Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 2


Anbefalte innlegg

Hvis du vil spille rust må du spille FFA.

Feil. Fikk faktisk nettopp en kamp Team Deathmatch på Rust, og det er det verste jeg har vært borti. Større kaos skal du lete lenge etter. Hele kampen var over på under 4 minutter. Var heldig om man rakk å leve 20 sek før man døde.

Skjønner godt den ikke brukes ofte på TD. Var ikke engang gøy.

Free For all er over før du rekker å starte :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel det som har blitt kjennetegn for MW2, kaos, nade spam, tube spam og random spray skyting.

 

Jeg hadde en halvtime nå der "alle" løp rundt med dobbel hagle, scavanger tingen vil jeg tro da det regnet nade, og maks spam.

Om jeg får mange games på dette nivået, blir det nok lite mw2 på meg fremover til de evt får fiksa noe på modus og dedicated.

 

Evt bare gå tilbake til cod4 en periode.

Lenke til kommentar
Nå er det vel det som har blitt kjennetegn for MW2, kaos, nade spam, tube spam og random spray skyting.

 

Jeg hadde en halvtime nå der "alle" løp rundt med dobbel hagle, scavanger tingen vil jeg tro da det regnet nade, og maks spam.

Om jeg får mange games på dette nivået, blir det nok lite mw2 på meg fremover til de evt får fiksa noe på modus og dedicated.

 

Evt bare gå tilbake til cod4 en periode.

 

Begynner å se meg litt lei på den dobbel hagle greia jeg og. Trenger jo ikke aim for fem flate øre, alt som trengs er at motstanderen er i bildet så blir det kill. Og folk som bruker tubes og får maks så mange kills som det er i tuben per death, skjønner ikke at det er artig...

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette har blitt nevnt før, men har kommet over et lite tips om du er lei av den høye musikken i menyene (som er fantastisk plagsomt når du prater med en kamerat før du skal starte et Special Ops oppdrag i co-op):

 

Gå til C:\Programfiler\Steam\steamapps\common\call of duty modern warfare 2\miles og endre mssmp3.asi til mssmp3.bak.

 

Steam vil ikke se på dette som cheat, men vil kanskje laste ned filen på nytt under oppdattering. Da er det selfølgelig bare å gjøre dette igjen.

 

:wee:

Endret av ETOD
Lenke til kommentar

haha! jeg har vært helt hekta på RPD med Bling Pro, Danger Close og Ninja Pro pluss stinger en god stund nå..fått en del kills av det.

Men siden jeg har unlocka alle achievements og attatchment til den så måtte jeg bevege meg på nye classer...så min tactical class består av P90 + laser sikte og en pistol og best av alt..Marathon, Lightweight og Ninja Pro...

 

Spilte favela..sprang rundt og kniva absolutt alle hele tiden...jeg endte med 34-13 i K/D ratio..å jeg brukte såvidt våpenet...fikk pavelow bare ved å knive:P

Lenke til kommentar

Hva er dealen med at man får så mye poeng uansett hva man gjør? Spilte nettopp en TD, jeg løp random rundt og drepte motstanderen. 13/10 i kill/death fikk jeg. Laget mitt tapte. Jeg fikk cirka 1500 poeng totalt. Selv om mitt lag tapte fikk jeg mer poeng enn alle unntatt to stk på det vinnende laget...

 

Er det å vinne ikke så viktig? Det virker som det å skaffe kills er viktigere...

 

 

Hvorfor får man ikke minuspoeng for å bli drept?

 

 

 

Edit:

post-135725-1259500110_thumb.jpg

Hvorfor i all verden fortjener jeg poengene jeg får i forhold til visse andre som var med i denne kampen? (Jan Kare M er meg)

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Man får 100 poeng per kill, og 20 per assist (hvertfall i den modusen). De som har mer kills enn deg, har jo mer poeng, og de som har færre har mindre. Hva er galt? Hadde man fått minuspoeng for hver death, ville det ført med seg en hel del mer og. Skal man likevel få xp for kills, og ikke mindre xp for deaths? Skal xp baseres på total poengsum etter en kamp? Skal man vinne når man for et visst antall kills, eller et antall poeng? Deaths gir jo poeng til motstanderlaget, og fører på den måten til at man taper om laget dør mye. Si at man dreper 5 og dør 15 ganger, da har laget ditt fått 500 poeng, og det andre laget har fått 1500 poeng.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette har blitt nevnt før, men har kommet over et lite tips om du er lei av den høye musikken i menyene (som er fantastisk plagsomt når du prater med en kamerat før du skal starte et Special Ops oppdrag i co-op):

 

Gå til C:\Programfiler\Steam\steamapps\common\call of duty modern warfare 2\miles og endre mssmp3.asi til mssmp3.bak.

 

Steam vil ikke se på dette som cheat, men vil kanskje laste ned filen på nytt under oppdattering. Da er det selfølgelig bare å gjøre dette igjen.

 

:wee:

Takk, du reddet dagen min.

Lenke til kommentar
Man får 100 poeng per kill, og 20 per assist (hvertfall i den modusen). De som har mer kills enn deg, har jo mer poeng, og de som har færre har mindre. Hva er galt?

Det som er galt er at antall deaths ikke fører noe negativt med seg.

