt hormonelt miljø, som du trenger for å bygge muskler.

spis sunt fett, som smør, kremfløte, seterrømme og bacon og egg( ja, SUNT fett). I tillegg bør du få i deg mye fet fisk, og ta gjerne tran. Ta i tillegg skip anabolic mega pak, som er en bombe av et vitamintilskudd som virker, i og med at opptaket av vitaminene og mineralene blir forsinket og gjort over en periode på 12 timer, noe som sikrer deg et konstnat høyt nivå av vitaminene og mineralene.

Husk at kcal regning ikke gjelder, for du må ikke regne med protein som brensel. De skal du helst bruke til å bygge muskler. Derfor må du få i deg et par hekto fett om dagen, gjerne mer, og en del karbo på toppen. Spis mellom 80 og 100gram protein daglig. Trener du tungt med vekter 2 - 3 ganger i uken bør du raskt bygge muskler. Trener du for mye kan musklene få for lite hvile til å bli VIRKELIG STORE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...