Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 2

Anbefalte innlegg

I og med det blir som på 360 og Ps3 tror dere at det blir sånn at pc spillere også må betale for map packs og patchene?

Det dem frykter ja :p

Men er det så ille? De bruker faktisk tid på å lage ekstra maps, så hvorfor ikke kreve betaling.

Sant. For min del synes jeg PC-spillerne skal måtte punge ut med like mye som konsollspillere når det kommer til slike ting som maps osv

Dummeste argumentasjonen noen sinne? Siden noen andre allerede betaler bør man betale for det? Man betaler for et spill, når man har gjort det er det produsentens jobb å sørge for at det spillet er en god opplevelse, hvis det innebærer at de må lage patcher og maps, så er det deres problem. Vi betaler allerede for spillet. At folk faktisk forsvarer mennesker som gjør alt de kan for å tyne så mye penger som mulig ut av dem, er mer enn jeg forstår.

Enig. De blir som blizzard. Begynne å kreve penger ut av spilelrene feks WoW.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig, å betale for offisielle mappacks hadde ikke brydd meg det minste! å betale for vedlikeholdspatcher derimot :mad: Men det betaler ikke xbox eller PS3 brukere for heller da, så akkurat det vil sannsynligvis aldri komme på banen uansett.

Det de fleste av oss irriterer seg over er måten de har "sikret seg" at vi må betale. Det hadde ikke vært NOE problem å ha begge deler, betalte mappacks og dedicated servers.

Lenke til kommentar

En patch er en fiks for ett problem som allerede eksisterer i spillet. Man betaler ikke ektstra for at mobilen skal fungere slik det er tiltenkt, gjør man? nei. Man får det fikset gratis på garanti eller reklamasjon. Samme med dataspill.

En mappack er en utvidelse av innhold som ikke allerede er i spillet. - har ikke noe imot å betale for det. De har tross alt sittet og laget disse uten at de hadde trengt å bruke tid på det. Enkelte firma gir dette ut gratis til forbrukerene som en ekstra service, men det er imelig at de skal få litt betalt for det. Den ekstra map packen til COD4 var sponset av nVidia (eller var det ATI?) og derfor betalte vi ikke for den...

Man betaler jo for expansion packs. Map packs er mini expansions. (og koster dertil i 99% av tilfellene)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Enig. Det burde forresten være mulig å selge tilgang til mappacks uten å bruke dette nye (for pcbrukere) systemet. Det går jo fint på WoW f.eks.

Jeg kunne gjerne betalt for tilgang til mappacks for ordens skyld. Så lenge det ikke koster skjorta selvsagt.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
En patch er en fiks for ett problem som allerede eksisterer i spillet. Man betaler ikke ektstra for at mobilen skal fungere slik det er tiltenkt, gjør man? nei. Man får det fikset gratis på garanti eller reklamasjon. Samme med dataspill.

En mappack er en utvidelse av innhold som ikke allerede er i spillet. - har ikke noe imot å betale for det. De har tross alt sittet og laget disse uten at de hadde trengt å bruke tid på det. Rimelig at de skal få litt betalt for det. Man betaler jo for expansion packs. Map packs er mini expansions. (og koster dertil i 99% av tilfellene)

De utgir ikke et spill som ikke virker, de fikser småfeil, kanskje til og med bare justerer på ting. De gjør spillet bedre. Ordet patch er også blitt litt større i praksis enn det det egentlig er, det kommer gjerne en god del tillegg i dagens patcher. Jeg har aldri sagt at jeg er for extension packs heller.

Lenke til kommentar
Håper det kommer en mørk bane på mp der man må bruke nightvision.

Ja, eller et par hus hvor det er for mørkt så du må bruke Nightvision.

og dette skal man spiller klanmatcher på.... herre...

Ingen som tvinger deg til det nei...

Personlig tror jeg det hadde vært kult. Håper på stor variasjon på de forskjellige banene.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg det hadde vært kult. Håper på stor variasjon på de forskjellige banene.

Ingen som tvinger meg til dette nei, men det er noen som fjerner nesten alle andre muligheter.

Lenke til kommentar

Ingen som tvinger meg til dette nei, men det er noen som fjerner nesten alle andre muligheter.

Ok, greit. Hvilke muliheter fjerner man forresten ved å legge inn variasjon og litt spennende baner?

Hva mener du skal til for at en bane skal være optimal for klankamper og lignende?

Lenke til kommentar

Det som hadde vært kult hadde vert en skikkelig CQB (Close Quarters Combat) bane hvor du ikke vet hva du møter rundt neste sving, lit som Killhouse bare enda mer "uoversiktlig og rotete" med ingen muligheter til å campe, og hvor haglen var et viktig våpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...