Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan oppklare litt i forhold til multiplayer på pc?

 

- Må man finne ny "server" for hvert game?

- Kan man "filtrere" på gamemode som hardcore HQ only?

- Kan man "filtrere" på hvilke kart man ønsker?

- Kan man "filtrere" på antall spillere?

 

Evt krever dette at man lager server selv, eller kan man ikke bestemme selv om man ønsker å være host heller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Noen som kan oppklare litt i forhold til multiplayer på pc?

 

- Må man finne ny "server" for hvert game?

- Kan man "filtrere" på gamemode som hardcore HQ only?

- Kan man "filtrere" på hvilke kart man ønsker?

- Kan man "filtrere" på antall spillere?

Nei, mange fortsetter på en annen bane.

Nei, men du kan velge det separat hver gang.

Nei.

Nei.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Sidewinder X8 i noen måneder, men dette var første gangen jeg prøvde denne musen i en fps. Jeg kan ikke si at jeg ble imponert til å begynne med. Selv med "Smooth mouse" slått på, så var det nær umulig å sikte nøyaktig på langt hold. Enten så siktet jeg 20 cm til høyre for han jeg skulle treffe, eller så flyttet jeg musen aldri så lite til venstre så siktet jeg plutselig 50 cm til venstre for ham. Jeg satte ned følsomheten fra 1000 til 500 dpi, og det ble et helt annet spill! Jeg suger riktignok fortsatt balle når det kommer til nærkamper...

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt gjennom hele campaign-en. Jeg er imponert. Den var enda mer eksplosiv enn forrige, det nærmeste man kommer "rollercoaster-ride" i spillindustrien. Men det var èn ting som irriterte meg gjennom hele spillingen.

 

Helvetes brasilianere.

IW har vært flinke til å plassere ut fiender som angriper deg bak fra, fra siden og flanker deg - mer som en realistisk krigssituasjon, så er det ekstremt lett å bli beskutt uansett hvor forsiktig du er. Problemet mitt er at når jeg først blir skutt så ser jeg bare blod som gjør det vanskelig å se hvor det kommer fra (til tross for "buen" som skal hinte), og jeg vet ikke hvor jeg kan gå i dekning, om det er fiender der. I innendørsbanene var det litt enklere ettersom jeg kunne peke ut et "safepoint" der jeg kunne løpe dersom jeg ble beskutt, men i utendørs-sonene var det direkte slitsomt. Det beste var som regel bare å prøve å dukke, håpe på at ingen traff deg og at du fikk tilbake synet.

 

For min del synes jeg dette (denne featuren) går litt over grensen til unødvendige realistiske. Jeg spilte gjennom MW1 på veteran og hadde det veldig moro med det, men det er fullstendig uaktuelt for MW2.

cant-see-shit-captain.jpg

Endret av cs_
Lenke til kommentar
Noen som kan oppklare litt i forhold til multiplayer på pc?

Nei, mange fortsetter på en annen bane.

Nei, men du kan velge det separat hver gang.

Nei.

Nei.

 

Så det man mer eller mindre sitter igjen med, er en quickplay knapp for å joine et random game?

 

Hva om jeg lager selv? (om man får lov)

Fortsatt ingen kontroll på maprotation, gamemodes osv?

Lenke til kommentar
Noen som kan oppklare litt i forhold til multiplayer på pc?

Nei, mange fortsetter på en annen bane.

Nei, men du kan velge det separat hver gang.

Nei.

Nei.

 

Så det man mer eller mindre sitter igjen med, er en quickplay knapp for å joine et random game?

 

Hva om jeg lager selv? (om man får lov)

Fortsatt ingen kontroll på maprotation, gamemodes osv?

 

Man kan ikke lage selv :o

Lenke til kommentar

Ironi er alltid vanskelig å forstå i tekstform. Kun de som skriver syns det blir helt obvious.

 

Men tilbake til mw2, det er en grunn til at folk klager. De har ødelagt multiplayeren. Enkelt og greit.

 

Når det gjelder sp, er jeg litt enig med cs_

Men det at man ikke så noe, ødelagg ikke opplevelsen. Den irriterte litt, men ikke så mye.

Det positive var variasjonen. Det var mye mer forskjell på oppdragene og stedene enn i cod4, og mye mer variasjon når det gjaldt kjøretøy osv.

Singleplayeren får tommel opp av meg!

Lenke til kommentar
Nå har jeg spilt gjennom hele campaign-en. Jeg er imponert. Den var enda mer eksplosiv enn forrige, det nærmeste man kommer "rollercoaster-ride" i spillindustrien. Men det var èn ting som irriterte meg gjennom hele spillingen.

 

Helvetes brasilianere.

IW har vært flinke til å plassere ut fiender som angriper deg bak fra, fra siden og flanker deg - mer som en realistisk krigssituasjon, så er det ekstremt lett å bli beskutt uansett hvor forsiktig du er. Problemet mitt er at når jeg først blir skutt så ser jeg bare blod som gjør det vanskelig å se hvor det kommer fra (til tross for "buen" som skal hinte), og jeg vet ikke hvor jeg kan gå i dekning, om det er fiender der. I innendørsbanene var det litt enklere ettersom jeg kunne peke ut et "safepoint" der jeg kunne løpe dersom jeg ble beskutt, men i utendørs-sonene var det direkte slitsomt. Det beste var som regel bare å prøve å dukke, håpe på at ingen traff deg og at du fikk tilbake synet.

 

For min del synes jeg dette (denne featuren) går litt over grensen til unødvendige realistiske. Jeg spilte gjennom MW1 på veteran og hadde det veldig moro med det, men det er fullstendig uaktuelt for MW2.

cant-see-shit-captain.jpg

Hvis du klarte MW1 på Veteran, blir MW2 barnemat. Jeg klarte det på rundt 6-7 timer maks.

Lenke til kommentar

Joda, skjønner at endel kanskje synes det er like greit å slippe å sette opp ting selv.

Men hvorfor man ikke kan få valget om man ønsker, er for meg rart.

 

Greit at man skal bruke IW.net (egentlig ikke, men det er nå engang sånn det har blitt), men burde i det minste fått lov til å styre litt selv når det kommer til mapvalg osv. Lurer på hvordan de forventer at clan spillere skal beholde interessen for spillet.

 

Vurderte faktisk seriøst å kjøpe spillet for å teste det ut,da min godserver ifra cod4 er død, og stress å finne ny som ikke har masse idioter på seg.

Men så lenge jeg ikke får noe kontroll i hele tatt i forhold til multiplayer oppsett, er det nok ikke aktuelt før evt patch.

 

Jaja, kan jo kanskje håpe prisen går ned til jul, evt januar salg, så sparer jeg litt, eller bare vente til noe annet kommer.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt min Sidewinder X8 i noen måneder, men dette var første gangen jeg prøvde denne musen i en fps. Jeg kan ikke si at jeg ble imponert til å begynne med. Selv med "Smooth mouse" slått på, så var det nær umulig å sikte nøyaktig på langt hold. Enten så siktet jeg 20 cm til høyre for han jeg skulle treffe, eller så flyttet jeg musen aldri så lite til venstre så siktet jeg plutselig 50 cm til venstre for ham. Jeg satte ned følsomheten fra 1000 til 500 dpi, og det ble et helt annet spill! Jeg suger riktignok fortsatt balle når det kommer til nærkamper...

Høres ut som musaksellerasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...