 

Skal man likevel få xp for kills, og ikke mindre xp for deaths? Skal xp baseres på total poengsum etter en kamp? Skal man vinne når man for et visst antall kills, eller et antall poeng? Deaths gir jo poeng til motstanderlaget, og fører på den måten til at man taper om laget dør mye. Si at man dreper 5 og dør 15 ganger, da har laget ditt fått 500 poeng, og det andre laget har fått 1500 poeng.

 

Jeg tenker ikke på lag-basis. Jeg tenker på personlig basis. For min egen del gjør det ingenting for meg selv at jeg tar sjanser og dør mye i jakten på kills til meg selv. At laget mitt taper gjør ingenting for MEG, iom. at jeg kan løpe rundt som en villmann og likevel få mer poeng enn folk på det andre laget som faktisk vinner og har bedre Kill/death-ratio enn meg...

Lenke til kommentar
Det som er galt er at antall deaths ikke fører noe negativt med seg.

Man får da vitterlig begredelig kill/death-ratio om man dør mye. Mtp. at det ca. for alle spillere som har K/D over en, vil det være tilsvarende mange som alltid har ratio under 1. Veldig kjipt om si halvparten av alle spillere sitter og må ta imot minuspoeng på minuspoeng. Av egen erfaring veit jeg at man får nok bonuser av å spille bra som det er.

 

Gjett hvem som fikk 30/3 på FFA?

 

OH YEAH!

 

ACR+Silencer.

 

Fuck heartbeat sensor

Slett ikke verst :) Har vel maks 30/9 selv, hender det går bra om det ikke er med noen campere. Er det f.eks. halvparten campere, som skjer ofte, går det i dass, når de sitter med heartbeat-sensor og jeg kommer med min høyst offensive spilling. Offensiv spilling > defensiv camping. Herlig å knerte campere dog, de tror jo alltid at ingen ser dem, men killcam er en fin greie...

Lenke til kommentar
Det som er galt er at antall deaths ikke fører noe negativt med seg.

Man får da vitterlig begredelig kill/death-ratio om man dør mye. Mtp. at det ca. for alle spillere som har K/D over en, vil det være tilsvarende mange som alltid har ratio under 1. Veldig kjipt om si halvparten av alle spillere sitter og må ta imot minuspoeng på minuspoeng. Av egen erfaring veit jeg at man får nok bonuser av å spille bra som det er.

 

Kill/Death-ratio betyr ingenting mtp. in-game poeng og kamputfall, mao. kan man egentlig drite i dette når man spiller.

 

Greit nok at man får bonuser når man spiller bra, men man burde absolutt straffes for å spille dårlig siden ens dårlige spilling går utover ens lag. Slik er det desverre ikke...

Lenke til kommentar
Kill/Death-ratio betyr ingenting mtp. in-game poeng og kamputfall, mao. kan man egentlig drite i dette når man spiller.

 

Greit nok at man får bonuser når man spiller bra, men man burde absolutt straffes for å spille dårlig siden ens dårlige spilling går utover ens lag. Slik er det desverre ikke...

 

Virker ikke som om du skjønner. Har du en K/D under 1.00 vil du ha store problemer med å samle poeng i det hele tatt, om du hadde blitt straffet for hver death. Altså, ikke veldig spillervennlig. Er det ikke straff nok i seg selv at killstreak resettes og du gir bort poeng til motstanderen?

Lenke til kommentar
Kill/Death-ratio betyr ingenting mtp. in-game poeng og kamputfall, mao. kan man egentlig drite i dette når man spiller.

 

Greit nok at man får bonuser når man spiller bra, men man burde absolutt straffes for å spille dårlig siden ens dårlige spilling går utover ens lag. Slik er det desverre ikke...

 

Virker ikke som om du skjønner. Har du en K/D under 1.00 vil du ha store problemer med å samle poeng i det hele tatt, om du hadde blitt straffet for hver death. Altså, ikke veldig spillervennlig. Er det ikke straff nok i seg selv at killstreak resettes og du gir bort poeng til motstanderen?

 

Jo, jeg skjønner, og dere tror visstnok at et avbrudd i killstreaken er veldig ille mtp. poengsanking; Det er det nemlig ikke.

 

Slik jeg har spilt i dag, løpt som en villman, har jeg ofte hatt K/D under 1.00 og likevel fått jevnt rundt 1800 poeng per kamp. Jeg drar ned laget mitt noe heftig, men det jeg går glipp av i poeng ved at laget mitt vinner tar JEG igjen ved å drepe flest på vinnerlaget (selv om jeg dør flest ganger). Jeg ender derfor ofte opp med mer poeng enn de fleste på vinnerlaget, selv om K/D'en min er møkk.

 

Er det rettferdig at en som bare går for kills til seg selv, og driter i om han dør, skal minske sjangsene for laget sitt til å vinne kampen, uten at han selv blir straffet mer enn de (som er på hans eget lag) som har en positiv K/D, men som ikke har like mange kills som førstnevnte?

 

Edit: De som konsentrerer seg om å holde sin egen K/D positiv får mindre belønning enn en som har negativ K/D men flere kills. I mitt hode virker dette veldig merkelig...

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Kunne ønske det var mer fokus på K/D raten når det kommer til bonus poeng og slikt.. Blir litt teit at en fyr som har 20/19 kommer høyere på lista enn en som har 18-5. Når man da spiller Deathmatch er det jo ingen tvil om hvem som burde være på toppen av lista, eller ?

 

Sånn som det er nå gjør spillet kaotisk. Er enig med J-core

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...