Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 2

Anbefalte innlegg

Jeg har dårlige stats på multiplayer gitt :/

På en match har jeg som regel 5-7 kills men mer enn det dobbelte i death.

Perks er Sleight of Hand Pro,Stopping Power Pro og Steady Aim.

Våpenet jeg bruker nå er TAR og det forrige var SCAR,men syns likevel det er vanskelig å få kills med noen av dem.

Er en skikkelig NOOB når det gjelder dette spillet og trenger råd til våpenvalg.

Har hørt ACR og TAR men TAR funker ikke for meg.

Trenger et våpen som dreper på færrest mulig skudd.

Hvordan er M16 da?

Vil også at våpenet gjerne er treffsikkert på langt hold også.

Stort tips. Eg sleit mykje med lav k/d i begynnelsen og. Hadde vel rundt 0.6-0.7 i k/d på barracks.

Fann ut eg måtte gjere noko radikalt med det og begynte å sjå commentarys på YT. Mykje å lære av gode spelarar der.

Eg har sett mykje på WingsOfRedemption, og det har hjulpet _mykje_. Lukke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Dropp silencer på våpenet, det gjør mindre skade.

Etterhvert når du har fått nok kills, kan du også prøve bling på våpenet.

Silencer gjør ikke mindre skade på assault rifle. Kun på sniper og LMG endrer det den faktiske skaden per kule.

Forøvrig er bling noe man bruker FØR man får mange kills. Når man først blir noenlunde god trenger man ammo fra scavenger mer enn noe annet

Lenke til kommentar
Visst du skal bruke Intervention, ta på ACOG, og disse perksene:

Sleight of Hand = Rask aim på fiender.

Stopping Power = Mye mer skade.

Steady Aim = Gjør no-scoping en del enklere, visst fiender er i nærheten.

Secondary kan du egentlig bruke hvordan våpen du vil, bortsett fra Lunchers.

Selv bruker jeg Magnum med FMJ.

ok, bare for å gjøre en ting klart så synes jeg selv personlig at snipere som bruker ACOG har bare null skills når det gjelder sniping. Jeg har null respekt for dem whatsoever, men hvis jeg møter en sniper med ordentlig sikte som kan quick scope, og vanlig skill. bøyer jeg meg for dem. Acog er bare for de som ikke greier å ta fiende på kort avstand.

og sist men ikke minst, ACOG siktet beveger seg altfor mye til å drepe noen tvers over mappet med headshot før den skyter det i 8 av 10 tilfeller...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Hvorfor har jeg ikke fraps etc. installert, fikk nettop en SICK winning kill! :realmad:

Sniper class setup:

Visst du skal bruke Intervention, ta på ACOG, og disse perksene:

Sleight of Hand = Rask aim på fiender.

Stopping Power = Mye mer skade.

Steady Aim = Gjør no-scoping en del enklere, visst fiender er i nærheten.

Secondary kan du egentlig bruke hvordan våpen du vil, bortsett fra Lunchers.

Selv bruker jeg Magnum med FMJ.

ok, bare for å gjøre en ting klart så synes jeg selv personlig at snipere som bruker ACOG har bare null skills når det gjelder sniping.

Jeg har null respekt for dem whatsoever, men hvis jeg møter en sniper med ordentlig sikte som kan quick scope, og vanlig skill. bøyer jeg meg for dem. Acog er bare for de som ikke greier å ta fiende på kort avstand.

og sist men ikke minst, ACOG siktet beveger seg altfor mye til å drepe noen tvers over mappet med headshot før den skyter det i 8 av 10 tilfeller...

Det kreves skills med ACOG også, vanligvis så camper jeg sjeldent med sniper, og løper ofte rundt på mapet. ACOG siktet er mye vanskeligere å treffe på, både på nær og lang avstand, så det kreves skills der også.

Syns personlig det gir en høyere vanskelighetsgrad å bruke ACOG, derfor liker jeg det spesielt til sniper.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Vel, om man regner på det så må jo noen alltid ha under 1 i ratio, ettersom mange har over. Summen skal bli så godt som 1 totalt sett (minus deaths man er skyld i selv). +-50/50 kan være realistisk mtp. hvor mange som har over og under 1. Men den går helt sikkert noe opp etterhvert for de fleste, når man blir bedre.

Å kjenne banene, bruke riktige perks (forhold til hva man er best med) og komme fra steder fienden minst venter det er lurt. Personlig prøver jeg mest mulig å komme bakfra, slik at jeg gjerne kan skyte 3-4 fiender på rappen som ikke så at jeg kom...Ninja kan være fornuftig da folk hverken hører deg (etter noen få kills på nært hold) eller ser deg om de camper/halvcamper med heartbeat sensor.

