leifeinar Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Det råder full forvirring, skal kjøpe ny OS disk, klarer ikke og bestemme meg Har et meget lite kabinett, https://prisguiden.no/product.php?produc...6&cat_id=13 så det hadde vært greit med 2,5" disk. hvilken 60Gb+ SD disk er og satse på? er det merkbar ytelses økning fre en raptor? eller skal jeg bare kjøpe 1TB+++ for mindre penge rog den vil oppleves like rask? er en allrounder maskin med tyngde på spill. Endret 11. august 2009 av leifeinar Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 En SSD vil oppleves mye raskere en både raptor og vanlig disk. Intel X-25 Gen. 2 er en av de aller beste på markedet, samtidig som den gir absolutt mest ytelse for pengene. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Ja, fant ut dette jeg også. så så det står imellom 2 ssd disker. har ikke lyst og bruke mere enn 2K. så får nøye meg med 60 eller 80 gb og passe på hva jeg fyller disken med Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 OCZ Solid State Disk Vertex 60 GB ser ut som om de er ganske like, så det kan være greit med 20 gig extra på intel disken Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 er også en mye bedre disk en Vertex, så da er valget lett Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Ok, så det er jevnt over den beste folke ssd som er og få tak i i dag...? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Intel x25 gen 2 er absolutt den beste i både pris og ytelse. Vertex er så vidt jeg har forstått, en del bedre på sekvensiell skriving (flytting av store filer), men inteldiskene er ellers soleklart best. Anbefaler deg å lese og holde deg oppdatert i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Fannt den tråden, mye bra info. kjøper meg en 80gb intel. kose meg med den til vi ser skikkelige disker (500gb++ med 500 les/skirv) Lenke til kommentar
digeridoo Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Fannt den tråden, mye bra info. kjøper meg en 80gb intel. kose meg med den til vi ser skikkelige disker (500gb++ med 500 les/skirv) Fant også denne tråden. Men *grrrr* det er jo ingen som har denne disken på lager, av utallige webshops rundt omkring. De fleste får den inn 20/8. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 merket det ja.. men bestillte alikevel. bare være tolmodig Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 merket det ja.. men bestillte alikevel. bare være tolmodig Tror det er best å vente med SSD jeg... degeneration av ssd disker et problem ved at ytelsen faller over tid når ssd disken er brukt litt. Windows 7 skal visst komme med Trim kommando som skal løse degeneration problemet.. og da må SSD diskene støtte denne featuren... kommandoen. Istedenfor raptor disk kan du bruke 300 GB av 1-1,5 TB disk og få bedre ytelse enn raptor til en billigere penge. bruke kun ytterste sektor og la indre sektor være ubrukt Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Intel's ssd har da TRIM. (?) Ser ingen grunn til å vente, prisene er såpass lave atm. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Intel's ssd har da TRIM. (?) Ser ingen grunn til å vente, prisene er såpass lave atm. det jeg har lest er at intel ssd X25-M gen 2 skal støtte TRIM med firmware oppgradering... kanskje best å vente til å se om det faktisk fungerer ? Lenke til kommentar
digeridoo Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 merket det ja.. men bestillte alikevel. bare være tolmodig Har du fått din? Jeg sliter. Ikke greit det her. Ser ut til at de fleste nå har leveringsdato i September. Er det noen som vet om en sjappe som har på lager? Eventuelt noen som vet om en alternativ disk? mvh Utålmodig Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 nei, har bestilling inne hos amentio, i dag flyttet de datoen frem til 2 sptember mvh Utålmodig 2 Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 .... Eventuelt noen som vet om en alternativ disk? Kingston SSDNow M Series er basert på Intel X-25-M G1. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Med samme kontroller ?? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 SLik jeg har skjønnt det vil gen 2 doble ytelsen på IOPS i forhold til gen 1, og det er visst denne ytelsen som er viktig. men er ikke helt mitt sterkeste område. ville ventet på gen 2 jeg Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg kan bekrefte at Kingston SSDNow M Series er basert på x25-M gen1. Jeg vil anbefale å vente på gen2 pga høyere IOPS ytelse og støtte for TRIM. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 litt info her om trim og andre ting Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 litt info her om trim og andre ting Litt over et år gammel artikkel, men det står noe riktig der. Dette derimot er IMO tull And thirdly, Microsoft is planning to start a certification program for SSDs. This will probably be an extension of their Windows 7 Capable sticker program. In order to win “the logo of approval,” SSDs must give priority to reading data rather than slow writes and use a native SATA interface. Finally, Microsoft plans to create a certification program for SSDs. To win the software maker’s logo of approval, SSDs must identify themselves to Windows 7 properly, prioritize data reads over slower data writes, comply with the Serial ATA (SATA) drive interface for faster connections and more, Shu said. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå