Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så du sier at problemet kan løses ved å stå midt ute i det åpne hele tiden, for da blir vi jo ihvertfall ikke drept hele tiden? blast shield hadde vært bra, om det ikke reduserte field of view til 25, slik at du ikke ser en dritt til siden.

 

så DU gjør noe feil om han som dreper deg har et våpen som ødelegger alt innen 10 meter? hva er planen her, å aldri gå inn i hus, aldri gå rundt hjørner osv.?

 

samme som over, skal du holde deg unna alle hjørner og hus og slikt for å unngå å dø?

 

ser ikke hvordan du kan sammenligne det med snipere, hvor du bare har et (eller noen få skudd) til å treffe motstanderen med, mens med g18 akimbo eller tube trenger du bare å se sånn ca. i retning av fienden, fyre av uten å tenke på å sikte, og så er h*n død

 

Dersom du ofte blir drept av noobtubere så ja, då bør du unngå å holde deg på plassar der du blir drept av granaten også dersom noobtuberen bommar.

Og ja blast shield reduserer sikta litt, men du har jo fortsatt greit med oversikt. I tillegg så går det svært kjappt å veksle mellom å ha blast shield på eller av.

 

Ja, du som speler gjer noke feil når du blir drept av ein G18 akimbo, kanskje du då skal gjere eit poeng ut av å ikkje komme nærmare en 10 meter frå nokon med G18 dersom du ikkje er utstyrt til nærkamp?

 

Dersom du ofte blir drept av folk med commando så bør du holde deg unna hjørnene, du trenger ikkje å runde hjørnet ved å "kutte svingen", dei fleste hjørna kan du passere ved å holde god avstand frå hjørnet. Men dersom du sprinter kjappt rundt hjørnet den kortaste vegen så er dette ein risiko du tar og du er dermed meir utsatt for å bli drept.

Blir litt på samme måte som når du søker dekkning bak eit objekt, då er det ofte lurt å ikkje stå heilt inntil objektet sidan fienden då vil kunne sjå løpet på geværet ditt dersom dei kjem frå sida, ved å holde seg ein meter eller to bak objektet du bruker til dekkning vil du ha nesten samme oversikta og sammtidig være tryggare.

 

Når det gjeld sammanlikninga mellom sniper, G18 akimbo og noobtube så har sniperen definitivt mest ammo tilgjengelig (relativt sett) med G18 akimbo er du heilt avhengig av scavenger dersom du skal kunne opparbeide ein killstreak sidan mesteparten av kulene ikkje treffer der dei skal. Sett på den måten så har noobtuben minst ammo, og der er svært vanskelig å få meir en 2-6 kills med noobtube utan å bruke scavenger/OMA.

Eg er også uenig i at G18 akimbo kan skyte i generell retning utan å sikte, som eit minimum av dyktigheit så må spelaren kunne styre rekoilen.

Men det er heilt klart at dersom du befinner deg i avstand 2-10 meter frå fienden som bruker G18 akimbo så har du oddsen imot deg (med mindre du har SPAS12 eller sjølv bruker G18 akimbo).

 

 

Så mykje av dette som mange ergrer seg over i MW2 er eit resultat av at fiendens taktikk ikkje passer inn i det som dei andre spelerane ønsker vedkommande skal bruke. Dersom du f.eks vil ha eit reint FPS spel der det kun blir brukt vanlige våpen og ingen granater eller eksplosiver så er det heilt klart at MW2 kanskje ikkje er det optimale spelet for deg.

Det finnes mange slike typer FPS spel på markedet, men MW2 har sattsa på ein litt meir arcade liknande form der ein del av morroa ligger i at det finnes mange måter å drepe på og ein heil rekke forskjellige våpen, deriblandt killstreaks som av og til gjer at det eine laget kan totalt dominere sjølv om det andre laget er betre i klassiske FPS spel som f.eks counter strike.

Lenke til kommentar

Rimelig fornuftig dette ja. Derfor mange av oss har gått tilbake til cod4. Elsker cod som fps spill men hater selve mw2 rett og slett på grunn av all dritten som er adda i spillet.

 

Jeg spilte med en Norsk type i går som whinet og sa ting som "Wow du er flink til og hard scope" altså ironisk ment. Selv så løp han rundt med one man army og noobtubet. :ermm:

Lenke til kommentar

@Lommis

 

Virker som dere bare spiller Xbox 360 på Gamebattles? Det ser hvertfall ut som det er den eneste klanen av dere som er aktiv.

 

Ja, stort sett Xbox, men spiller i playoffs på PS3 også, og vi har gode sjanser for å vinne begge to. Tingen er at miljøet på PS3 europa er mye bedre enn det er på Xbox i mine øyne, i tillegg kommer vi opprinnelig fra PS3. Når Black Ops kommer så får vi se hvordan det blir, kommer vel ann på spillet

Lenke til kommentar

så du sier at problemet kan løses ved å stå midt ute i det åpne hele tiden, for da blir vi jo ihvertfall ikke drept hele tiden? blast shield hadde vært bra, om det ikke reduserte field of view til 25, slik at du ikke ser en dritt til siden.

 

så DU gjør noe feil om han som dreper deg har et våpen som ødelegger alt innen 10 meter? hva er planen her, å aldri gå inn i hus, aldri gå rundt hjørner osv.?

 

samme som over, skal du holde deg unna alle hjørner og hus og slikt for å unngå å dø?

 

ser ikke hvordan du kan sammenligne det med snipere, hvor du bare har et (eller noen få skudd) til å treffe motstanderen med, mens med g18 akimbo eller tube trenger du bare å se sånn ca. i retning av fienden, fyre av uten å tenke på å sikte, og så er h*n død

 

Dersom du ofte blir drept av noobtubere så ja, då bør du unngå å holde deg på plassar der du blir drept av granaten også dersom noobtuberen bommar.

Og ja blast shield reduserer sikta litt, men du har jo fortsatt greit med oversikt. I tillegg så går det svært kjappt å veksle mellom å ha blast shield på eller av.

 

Ja, du som speler gjer noke feil når du blir drept av ein G18 akimbo, kanskje du då skal gjere eit poeng ut av å ikkje komme nærmare en 10 meter frå nokon med G18 dersom du ikkje er utstyrt til nærkamp?

 

Dersom du ofte blir drept av folk med commando så bør du holde deg unna hjørnene, du trenger ikkje å runde hjørnet ved å "kutte svingen", dei fleste hjørna kan du passere ved å holde god avstand frå hjørnet. Men dersom du sprinter kjappt rundt hjørnet den kortaste vegen så er dette ein risiko du tar og du er dermed meir utsatt for å bli drept.

Blir litt på samme måte som når du søker dekkning bak eit objekt, då er det ofte lurt å ikkje stå heilt inntil objektet sidan fienden då vil kunne sjå løpet på geværet ditt dersom dei kjem frå sida, ved å holde seg ein meter eller to bak objektet du bruker til dekkning vil du ha nesten samme oversikta og sammtidig være tryggare.

 

Når det gjeld sammanlikninga mellom sniper, G18 akimbo og noobtube så har sniperen definitivt mest ammo tilgjengelig (relativt sett) med G18 akimbo er du heilt avhengig av scavenger dersom du skal kunne opparbeide ein killstreak sidan mesteparten av kulene ikkje treffer der dei skal. Sett på den måten så har noobtuben minst ammo, og der er svært vanskelig å få meir en 2-6 kills med noobtube utan å bruke scavenger/OMA.

Eg er også uenig i at G18 akimbo kan skyte i generell retning utan å sikte, som eit minimum av dyktigheit så må spelaren kunne styre rekoilen.

Men det er heilt klart at dersom du befinner deg i avstand 2-10 meter frå fienden som bruker G18 akimbo så har du oddsen imot deg (med mindre du har SPAS12 eller sjølv bruker G18 akimbo).

 

 

Så mykje av dette som mange ergrer seg over i MW2 er eit resultat av at fiendens taktikk ikkje passer inn i det som dei andre spelerane ønsker vedkommande skal bruke. Dersom du f.eks vil ha eit reint FPS spel der det kun blir brukt vanlige våpen og ingen granater eller eksplosiver så er det heilt klart at MW2 kanskje ikkje er det optimale spelet for deg.

Det finnes mange slike typer FPS spel på markedet, men MW2 har sattsa på ein litt meir arcade liknande form der ein del av morroa ligger i at det finnes mange måter å drepe på og ein heil rekke forskjellige våpen, deriblandt killstreaks som av og til gjer at det eine laget kan totalt dominere sjølv om det andre laget er betre i klassiske FPS spel som f.eks counter strike.

lol'd. det du sier er at jeg skal holde meg unna hus, hjørner, vegger, og generelt holde meg unna mappet? (granater kan drepe deg hvor som heldst på mappet sist jeg sjekket). ser ikke hvordan dette skal være mulig, med mindre du han noen forslag til hacks for å se spillere med nevnte våpen (som wallhack), eller om du vet om en glitch som får meg ut av mappet?

 

og hva så om g18 "bare" har nok ammo til 5 kills før den er tom, er fremdeles like no-skill. samme med tubes, det at du "må" bruke scavenger gjør den liksom balansert? ellers gir den bare 2-3 gratis kills liksom, som liksom er balansert.

 

om du synes noob tube og g18 akimbo tar skill å bruke, så sier det virkelig noe om hvor god du er... eller, hvor dårlig du er.

 

---

har dere sett den nye gametrailers tv? har bare 3 ting å si:

 

1. geoff duden er så jævlig console fag, maser om at 3D kommer til "xbox and playstation", men nevner ikke pc..

 

2. den SMGen med 24 kuler i magasinet ser ganske OP ut? ser ut som den dreper i 1 skudd.. er sikkert 2 skudd tho, men det trenger bare røre fienden, så er han død.

 

3... husker ikke denne lol. kanskje senere

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

Må si jeg like mw2 mye bedre igjen etter å ha spilt via alteriwnet! Har møtt på kun 3-4 cheatere på flere uke. Samt generelt mindre lagg!

 

Enste negative er at jeg har blitt kicka par ganger fordi jeg cheata... Noe jeg selvfølgelig ikke gjør, bare noe hosten tror...

Lenke til kommentar

altiwnet er noe dedikert server-greier? trenger du noe hacks til spillet for å bruke det? vil uansett ikke tro jeg gidder, da black ops er rett rundt hjørnet, og liker ikke mw2 så godt at jeg gidder å styre med å hacke det.

 

edit: var det noen her som forhåndsbestilte mw2 fra nettbutikk, og fikk det før launch? i såfall, hvilken butikk?

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

Don't get it.. Når jeg joiner et game i siste runde (search), jeg er last alive mot 5 på det andre laget også ninja defuser jeg med en gang! Er det da naturlig og kalle "you fuckin retard"? Ikke for å whine, er vant til å bli kalt sånne ting :innocent: Jeg skjønner det når noen blir noobtube av en med danger close og OMA, men.. Ninja Defuse? Det krever jo litt skill? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...