Edit: Kom på en ting til. Plant ut claymores om du har tilgang! Fikk 2 round winning killcams med claymores på Search & Destroy istad...Lo så jeg holdt på å dette av stolen etter den andre gangen på rad...

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

For dere som trenger litt ny begynner hjelp / hjelp til å forbedre i mw2 osv. sjekk denne videoen

Se filmen hos Youtube

Edit: Hmm, får ikke dete video i post tingen til å funke jeg tror jeg så legger med linken: http://www.youtube.com/watch?v=-E2OkX2me6k.

I videoen sies mange gode tips til å forbedre seg, også fint å se andre commentary (som nevnt over). WingsofRedemption, Hutch er noen av de som lager bra commentary til mw2. Anbefales.

Endret av Wabakki
Lenke til kommentar

Hmm, de sier i en video (med WoodyGamertag og han andre) som ble postet link til ovenfor, at hvis du får en kill før pavelowen din får et kill, så teller den mot killstreaken din. Hvis du derimot ikke får et kill før den, så teller den ikke. Noe som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar

Hvor finner dere ratio...?

Eneste jeg ser på barracks er at jeg har 410 kills og 730 deaths + antall kamper osv,men ingen ratio.

Er nå level 21 men sliter mot andre på samme level.

Kan ikke si jeg liker burst heller.

TAR ser jeg har mye dårligere accuracy enn SCAR ut i fra infoen om våpnene.

FAL ser ut som å ha noe av det samme som SCAR.

Mens ACR,som mange skryter sånn av har jo mye mindre i damage enn både TAR og SCAR...

Eneste jeg ser med ACR er at den har mest i accuracy av alle i assault-klassen.

Vel,treffsikkerheten min er en ting,men synes selv at jeg treffer ganske godt men likevel virker det som om fiendene trenger kun et par-tre skudd mot meg før jeg tar kvelden mens jeg peprer løs mot dem uten at de faller...

Er derfor jeg er så usikker på våpenvalget mitt også selv om jeg er kun level 21 enda.

Ut fra info ser jeg at SCAR er veldig lik TAR men at SCAR har bedre accuracy mens TAR har kun bedre fire rate.Sånn sett skulle man da tro at SCAR er et bedre valg,selv om TAR låses opp først 12 level etter SCAR??

Og forklar meg gjerne hvorfor ACR er "best" om den har mye mindre i damage enn alle andre..?

Endret av odin7474
Lenke til kommentar
Hvor finner dere ratio...?

Eneste jeg ser på barracks er at jeg har 410 kills og 730 deaths + antall kamper osv,men ingen ratio.

Kills : Deaths = K/D Ratio

I ditt tilfelle blir dette 410 : 730 = 0,56

Valg av våpen er jo også helt etter smak og behag, finnes ikke noe "best" våpen. Alle har forskjellig smak.

Selv bruker jeg mest SMG, ump45 med silencer er digg :)

Edit: Det å spraye er kanskje ikke det beste, prøv å tap knappen sånn at du får en burst effekt, dette funker bra for da får du mindre recoil. (Dette gjelder ikke i CQC når man ikke har tid til det) Det gjelder å få inn de kulene som trengs uten å sløse med kuler ellers.

Endret av Wabakki
Lenke til kommentar

Eg vil og anbefale Woodysgamertag.

Han seier sjølv at han ikkje har har so god aim, og at spelet handler meir om taktikk.

Filmane hans seier vel meir enn nok, så dårleg aim/våpen er ikkje ditt største problem. Prøv rundt med forskjellige våpen. Om du ikkje er bedre med nokon av dei, då veit du kva problemet er.

Lenke til kommentar
Så ikke alle kuler kan gå like langt? Virker rart, siden jeg aldri har opplevd at kulen ikke har nådd fram.

eeh er jo ikke vanskelig å teste.

Få en venn til å stille seg en plass så tar du opp sniper / assault våpen og skyter. Han dør.

Han stiller seg på samme plass og du skyter med hagle / smg. Han dør ikke / dør sakte pga avstanden (kulene blir på en måte svakere / færre treffer)

Lenke til kommentar
Ut fra info ser jeg at SCAR er veldig lik TAR men at SCAR har bedre accuracy mens TAR har kun bedre fire rate.Sånn sett skulle man da tro at SCAR er et bedre valg,selv om TAR låses opp først 12 level etter SCAR??

Ikke tenk sånn, F2000 låses opp i level 60 og den mener jeg er det dårligeste våpenet på spillet. Level har ingenting å si på hvor bra eller dårlig et våpen er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...