Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ellers så er jeg enig i det som ble nevnt om lagspillene, og da spesielt domination (som jeg liker å spille). Folk kommuniserer alt for lite, tror lagene kunne blitt mye bedre dersom de hadde kjørt noenlunde sammen, spesielt i domination hvor det er håpløst å ta et bevoktet punkt alene.

 

Veldig enig i dette. Nesten hver gang jeg spiller domination springer alle rundt i sirkel og capper baser menst jeg sitter alene og beskytter. Ingen som hører på deg om du foreslår å beskytte litt heller.

Lenke til kommentar
Hvor ofte opplever du å se en spiller du har sett tidligere i et nytt game siden?

Jeg støtte på samme karen tre ganger for et par dager sida, med noen timers mellomrom. Pleier ikke huske nicknames, men han var av typen som sier noob til alt og alle og starta heftige diskusjoner (barnslig type), såpass irriterende at jeg ble oppgitt hver gang jeg kom inn i samme gamet.

 

 

Claymores også; det krever jo ikke mye skills å sette ut en claymore og løpe vekk? Blir bare gratis-kills.

 

hehe tror du skal prøve å forklare det til en hel del snålinger jeg har sett med claymore. Setter dem lett synlig, på feil sted, så de går av i feil retning, sprenger seg selv etc. Vil si jeg unngår dumt plasserte claymores oftere enn jeg går på godt plasserte claymores, så helt uten skills er det ikke.

Fikk to round winning killcams med claymores på S&D på Terminal for et par uker sida...Jækla morsomt å få det til to ganger etter hverandre, lo temmelig godt :D Får endel kills med det om man setter dem ut fornuftig, men flesteparten er bortkasta i det lange løp, selv om de står på gode steder. Klassiker at det kommer en fiende løpende idet man setter den ut, han løper forbi og man dør selv av den.

 

Til diskusjonen om våpen: Slik jeg ser det er det per tid kun to feige våpen (som riktignok tar kaka): Noobtube og G18 akimbo. G18 er helt latterlig, folk dreper deg LETT på 50-100m avstand. Må faktisk opp på veldig lange avstander for å ta folk med G18 med assault rifle eller liknende. Fra kort avstand opp til forholdsvis lang er man sikra å dø, da det dreper like kjapt som sniper og man bare kan spraye. Campere irriterer jeg meg selvfølgelig over, men det er mest pga. at andre ikke tar dem noen gang. Fryktelig gøy å bevisst ta ut en camper med 10 killstreak, nedturen er at man må ta han ut igjen ettersom de fleste lar campere holde på som de vil.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Som jeg skrev for et par sider tilbake tror jeg at 2/3 av spillerene på MW2 er hjernedøde typer, som ikke lærer av sine feil. De skjønner ikke at en camper camper, og de skjønner ikke hvordan de skyter ned en harrier. De skjønner ikke at man skal capture flagg i CTF, og de skjønner ikke at når fienden planter på domination/sabotage er det lurt å disarme bobmen ETTER at du har skjekket bombsiten for fiender.

Herregud...

Lenke til kommentar
Som jeg skrev for et par sider tilbake tror jeg at 2/3 av spillerene på MW2 er hjernedøde typer, som ikke lærer av sine feil. De skjønner ikke at en camper camper, og de skjønner ikke hvordan de skyter ned en harrier. De skjønner ikke at man skal capture flagg i CTF, og de skjønner ikke at når fienden planter på domination/sabotage er det lurt å disarme bobmen ETTER at du har skjekket bombsiten for fiender.

Herregud...

 

Hehe. Jeg ser ofte sistnevnte på killcam på S&D. Virker som mange tenker slik: "Jeg vet det er 1-2 fiender igjen, men jeg kan se bomba. Sjekke for fiender først og så desarmere? Tja. Nei. Jeg desarmerer nå, og håper jeg ikke blir tatt".

 

Problemet online er at det er et "solo" spill. Teamwork er ikke noe som faller naturlig i online delen og man kan fint klare seg og få gode stats uten å tenke på teamet/objectives en eneste gang ila en runde. Jeg synes dette var bedre i MW1 online. Folk jobbet faktisk litt sammen og var opptatt av å få til objectives.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Et sleipt triks til Domination:

 

La oss si at mostanderene har A. Løp fort gjennom A. Fienden vil få beskjed om at de holder på å miste Alpha, og alle i nærheten vil løpe som høner for å ta den tilbake.

 

Men du prøver ikke å ta A. Du har bare brukt det som en lokkedue, og har i stedet plassert deg strategisk til for å plukke ned alle de rådville amatørene som ikke skjønner hvor du har tatt veien :cool:

Lenke til kommentar

Hadde vært deilig å:

1: Kunne velge bane selv eller

2: Stille killstreaks til forskjellige klasser

3: Velge om man syns det er greit å komme inn midt i et spill (så lenge man ikke kan velge killstreaks på forhånd eller midt i spillet)

Slik det er nå blir det til at man kjører ubrukelige killstreaks på mange baner, da man detter inn uten mulighet til å stille inn i forkant. I tillegg er det 99% sjans for å bli truffet av predator idet man joiner en allerede halvferdig runde...

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Problemet om man hadde valget om å ikke få joine halvferdige gamer er at ingen ville valgt å gjøre det. Da ville leavers vært et stort problem som hadde ødlagt mange games.

Så jeg er egentlig glad for at det går an å komme inn på halvferdige games, selv om det er kjipt av og til.

Lenke til kommentar

Tidenes nedtur her...Chopper gunneren min brukte så lang tid på å komme til banen at den ble skutt ned før jeg fikk gjort noe. Brukte nesten ett minutt(!) bort, så til tross for at de trengte 3-4 skudd så ble den skutt ned før jeg fikk gjort noe...Greit å ikke starte rett over huet på fienden, men å starte flere km borte er litt småirr...

Lenke til kommentar
Tidenes nedtur her...Chopper gunneren min brukte så lang tid på å komme til banen at den ble skutt ned før jeg fikk gjort noe. Brukte nesten ett minutt(!) bort, så til tross for at de trengte 3-4 skudd så ble den skutt ned før jeg fikk gjort noe...Greit å ikke starte rett over huet på fienden, men å starte flere km borte er litt småirr...

Man trenger kun to skudd med stinger for å ta ned en chopper gunner. På ingen av banene bruker den ett minutt på å komme frem. Kan nok føltes lengre ut enn det er.

Lenke til kommentar

Tok faktisk tida. Dvs. brukte ca. 30 sek innen det var skutt ned, men var langt igjen til banen...Fått over 50 choppers før, som har brukt maks 10-15 sek bort. Veit det trengs to skudd, men de bomma på et par...Antar de sikta selv

Edit: Hvordan kan man bli kicka i dette spillet? Gikk inn i et CTF-spill, og etter å ha løpt ca. 50 meter ble jeg kicka...

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...