Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett spørsmål: Når man er ferdig med lvl 70 i første prestige, kan man da velge om man vil gå i andre prestige da? Eller vil det skje automatisk?

 

 

Det kan man velge. Noe annet ville vært temmelig tåpelig

 

Da kan jo jeg komme med et oppfølgingsspørsmål, man vil jo opparbeide seg xp hvis man ikke velger å starte på nytt igjen. Vil det man har i pluss av xp følge med over til 1. prestige eller går alt i null igjen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Veteran og master challengene (de man unlocker på prestige) er tåpelig korte. Unlocka ACR på lv 48, og innen lv 70 hadde jeg de 2500 kills som er nødvendig for å fullføre Veteran samt 400 av de 1000 headshots man trenger for å fullføre Master- uten å bruke våpenet konstant. Hadde hatt enda høyere headshot count om jeg hadde holdt meg til ACOG og ikke vekslet mellom ACOG/RDS. De challengene her skal jo visstnok ikke resette seg når man starter en ny prestige, så da er det litt pussig at det ikke er noe på både 5000 og 10000 kills i det minste. Riktig nok blir det mer balansert om man veksler mellom våpen ofte, men synes uansett det var lite.

Lenke til kommentar
Det er vel mer enn "et par feil" i mw2... ikke bare har de klart å introdusere flere feil, men de har klart å gjenskape bugs og feil fra cod4 i et splitter nytt spill. det nivået av inkompetanse skal du lete lenge etter :thumbs:

 

Dette klare du å si om en av verdens største spillprodusenter...lol

 

 

Du får lage et spill selv, da vettu.

 

 

jaja, hva mer kan man forlange av smårips.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
@cmf_Tiger:

 

Voks opp!

Fyren du quoter har helt rett, det er ikke å komme fra at MW2 er temmelig full av bugs i forhold til mange andre spill.

Jeg ser du nevner i fleng. Jeg syntes mw2 er et vellaget spill. Greit, det er en bug her og der, men ikke i så stor grad at jeg vil kalle det uferdig eller inkompetanse fra utviklernes side.

 

I spillbransjen er det egne feil man lærer av for det meste, så jeg er interresert i å høre hvilke bugs som er videreført fra CoD4.

 

Jeg syntes forøvrig det er besynderlig at du ber en fyr "vokse opp" bare fordi han ikke deler din mening.

Lenke til kommentar
Du får lage et spill selv, da vettu.

 

 

jaja, hva mer kan man forlange av smårips.

Hvis du er så mye mer voksen, hvorfor greier du da ikke å se at det argumentet der er utrolig dumt?

Bugs finner du i de fleste spill, spesielt i starten etter utgivelsen.

Ting vil jo bli fikset etterhvert. IWnet irriterer meg likevel. Hvorfor kunne de ikke ha gått sammen med steam om onlinedelen? :(

Endret av Kim Salabim
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Infinity ward er en av verdens største spillprodusenter om du tenker penger, men ikke teknisk kompetanse. MW2 er på ingen måte noe imponerende spill; det har ingen tekniske nyvinninger, ingen grafiske opplevelser etc som måler seg med de spillene som lager overskrifter pga nyvinninger innen bransjen, som Uncharted 2 etc. MW2 er egentlig en glorifisert Tetris, fordi det er spillkonseptet som er lokkende, ikke de tekniske aspektene. Når du tenker på hvor lang tid det tok å utvikle, så er det lite imponerende. Expansionpakkene til Fallout 3 virket mer komplisert enn oppgraderingen fra MW til MW2.

 

Når det gjelder bug, er det flere bugs på 360 som også var i MW1 som er der ennå, eks:

-Granater som forsvinner om brukeren blir skutt etter han dør

-Lag som ikke plukkes opp av host bytte-systemet

-Match-plukkeren ignorerer block-listen til brukeren

-Timouts som får hele konsollen til å henge seg

-Elevators og andre glitcher. Riktignok ikke de samme som på mw1, selvfølgelig, men IW viser seg like inkompetente når det gjelder å patche disse, selv om de faktisk patchet 1887 og javelin

-Ukjente bugs som gjør det mulig å få uendelig score, samt inkompetanse fra MS/IWs side da disse ikke blir fjernet fra rankinglistene og bannet fra XBLA , noe som essensielt gjør rankinglistene ubrukelige

-Dårlig synksystem som gjør at lag har for stor innvirkning

 

Så har du ting som utrolig maange brukere klaget over i MW1, uten at det ble gjort noe med:

-Unaturlig knivstikking

-Stun og flash grenade er en og samme ting i virkeligheten, og disorienterer- fører ikke til slow motion

-Ikke mulig å blokkere kamper for å hindre at systemet sender deg inn i den samme kampen du akkurat har forlatt

-Ikke mulig å forlate kampen når spillet henger seg på loading-skjermen

 

Hadde jeg laget en liste etterhvert som jeg kom over dem hadde den vært lenger, det her er bare de jeg kommer på i farten. Har ikke engang nevnt nye bugs og nye ubulanserte våpen og andre ting som får en til å lure på om de i det hele tatt har spilt spillet selv.

