Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 2


Anbefalte innlegg

Nå er det vel det som har blitt kjennetegn for MW2, kaos, nade spam, tube spam og random spray skyting.

 

Jeg hadde en halvtime nå der "alle" løp rundt med dobbel hagle, scavanger tingen vil jeg tro da det regnet nade, og maks spam.

Om jeg får mange games på dette nivået, blir det nok lite mw2 på meg fremover til de evt får fiksa noe på modus og dedicated.

 

Evt bare gå tilbake til cod4 en periode.

 

Begynner å se meg litt lei på den dobbel hagle greia jeg og. Trenger jo ikke aim for fem flate øre, alt som trengs er at motstanderen er i bildet så blir det kill. Og folk som bruker tubes og får maks så mange kills som det er i tuben per death, skjønner ikke at det er artig...

er vel lite aim i dette spillet uansett. Med assault rifle er det no bare å holde museknappen inne når man har scope uten at det blir noe spray.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, jeg skjønner, og dere tror visstnok at et avbrudd i killstreaken er veldig ille mtp. poengsanking; Det er det nemlig ikke.

 

Slik jeg har spilt i dag, løpt som en villman, har jeg ofte hatt K/D under 1.00 og likevel fått jevnt rundt 1800 poeng per kamp. Jeg drar ned laget mitt noe heftig, men det jeg går glipp av i poeng ved at laget mitt vinner tar JEG igjen ved å drepe flest på vinnerlaget (selv om jeg dør flest ganger). Jeg ender derfor ofte opp med mer poeng enn de fleste på vinnerlaget, selv om K/D'en min er møkk.

 

Er det rettferdig at en som bare går for kills til seg selv, og driter i om han dør, skal minske sjangsene for laget sitt til å vinne kampen, uten at han selv blir straffet mer enn de (som er på hans eget lag) som har en positiv K/D, men som ikke har like mange kills som førstnevnte?

 

Edit: De som konsentrerer seg om å holde sin egen K/D positiv får mindre belønning enn en som har negativ K/D men flere kills. I mitt hode virker dette veldig merkelig...

 

Som sagt,1800 poeng er ikke så veldig mye. På slutten av runden får du bonuspoeng basert på hvor bra du har gjort det ellers i spillet. Vinner laget ditt, kommer denne ofte opp i godt over 2000 poeng, altså tilsvarende 20+ kills. Kan hende jeg tar feil her, men mange av de bonuspoengene du får, kommer av ting som hvor mange killstreak-rewards du har kallt inn osv. samt hvor mange ganger du tar et punkt i domination, hvor mange flag du tar i ctf osv.

Lenke til kommentar

Enkel matte sier at jeg har fått 5668 XP i snitt pr runde fra første til siste runde jeg har spilt. (rett over 1M XP og ca 187 runder) Dette med en k/d på 1.55

 

Det er sjelden jeg leker UT3, liker heller de store brettene og rolig gameplay. Har bare en kill per runde på 14.5.

 

Det å fullføre challenges er jo gull (xp) verdt. Har kommet ut av noen runder med over 25000 XP...

 

Dere kan jo også lett regne ut deres egne stats i barracs arket...

Lenke til kommentar

Jeg synes det burde vært en belønning for å ha flere kills i forhold til deaths. F.eks så kunne det ha vært ting som låses opp når man har et visst antall positive kills. Det kunne startet på 50 og fortsatt videre opp til kanskje 5000 positive. Selv om man har et snitt på 1,1 k/d, så vil man etter hvert komme opp i 5000, men det ville selvfølgelig ha tatt lang tid.

Lenke til kommentar
Er våpen du får i senere level nødvendigvis bedre enn de første? Ser på sniperene, de 2 siste er jo dårligere enn nr 2 for eksempel, i følge det som står på statsene.

 

Det er jo hver til sin bruk. Jeg liker siste snipern pga muligheten til hurtig skyting, og si at den er dårligere en 50.cal på generelt grunnlag blir feil.

Lenke til kommentar

etter min mening burde en sniper rifle vært one shot one kill nesten uansett... Spesielt 50.cal, den har jo gigantiske patroner... den og Intervention dreper som regel på ett skudd uten silencer på mid range i vanlig TD...

 

men på lengere avstander kan det kreve flere skudd, noe jeg syns er teit. Man kan jo ofc bruke penetration perken, men da forsvinner liksom morroa med å snipe, da skal man jo være "usynlig" og om man slenger på en silencer er det nesten håpløst å drepe med ett skudd foruten HS. Det er hvertfall min mening.

 

 

Derfor har jeg begynt med HC TD, mye bedre mtp sniper... Men

ikke missforstå og tro at jeg ligger dønn rolig på et sted hele runden, pleier å løpe rundt og snipe på flere steder. Men i vanlig TD, uten silencer syns man med en enste gang, og om du går for silencer må man nesten ha penetration perken og da syns man på uav...

Lenke til kommentar
Kunne ønske det var mer fokus på K/D raten når det kommer til bonus poeng og slikt.. Blir litt teit at en fyr som har 20/19 kommer høyere på lista enn en som har 18-5. Når man da spiller Deathmatch er det jo ingen tvil om hvem som burde være på toppen av lista, eller ?

 

Sånn som det er nå gjør spillet kaotisk. Er enig med J-core

 

Sånn som det er nå gjør spillet spillbart. Hadde K/D lønnet seg mest ville det vært evig med campere og utrolig kjedelige runder. K/D har faktisk ingen verdens ting å si for hvor mye XP du får sett bort fra at du mister XP fra killstreak rewards hvis du aldri får kalt inn noen. At en som har 20/19 kommer høyere på lista betyr at han var en bedre spiller. Hvor god du er blir ikke målt i hvor få deaths du har. Hvor god du er har med hvor mye du bidrar til at LAGET ditt vinner runden :). Jeg er evig glad for at stat-horing ikke er noe poeng i dette spillet for det stimulerer bedre til lagspill og at folk tør å være litt offensive.

Lenke til kommentar
Kunne ønske det var mer fokus på K/D raten når det kommer til bonus poeng og slikt.. Blir litt teit at en fyr som har 20/19 kommer høyere på lista enn en som har 18-5. Når man da spiller Deathmatch er det jo ingen tvil om hvem som burde være på toppen av lista, eller ?

 

Sånn som det er nå gjør spillet kaotisk. Er enig med J-core

 

Sånn som det er nå gjør spillet spillbart. Hadde K/D lønnet seg mest ville det vært evig med campere og utrolig kjedelige runder. K/D har faktisk ingen verdens ting å si for hvor mye XP du får sett bort fra at du mister XP fra killstreak rewards hvis du aldri får kalt inn noen. At en som har 20/19 kommer høyere på lista betyr at han var en bedre spiller. Hvor god du er blir ikke målt i hvor få deaths du har. Hvor god du er har med hvor mye du bidrar til at LAGET ditt vinner runden :). Jeg er evig glad for at stat-horing ikke er noe poeng i dette spillet for det stimulerer bedre til lagspill og at folk tør å være litt offensive.

 

Jeg brukte deathmatch som eksempel og da er det raten som har noe å si.. Dreper du mange hjelper du ditt lag, men dør du ofte hjelper du det andre laget.

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis. Om du dør ofte, men også har flere kills enn camperne så hjelper du jo laget ditt. Jeg har stort sett mellom 1.5 og 2 i K/D, men jeg camper ALDRI og har dermed flest kills av alle i 90% av alle rundene jeg spiller.

 

Så lenge du har en positiv rate hjelper du laget, det er enkelt å forstå. Så jo bedre kill rate du har jo mer hjelper du laget..

 

Når det kommer til de andre modusene så er jeg enig, da har det jo ingenting å si..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Nice iskall, gamer du på ps3 så legg meg il ZoDzzz. Er keen på flere norske spillere i lista.

Desverre så spiller jeg på PC, men er enig med deg, vil spille med flere norske spillere.

Bare send PM for Steam info.

 

Har vært der ja. Det er ganske sjeldent å få det til tongue.gif

Men når du får det, så sitter du igjen med den awesome følelsen.

Fikk også winning kill med C4, var ganske artig når personen fløy flere meter med skjoldet.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...