Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva folk definerer som camping, og i de aller fleste tilfellene tror jeg enkelte er litt vel rask til å dømme andre. Om jeg dreper folk fra en krok, hører jeg det instant på voice-chat; "Fucking camper!". Men i realiteten har jeg jo sett vedkommende og regner med at han vil komme dit jeg befinner meg. Derfor spiller jeg taktisk og setter meg en plass hvor jeg har overtaket.

Det er også stor forskjell fra å sitte i en krok et helt game, og det jeg benytter meg av i de fleste FFA-kampene jeg spiller:

Jeg finner som regel et område på banen, gjerne i kanten av banen, og så holder jeg det området. Det betyr ikke at jeg sitter stille, jeg beveger meg rundt i "mitt" territorie og overfaller alle som prøver seg! Gjerne med et par taktiske plasserte claymores, som i beste fall dreper motspilleren, men også funger som et varselssystem hvis jeg befinner meg i en annen del av området mitt.

Jeg finner stor glede i å spille på denne måten, og i og med at jeg som regel får ganske finn K/D ratio må jeg belage meg på alle mulige negative komentarer fra folk som blir frustrert fordi de ikke klarer å få has på meg.

 

Enkelte mener visst det eneste skilla man kan gjøre i MW2, er å plukke opp et middelmådige våpen, løpe villmann rundt over hele banen (man må for guds skyld ikke bli forvekslet med en camper) og håpe på at man dukker opp i ryggen av en annen. Personlig ser jeg ikke mye glede i dette -og spiller derfor ikke slik- men har ikke noe imot de som gjør det. Enkelte ganger fungerer det kjempebra, og andre ganger er man litt mer uheldig. Ulempen er jo selvfølgelig at man blir mer utsatt for folk som har en litt mer deffansiv spillestil.

Poenget er vel -som jeg har sagt før- at jeg syntes folk skal få spille akkurat slik de vil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Flott sagt, Gene. Det er en klar overreaksjon blant noen mot campere, som også rammer spillere som klart ikke er campere, inkludert meg selv. Jeg har flere ganger de to siste ukene til og med fått meldinger via Xbox Live fra folk som er sure for at jeg camper. Camper er jeg selvsagt ikke, men jeg kan sette meg ned noen få sekunder i ny og ne av taktiske årsaker. Jeg liker å løpe og beveger meg over hele mapet, men det er for eksempel ikke uvanlig at jeg setter meg i et hjøre for å reloade, eller plasserer meg taktisk når jeg ser det nærmer seg noen på heartbeat sensoren. Når jeg da havner øverst på resultatlistene, blir tydeligvis for mye for mange i FFA. Ellers liker jeg også selvsagt å holde meg på områder der jeg får best K/D-ratio. Huset på Estate er således en klassiker for mange, inkludert meg. Men jeg stiller meg ikke i et hjørne eller liknende og venter på at noen kommer løpende opp trappen. Jeg beveger meg for å dekke mest mulig område, når man befinner seg i andre etasje har man jo god utsikt fra vinduene og mulighet til å skyte fiender på lang avstand før dem kommer innendørs.

Lenke til kommentar

Føler eg er litt "ut" når det gjelde spelet her.

 

Eg brukar Tube for det er eit godt våpen, du får kills med det. Tenker ikkje å vere feig med det. Men er vel ein grunn til at dei har lagt inn det i spelet, for at folk skal bruke det. Dei har jo hidingspots for at folk skal gjømme seg. Eg sitter ofte med Barrett og eit eller anna M16 eller om det var M14, og får mange kills på å campe. Folk skrike jo nærmast inn i voice-chatten at eg er ein jævla camper som ein her sa.

 

For eg føler bedre for å campe enn å springe rundt og hoppe som ein eller annan idiot! Greit, eg bevegar meg. Men å springe rundt er som å ta sjølvmord til tider..

Lenke til kommentar

Orbe, er enig med deg i at det bare er tull å løpe i hytt å pine hvor som helst, men å campe er lavmål uansett hvordan du vrir og vender på det. Selv spiller jeg med en blanding av disse; det vil si at jeg ikke løper så mye rundt, men jeg beveger meg litt passivt.

Endret av Zebraskin
Lenke til kommentar

Hvilken spillestil som passer seg, kommer jo an på hva du spiller. Er det TD eller FFA, og camp gir deg kills, er det jo ingenting i veien for å gjøre det.

 

Men om du velger å campe i et hjørne i HQ, ctf eller Domination, utenom det å beskytte obj, da er du gjerne ikke til hjelp for laget, og burde vurdere å enten slutte, eller skifte modus. Flest kills vinner ikke noen av disse modusene, og burde heller ikke være din prioritet.

 

Dette er også noe som er mye enklere å ta hånd om på dedicated servere, da admins gjerne setter regler, og håndhever dem om folk bare finner seg et hjørne i stedet for å gå etter HQ. Savner min gamle cod4 HQ, FF, no Martyr hardcore server :/

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva folk definerer som camping, og i de aller fleste tilfellene tror jeg enkelte er litt vel rask til å dømme andre. Om jeg dreper folk fra en krok, hører jeg det instant på voice-chat; "Fucking camper!". Men i realiteten har jeg jo sett vedkommende og regner med at han vil komme dit jeg befinner meg. Derfor spiller jeg taktisk og setter meg en plass hvor jeg har overtaket.

Det er også stor forskjell fra å sitte i en krok et helt game, og det jeg benytter meg av i de fleste FFA-kampene jeg spiller:

Jeg finner som regel et område på banen, gjerne i kanten av banen, og så holder jeg det området. Det betyr ikke at jeg sitter stille, jeg beveger meg rundt i "mitt" territorie og overfaller alle som prøver seg! Gjerne med et par taktiske plasserte claymores, som i beste fall dreper motspilleren, men også funger som et varselssystem hvis jeg befinner meg i en annen del av området mitt.

Jeg finner stor glede i å spille på denne måten, og i og med at jeg som regel får ganske finn K/D ratio må jeg belage meg på alle mulige negative komentarer fra folk som blir frustrert fordi de ikke klarer å få has på meg.

 

Enkelte mener visst det eneste skilla man kan gjøre i MW2, er å plukke opp et middelmådige våpen, løpe villmann rundt over hele banen (man må for guds skyld ikke bli forvekslet med en camper) og håpe på at man dukker opp i ryggen av en annen. Personlig ser jeg ikke mye glede i dette -og spiller derfor ikke slik- men har ikke noe imot de som gjør det. Enkelte ganger fungerer det kjempebra, og andre ganger er man litt mer uheldig. Ulempen er jo selvfølgelig at man blir mer utsatt for folk som har en litt mer deffansiv spillestil.

Poenget er vel -som jeg har sagt før- at jeg syntes folk skal få spille akkurat slik de vil.

 

Heeeelt enig. Var vel mest den typen du beskriver sist jeg spilte i starten med vector og kniv, noe som funker knallbra, men litt for mange deaths i lengden.

Hvis en holder et område og spiller defansivt, holder du en mye finere K/D, og det er myyyye morsommere (spesielt når samme person blir irritert om og om igjen og prøver nye veier på å få tatt deg x] )

Lenke til kommentar

Enig. Folk ser ikke forskjellen på en taktisk god plassering og camping. Maks artig når folk klikker i vinkel :p

På Dominations passet jeg på B og en fyr kom fra samme sted mange ganger på rad. Satt bare å plukka kills og etter vi var ferdig spamma han chat med ting som "Camper" og litt grovere. Nesten det artigste med hele spillet :D

Lenke til kommentar

Hei,

 

får ikke spilt MW2 lenger. Når jeg prøver å koble meg opp på enten COOP eller MP står den bare i ro på "Connecting to IWNet". Det rare er at spillet fungerer på samme steam konto på en annen pc. Har prøvd å åpne porter, kopiert spillet direkte fra en kamerat osv. Noen som har en aning på hvordan en kan fikse dette?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Morsomt det.. Ble beskutt, gikk ned i prone og litt vekk, og jeg hørte ikke noe mer av ham. Et sekund etterpå løper en annen forbi og jeg skyter ham. "CAMPER NOOB!" hører jeg. Jeg dør, respawner og flytter meg til et annet sted. Samme fyr løper mindlessly forbi, og igjen "CAMPER!"

 

Morsomme var at resten av laget hans var campere i sann forstand. Tror ikke de flytta på seg gjennom hele runden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...