Gå til innhold

Publisere fortelling i blad/avis?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er svært glad i å skrive, og driver for tiden og skribler ned noen kortere tekster og noveller, som jeg gjerne ville likt å fått publisert i et magasin eller en avis.

Noen som vet hvordan dette lar seg gjøre? Vet dere om en avis eller et blad som kan gi meg denne muligheten? (Skriver helst i fantasysjangeren, så det ville vært ekstra fint om det fantes noen som ville pblisere det)

Takker for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Hvilke aviser er det som publiserer noveller nå til dags? Du kan jo alltids forsøke deg i tidsskrifter. Det finnes en rekke litterære tidsskrift her i landet, bl.a. Vagant og Vinduet, men for å bli publisert der bør det være en viss kvalitet over det du skriver. Kanskje finnes det tidsskrifter som spesialiserer seg på fantasy også, det vet jeg lite om.

For å bli publisert i tidsskrifter eller aviser så sender du en epost til redaktør eller redaktør for litteratur/kultur, eventuelt til epostadresse/adresse hvor de tar imot slikt om de har det.

Det blir også gitt ut noen antologier for unge skribenter hvert år. Bl.a. Cappelens Signaler. Du kan alltids prøve deg i noen av disse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilke aviser er det som publiserer noveller nå til dags? Du kan jo alltids forsøke deg i tidsskrifter. Det finnes en rekke litterære tidsskrift her i landet, bl.a. Vagant og Vinduet, men for å bli publisert der bør det være en viss kvalitet over det du skriver. Kanskje finnes det tidsskrifter som spesialiserer seg på fantasy også, det vet jeg lite om.

For å bli publisert i tidsskrifter eller aviser så sender du en epost til redaktør eller redaktør for litteratur/kultur, eventuelt til epostadresse/adresse hvor de tar imot slikt om de har det.

Det blir også gitt ut noen antologier for unge skribenter hvert år. Bl.a. Cappelens Signaler. Du kan alltids prøve deg i noen av disse.

takk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...