Yunara Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hei! Jeg er svært glad i å skrive, og driver for tiden og skribler ned noen kortere tekster og noveller, som jeg gjerne ville likt å fått publisert i et magasin eller en avis. Noen som vet hvordan dette lar seg gjøre? Vet dere om en avis eller et blad som kan gi meg denne muligheten? (Skriver helst i fantasysjangeren, så det ville vært ekstra fint om det fantes noen som ville pblisere det) Takker for svar! Lenke til kommentar
kantarell Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Du er jo på nett - hvorfor ikke starte din egen novelleblogg i stedet? Lenke til kommentar
FuckedUp Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Men bare et spørsmål: Hvordan skulle man gått frem hvis man ville få novella si publisert i en avis? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hvilke aviser er det som publiserer noveller nå til dags? Du kan jo alltids forsøke deg i tidsskrifter. Det finnes en rekke litterære tidsskrift her i landet, bl.a. Vagant og Vinduet, men for å bli publisert der bør det være en viss kvalitet over det du skriver. Kanskje finnes det tidsskrifter som spesialiserer seg på fantasy også, det vet jeg lite om. For å bli publisert i tidsskrifter eller aviser så sender du en epost til redaktør eller redaktør for litteratur/kultur, eventuelt til epostadresse/adresse hvor de tar imot slikt om de har det. Det blir også gitt ut noen antologier for unge skribenter hvert år. Bl.a. Cappelens Signaler. Du kan alltids prøve deg i noen av disse. Lenke til kommentar
FuckedUp Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvilke aviser er det som publiserer noveller nå til dags? Du kan jo alltids forsøke deg i tidsskrifter. Det finnes en rekke litterære tidsskrift her i landet, bl.a. Vagant og Vinduet, men for å bli publisert der bør det være en viss kvalitet over det du skriver. Kanskje finnes det tidsskrifter som spesialiserer seg på fantasy også, det vet jeg lite om. For å bli publisert i tidsskrifter eller aviser så sender du en epost til redaktør eller redaktør for litteratur/kultur, eventuelt til epostadresse/adresse hvor de tar imot slikt om de har det. Det blir også gitt ut noen antologier for unge skribenter hvert år. Bl.a. Cappelens Signaler. Du kan alltids prøve deg i noen av disse. takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå