Gå til innhold

Vurderer å kjøpe netbook. Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et stort "monster" av en Acer Aspire 6920 som jeg bruker daglig. Denne ble også brukt som skolepc i året som var, men jeg følte at det ble veldig tungvint å drasse den med seg hver eneste dag. Så jeg vurderer å kjøpe en liten netbook som forhåpentligvis gjør ting litt lettere. Den bør helst ha Windows, god batteritid (ikke det viktigste dog), plass er heller ikke så viktig, den bør være stabil og relativt rask. Den skal kun brukes til skolearbeid og nettspill. Budsjettet ligger på 3-4000 kr. Jeg har ingen erfaring tidligere med nett-pcer og jeg håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har et stort "monster" av en Acer Aspire 6920 som jeg bruker daglig. Denne ble også brukt som skolepc i året som var, men jeg følte at det ble veldig tungvint å drasse den med seg hver eneste dag. Så jeg vurderer å kjøpe en liten netbook som forhåpentligvis gjør ting litt lettere. Den bør helst ha Windows, god batteritid (ikke det viktigste dog), plass er heller ikke så viktig, den bør være stabil og relativt rask. Den skal kun brukes til skolearbeid og nettspill. Budsjettet ligger på 3-4000 kr. Jeg har ingen erfaring tidligere med nett-pcer og jeg håper noen kan hjelpe meg :)

Jeg har brukt min MSI Wind i ett år nå og til skole- og sofabruk er den helt perfekt.

Den støyer ikke, har godt tastatur, 10" skjerm, god harddiskplass, og er lett og fin.

Min kom med 80gb harddisk og 3-cellers batteri, 1.6ghz Intel Atom cpu.

Den som selges nå leveres med 160gb disk og 6-cellers batteri som gir bedre batteritid.

Det følger med Windows XP, og vil du bruke Mac OS X er denne maskinen ypperlig til dette. Jeg har brukt min som mini-mac i et år allerede :-)

Som du sikkert skjønner kan jeg anbefale MSI Wind på det varmeste. Jeg kjøpte min fra www.psdata.no

Sist jeg leste tester kom vel Asus EEE 1000 ganske godt ut også.

MVH,

Christer

Lenke til kommentar

Har selv en Asus eee 1000H som jeg har hatt i ca et halvt år nå, er veldig godt fornøyd med den. Det du må tenke på at disse pc'ene er beregnet på veldig lett bruk, surfing, msn o.l. Skjermen er veldig liten og du mister raskt "oversikten", slik føler jeg det i alle fall, i mange tilfeller er det veldig knotete å bare gå på nettet pga den lille skjermen. Tastaturet er og en del mindre enn du sikkert er vant med, og det blir litt ubehagelig å sitte å skrive på i lengden som du sikkert skal gjøre på skolen. Netbooks har heller ikke cd/dvd-rom som muligens kan bli et savn i enkelte tilfeller. Ta dette i betraktning før du skal kjøpe og vurder om du heller skal kjøpe en litt større vanlig laptop. Hvis du legger på en tusenlapp ekstra får du feks denne.

Vil egentlig fraråde deg å bruke en netbook som fullverdig skolepc, men som sagt vurder litt hva den skal brukes til og om du tror selv at en netbook vil være godt egnet til dette. Ville selv aldri brukt netbooken min på skolen, det blir rett og slett for smått å sitte med i lengden.

Lenke til kommentar

Kandalf: Er enig i at netbook blir litt lite. Men den PCen du lnker til veier 2,9kg. Synes det er håpløst å foreslå en PC som er nesten like stor å tung. Poenget var jo at han synes det var tungvint å ta med seg!

Du kunne vel i det minste foreslå noe mer liknende denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=108925

Personlig synes jeg 13" er det minste jeg kunne brukt til noe slikt. Jeg har en Macbook hjemme, og kunne neppe tengt meg mindre enn det i lengden. I alle fall ikke hvis jeg skulle skrive mye.

Endret av program
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...