Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 2

Anbefalte innlegg

FPS på konsoll er ingenting annet enn fail.

Ingenting fail med å sitte i godstolen foran en stor TV å chille med noen runder MW2.

Og ikke kom med "ja men det kan man jo gjøre med PC også". Joa det er godt mulig, men 90% av pc eiere sitter sammenkrøket på en kontorstol foran 22".

Jeg sitter på en kontorstol. men har en godstol ved siden av meg jeg kan bruke. Spiller på en 32'' på PC. DEILIG er det skal jeg si deg. Bruker kontorstolen siden da sitter jeg mer opp og er mer konsa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns dette spillet er relativt dårlig på Xbox. Prøvde det forleden, og hvis noen løper klarer man fanken ikke ta han igjen med snipersiktet, fordi det går for treigt. Dessuten var det dritstress å se folk fordi grafikken er såpass mye dårligere, særlig på avstand. Takke seg til PC, både pga. det visuelle og kontrollen.

Har kontroll problem på PC selv. Er bortimot umulig å hoppe med space når jeg må holde tre fingre på piltastene for å styre. Lille fingeren når ikke fra piltastene til den dumme spacebaren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er noe magisk med hardware til 1500 kr som ikke verken krever å oppgraderes for hvert nye spill, at spillene installeres, eller som krasjer for alt mulig rart.

Forøvrig, de som bruker 10-15k på en maskin dedikert for spilling, samt insisterer på at det er den eneste måten det er "seriøst" på, har vel sannsynligvis et lite problem

Lenke til kommentar
Er noe magisk med hardware til 1500 kr som ikke verken krever å oppgraderes for hvert nye spill, at spillene installeres, eller som krasjer for alt mulig rart.

Forøvrig, de som bruker 10-15k på en maskin dedikert for spilling, samt insisterer på at det er den eneste måten det er "seriøst" på, har vel sannsynligvis et lite problem

Da regner jeg med at du kan forklare hva dette lille problemet er.

Lenke til kommentar

Det lille problemet er et velkjent ett, alltid være best, men finner ikke glede i spillet siden man skal ha det beste.

EDIT: For å sammenligne: På juleaften, man kan rive opp papiret for å komme til gaven(hardware), eller man kan knyte opp være knute og klippe alle teipbitene, man er mer glad i spenning (spillet)

Endret av Natrich
Lenke til kommentar
Det lille problemet er et velkjent ett, alltid være best, men finner ikke glede i spillet siden man skal ha det beste.

Har vel noe med å gjøre at mus er ultimate måten å spille FPS på. Vil tro folk som foretrekker konsoll ikke har spilt mye FPS på pc for ingen kan mene det er bedre å styre med kontroller enn mus når det kommer til presisjon.

Ser greia med slækk stilling i sofaen og tv liksom, men kontrollen?

Hadde litt lyst på spillet til ps3 bare for å sjekke hva all fuzzen med fps på konsoll er (har spilt litt, men ikke nok til å bli skikkelig god.)

Men siden alle vennene mine spiller pc ble det naturlige valget.

Synd ikke IW sender med en nøkkel i ps3 versjonen slik at man får det på pc også, med shared rank :D (ønsketenkning).

Lenke til kommentar

Mus, tastatur, headset og snus slår LETT konsoll i FPS for min del. Jeg driter i om jeg har hardware til 3000,- eller 30000,-, bare jeg kan spille.

Å sitte med 10x akselerasjon på sticken på PS3en er ikek mye kontroll i forhold til 0x aks og perfekt sens i Windows...

Lenke til kommentar

Jeg spiller det på PS3, av den enkle grunn av at noen venner av meg spiller det på PS3, og jeg spilte masse CoD4 på PS3. Da falt det naturlig for meg å kjøpe MW2 på PS3 og, selv om jeg nå har en pc som klarer det fint. Spilt masse skytespill på PC før, og da fikset jeg ikke skytespill på konsoll. Etter CoD4 liker jeg skytespill på konsoll svært godt. Det er litt forskjell på kontrollen fra spill til spill, men MW2 har særdeles god kontroll.

Jeg har og den oppfatningen at man har bedre/raskere presisjon på PC. Etter å ha sett en del screenshots fra PC, ser jeg at omtrent 10% av kills er headshots (omtrentlig, kun screenshots fra diskusjon.no jeg har sett). Det er omtrent samme prosentandel headshots jeg har på PS3. Er presisjonen virkelig så mye bedre da? Aim assisten man har på konsoll spiller sikkert en rolle, men jeg tror ikke det er en enorm forskjell den utgjør. Jeg mener ikke at presisjonen på konsoll er bedre/like bra, men det var en interessant ting å se uansett. Kanskje det ikke er så stor forskjell som jeg trodde.

Det blir hvertfall en litt annen måte å spille på, i og med at man kan bevege siktet mye raskere på PC en hva man kan på konsoll. Nå foretrekker jeg faktisk konsoll, tror jeg hvertfall. :) litt av grunnen er naturligvis at ingen av mine venner spiller på PC.

Edit: typo

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar

Jepp, det er aim assist på konsoll. Den kan ikke slås av. Husk at det er stor forskjell på aim assist og aim bot da. :)

Edit: for å presisere, jeg vet ikke hvor mye aim assisten spiller inn på konsoll. Det føles lite, men enkelte ganger merker man det, feks om man sikter på en, og det løper en forbi. Da hender det rett som det er at siktet henger seg opp i karen som løper forbi. Det jeg mente med det forrige innlegget, var at jeg ikke tror aim assisten utgjør en stor forskjell ved headshots/kills. Tror jeg.

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar

Aimassisten er så godt som ubrukelig. Jeg merker iværtfall ikke at den er der. Eller jeg merket det når jeg kom inn på et glitchgame på rust. Da koblet den seg til spillere på eget lag. Første og siste gangen jeg har merket den på dette spillet.

Det kan sikkert være at det er større hitboxer på konsollversjonen kontra PC versjonen, men dette vet jeg ingenting om.

Jeg synes dog det er moro at folk skriker aimbot når man ser en montage av en rimelig god sniper. Spesielt moro når det plutselig popper opp "XXXXX has logged on" øverst i hjørne og man innser at det spilles på xbox. Så folk som sier man ikke har presisjon på konsoll kan forsåvidt rulle inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...