 

Poenget er at det er et kjekt spill, men IW er rett og slett inkompetente når det gjelder oppfølging av spillene sine. Når det er gitt ut, gir de mer eller mindre faen og tasser av gårde på jakt etter mer cash å tyte ut av folk. Patching av bugs, exploits etc er noe de gjør kun i nødsfall, noe som er rett og slett for dårlig fra et selskap som tjener såpass mye på spillet.

 

-

Lenke til kommentar
Infinity ward er en av verdens største spillprodusenter om du tenker penger, men ikke teknisk kompetanse. MW2 er på ingen måte noe imponerende spill; det har ingen tekniske nyvinninger, ingen grafiske opplevelser etc som måler seg med de spillene som lager overskrifter pga nyvinninger innen bransjen, som Uncharted 2 etc. MW2 er egentlig en glorifisert Tetris, fordi det er spillkonseptet som er lokkende, ikke de tekniske aspektene. Når du tenker på hvor lang tid det tok å utvikle, så er det lite imponerende. Expansionpakkene til Fallout 3 virket mer komplisert enn oppgraderingen fra MW til MW2.

 

Når det gjelder bug, er det flere bugs på 360 som også var i MW1 som er der ennå, eks:

-Granater som forsvinner om brukeren blir skutt etter han dør

-Lag som ikke plukkes opp av host bytte-systemet

-Match-plukkeren ignorerer block-listen til brukeren

-Timouts som får hele konsollen til å henge seg

-Elevators og andre glitcher. Riktignok ikke de samme som på mw1, selvfølgelig, men IW viser seg like inkompetente når det gjelder å patche disse, selv om de faktisk patchet 1887 og javelin

-Ukjente bugs som gjør det mulig å få uendelig score, samt inkompetanse fra MS/IWs side da disse ikke blir fjernet fra rankinglistene og bannet fra XBLA , noe som essensielt gjør rankinglistene ubrukelige

-Dårlig synksystem som gjør at lag har for stor innvirkning

 

Så har du ting som utrolig maange brukere klaget over i MW1, uten at det ble gjort noe med:

-Unaturlig knivstikking

-Stun og flash grenade er en og samme ting i virkeligheten, og disorienterer- fører ikke til slow motion

-Ikke mulig å blokkere kamper for å hindre at systemet sender deg inn i den samme kampen du akkurat har forlatt

-Ikke mulig å forlate kampen når spillet henger seg på loading-skjermen

 

Hadde jeg laget en liste etterhvert som jeg kom over dem hadde den vært lenger, det her er bare de jeg kommer på i farten. Har ikke engang nevnt nye bugs og nye ubulanserte våpen og andre ting som får en til å lure på om de i det hele tatt har spilt spillet selv.

 

Poenget er at det er et kjekt spill, men IW er rett og slett inkompetente når det gjelder oppfølging av spillene sine. Når det er gitt ut, gir de mer eller mindre faen og tasser av gårde på jakt etter mer cash å tyte ut av folk. Patching av bugs, exploits etc er noe de gjør kun i nødsfall, noe som er rett og slett for dårlig fra et selskap som tjener såpass mye på spillet.

 

-

 

Hm.. Min er faring er ganske annerledes. Siden jeg kjøpte spillet har jeg måtte laste ned hele 7 patcher. (1.07) Jeg har aldri noensinne opplevd at et spill har blitt patchet så mye. Spiller forsåvidt på ps3. De har endra matchmakinga totalt, samt glitcher, hacks og våpen.

 

Mye av grunnen til at så mange feil oppdages er nok at dette spillet blir spillt av utrolig mange, og folk er flinke til å finne glitches.

 

Våpna finner jeg veldig balanserte, spesiellt siden 1887 er blitt nerfa. Alle våpna har sine svakheter og styrker.

 

Det er ganske opplagt at IW ville lage et spill som ikke kun var for hardcore spillere, altså gjort ting som knifing og noobtubing kraftig. Dette gjør at man kan ha helt forskjellige spillestiler i samme spill.

 

Sun/flash er da ganske så forskjellig.

 

Hvis den henger seg på loading skjermen skal du falle tilbake til matchmakinga, hvis ikke er det noe galt.

 

Det med cheatere som jukser på listene kan jeg være enig i er irriterende, får håpe dette fikses snart.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Jeg syntes forøvrig det er besynderlig at du ber en fyr "vokse opp" bare fordi han ikke deler din mening.

 

Det er ikke meninger det går på, men måten å uttale seg på. Det samme kunne jeg sagt til deg.

 

Jeg har nevnt bugs tidligere i tråden, så hvorvidt du var prøvde å være sarkastisk eller ikke, får være det samme.

 

Beklager hvis du tolket det jeg skrev det som sarkastisk, det er på ingen måte meningen. Prøver bare å holde en vennlig tone. Jeg er klar over buggene som finnes, det jeg mente (som kom litt dårlig frem) var hvilken spill som får MW2 til å virke som rene bug-helvett (ikke direkte sitat).

 

Hvis du kan holde dine personlige meninger om folk du ikke kjenner ute av diskusjonen, blir det lettere å holde seg til tema, istedet for å være nødt til å beklage måten man ordlegger seg på. Hvis du mener jeg skriver som en umoden fjott er det fair enough. Bare hold det for deg selv.

 

@Captain Ødegård

Er enig med Cuz her når det kommer til min opplevelse. Er bare nyskjerrig på hvilken kompetanse du sitter på som kan underbygge dine uttalelser om den tekninske kompetansen som ligger bak spillet. :)

Endret av Gene
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har spilt både MW1 og 2 samt andre spill nok til å gjenkjenne når et spill har flere bugs enn et annet, samt hvor fort de fikses. Husker enda de marerittene på MW1 hvor det var visse steder man kunne krype inn i veggen på spillet og skyte andre men være helt ute av stand til å bli skutt, sprengt, stabbet eller noe annet av andre spillere. Slike ting som ødelegger spillopplevelsen for andre, og som neppe er store jobben å fikse, men som fortsatt var like ufikset da jeg sluttet å spille MW1. Rapid fire patchet de først, hva var det, to år etter spillet kom? Glitcher som ødelegger spillopplevelse for andre er seriøse når det vel er et av verdens største fps onlinespill vi snakker om, spesielt når konsollene er tilkoblet internett og kan patches så enkelt.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Har spilt både MW1 og 2 samt andre spill nok til å gjenkjenne når et spill har flere bugs enn et annet, samt hvor fort de fikses. Husker enda de marerittene på MW1 hvor det var visse steder man kunne krype inn i veggen på spillet og skyte andre men være helt ute av stand til å bli skutt, sprengt, stabbet eller noe annet av andre spillere. Slike ting som ødelegger spillopplevelsen for andre, og som neppe er store jobben å fikse, men som fortsatt var like ufikset da jeg sluttet å spille MW1. Rapid fire patchet de først, hva var det, to år etter spillet kom? Glitcher som ødelegger spillopplevelse for andre er seriøse når det vel er et av verdens største fps onlinespill vi snakker om, spesielt når konsollene er tilkoblet internett og kan patches så enkelt.

 

Ja, jeg kan si meg enig i at slike ting er fryktelig frustrerende. Til gjengjeld har jeg ikke opplevd det i noen nevneverdig grad, så da er nok jeg heldig, eventuelt er du uheldig. Men som det ble sagt over her, så kommer jo IW med patcher i et rimelig akseptabelt tempo i forhold til hva de gjorde i CoD 4.

 

Det jeg mente med teknisk kompempetanse var vel egentlig om du hadde noen innsikt i hvordan spillet ble laget og hvilke tekniske bragder som eventuelt ligger der, det er jo godt mulig at du hadde det. Selv har jeg ingen spesielle forutsetninger for å uttale meg om det, men har et par gode venner som studerer spillutviklig og de betrakter ihvertfall det tekniske som både utfordrende og imponerende.

 

Viktig og huske at i kodingen av spillet vil du alltid møte på nye utfordringer hvis du forandrer på ting. Til og med små ting som det som er nevnt. Det finnes ingen fasit på hvordan de løses, så eneste måten er å prøve seg frem. Jeg kan ikke si noe sikkert, men det skal ikke forundre meg om de faktisk jobber med å fikse nevnte problemer så godt de kan. Har vanskelig for å tro at de som har laget spillet er så inkompetente som det du har inntrykk av.:)

 

Når det er sagt, kan det jo også hende at det motsatte er tilfelle, og i så fall er det et stort hån til alle her ute som faktisk forventer at det skal være litt tak i de som lager et så enormt populært spill. Så du har all rett til å være skeptisk.

Lenke til kommentar

Synes det er et vellaget spill jeg, i likhet med Modern Warfare. Spillet er jo fantastisk gøy når det fungerer, og det har begge gjort i 99% av tiden jeg har spilt. Er enig i at det er i overkant med bugs, men de mest irriterende for min del ble fiksa fort. Det er utrolig mange som spiller og veldig mange spiller det utrolig mye, så IW har jo en utfordring. Men jeg gidder ikke å irritere meg over bugs som skjer så sjeldent at det har lite å si. Skjer verre ting i verden.

 

Er helt sikker på at IW er fullt klar over problemene og enda flere problemer som vi ikke kjenner til, og at det jobbes for å fikse dem. Inkompetente er de hvertfall ikke, og mangel på ressurser er det heller ikke snakk om.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...