cyclo Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Tanken bak denne tråden er todelt. Tanken er å samle en liste over hvem og hva man burde følge på twitter om man er tilhenger av GNU/Linux og/eller fri programvare. Samtidig er det en ypperlig mulighet for å få en oversikt over GNU/Linux-brukere på forumet som også er tilstede på twitter. Med andre ord: -Henger du på forumet her og er på Twitter? Post din Twitter-ID her. -Er du fri programvare-tilhenger eller GNU/Linux-tilhenger, og vet om gode kilder å følge innen disse temaene på Twitter? Post dem her. Jeg skal forsøke å holde førsteposten oppdattert med begge listene, og derfor er det fint om folket bruker følgende maler for å poste: [b]Twitter:[/b] [url=http://twitter.com/deadcyclo]@deadcyclo[/url] [b]Hvem:[/b] cyclo på forumet [b]Twitter:[/b] [url=http://twitter.com/linuxdeveloper]@linuxdeveloper[/url] [b]Hvem:[/b] Stephen Sampson [b]Hvorfor:[/b] Har stadig en rekke gode lenker til GNU/Linux-lenker GNU/Linux og fri programvare-brukere med Twitter på forumet Twitter: @deadcyclo Hvem: cyclo på forumet Twitter: @betabap Hvem: Duckers på forumet Twitter: @auduns Hvem: Izte på forum (AudunS aka Audun Sæther) identi.ca: @kingu Hvem: Spetsnaz på forumet Twitter: @hansrodtang identi.ca: @hansrodtang Hvem: Hans Rödtang aka. Rabbid paa forumet. Hvorfor: Kommer vel en rekke oppdateringer fra f.eks gnusocial og en del andre prosjekter jeg er involvert i der etterhvert. Gode GNU/Linux og fri programvare-ressurser på Twitter Twitter: @linuxdeveloper Hvem: Stephen Sampson Hvorfor: Har stadig en rekke gode lenker til GNU/Linux-lenker Twitter: @timoreilly Hvem: Tim O'Reilly (O'Reilly Media, Inc.) Hvorfor: My bra lenker. Særlig innen media og publisering, men også mye GNU/Linux Twitter: @Friprog Hvem: Friprogsenteret Hvorfor: Trenger ingen forklaring Twitter: @creativecommons Hvem: Creative Commons Hvorfor: Trenger ingen forklaring Twitter: @gisle Hvem: Gisle Aas Hvorfor: Den store norske perl-guru Twitter: @gisleh Hvem: Gisle Hannemyr Hvorfor: Må følges om du er interesert i nett, sosiale medier, frie lisenser og opphavsrett på nett Twitter: @linuxscribe Hvem: Brian Profitt Hvorfor: Linux Foundation identi.ca: @rms Hvem: Richard Stallman Hvorfor: Trenger ingen forklaring identi.ca: @forteller Hvem: Børge fra forteller.net Hvorfor: Endret 14. august 2009 av cyclo Lenke til kommentar
duckers Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Twitter: @betabap Hvem: Duckers på forumet Benytter twitter mest til passiv lytting, men.. http://istwitterdown.com/ == yes.. Lenke til kommentar
duckers Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Twitter: @gisleHvem: Gisle Aas Hvorfor: Den store norske perl-guru Vet ikke helt hva gise står for, men har mine mistanker om at det ikke har noe med friprog å gjøre.. en Perl guru er det i alle fall ikke.. Noen som kan spansk? Eventuelt fiks adressen Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Hehe. Hva er vell en l fra eller til? Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 @linuxscribe Brian Profitt, Linux Foundation Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Skal du ha opdateringer om Linux og åpen kildekode i microbloggformatet burde du prøve Identi.ca. Det er nesten som Twitter med åpen kildekode. Endret 13. august 2009 av Sn3ipen Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Twitter: @auduns Hvem: Izte på forum (AudunS aka Audun Sæther) Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) et er ganske naturlig at vi på Gnu/linux fronten støtter opp om åpne standarder synes jeg. Døp om tråden til Den store GNU/Linux-folk på OMB. Hvis man skal finne linuxfolk så er jo identi.ca plassen over alle plasser. !friprog !cc og mange andre er også representert der. Her er min liste over grupper, for det meste Linux og ymse annet. identi.ca: @kingu Hvem: Spetsnaz på forumet Andre norske linuxfolk jeg kommer på i farten: identi.ca: @forteller Hvem: Børge fra forteller.net Ellers: identi.ca: @rms Hvem: Richard Stallman Endret 14. august 2009 av Spetsnaz Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 @linuxscribeBrian Profitt, Linux Foundation Så utrolig ironisk å hete "profitt" til etternavn og jobbe for OSS Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Ingen dum ide. Nå har det jo kommet emacs-mode også, så da kan jeg begynne å bruke identi.ca jeg også. Bare dumt at ingen har lagd en mode som støtter begge i en timeline Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Du kan crossposte til twitter, men ikke kommunisere direkte fra noen annen konto over til twitter. Men hva skal du egentlig med twitter når du har identi.ca i emacs Kommunikasjon over XMPP anbefales, det er det jeg bruker oftest. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 a) Mange av de jeg følger er bare på twitter b) Trenger tilgang til forumets twitter-konto Heldigvis står i hvertfall twitter pull på todo-listen, så det er lov å håpe... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) * Endret 8. oktober 2014 av Rabbid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå