Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 2


Anbefalte innlegg

Over til fysikk: Når man bruker hagle så er det ikke alltid kulene som dreper deg, men den samlede kinetiskeenergien (annslagsenergi) er den som tar deg. Derfor blir man drept lett av hagler på avstand, ikke klag på fysikken ;)

Sett til et eksempel: Man kan ta et rådyr uten at en kule treffer dyret, men den massive energien tar dyret. :)

 

Hva faen er du prater om?? Så du mener at man ikke behøver å treffe med en eneste kule for å drepe?? Et massivt lufttrykk som dreper dyret da eller??

 

Mulig du har greie på fysikk, men jeg tviler på at det er tilfellet.

 

Haglene er OP noob guns, ingen vits i å prøve å protestere en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angrer egentlig litt på at jeg gikk i Prestige med en gang, mista absolutt alt uten titles og emblems. Skal nok vente med å gå i Prestige 2 tenker jeg.

Det var merkelig, du skal vel ikke det?

 

Er nå 100% sikker på at i FFA matchene teames de med best rank opp (*). Eller så er 70% i prestige, og alle over lvl 50. På TDM er det ikke slik, her er det mer variert.

 

Ganske synd at jeg blir tvunget å spille med de beste spillerene, k/d ratioen har fått seg en kraftig knekk de siste dagene(**). Men er vel mer rettferdig slik.

 

* øøøh?

 

** du spiller med de beste spillerne å k/d ratioen har fått en knekk? hva vil skje om du faktisk spiller mot de "beste" spillerne?

Lenke til kommentar
Over til fysikk: Når man bruker hagle så er det ikke alltid kulene som dreper deg, men den samlede kinetiskeenergien (annslagsenergi) er den som tar deg. Derfor blir man drept lett av hagler på avstand, ikke klag på fysikken ;)

Sett til et eksempel: Man kan ta et rådyr uten at en kule treffer dyret, men den massive energien tar dyret. :)

 

Selv om dette skulle stemme, så er det ikke realisme som bør være målet, men balansering av våpnene. Spillet er tross alt ganske arcade-style allerede.

Endret av Slikape
Lenke til kommentar
Jeg snakker om at man kan dø på avstand pga trykket. Det er hva jeg sier.

 

Du sier at ikke en eneste kule behøver å treffe målet for å drepe, noe som er fullstendig på jordet. Skal ikke skryte på meg allverdens fysikk kunnskaper, men jeg jobber med våpen som er en del kraftigere enn ei hagle, og det er ingen som har vært i nærheten av å dø fra lufttrykket i hvertfall.

Lenke til kommentar
Hva faen er du prater om?? Så du mener at man ikke behøver å treffe med en eneste kule for å drepe?? Et massivt lufttrykk som dreper dyret da eller??

 

Mulig du har greie på fysikk, men jeg tviler på at det er tilfellet.

 

Haglene er OP noob guns, ingen vits i å prøve å protestere en gang.

Det er snakk om trykket alle de kulene skaper når de treffer målet.

Lenke til kommentar

Fikk ny killstreak på free for all uten og campe faktisk :)

 

30-0! Har screenshots på xfire for de som ikke tror på meg ^^

 

Jeg fikk in airstrike, pavilion og ac130 men fikk bare 7 kills med alt. Alt ble skutt ned før jeg fikk gjort noe stort nummer ut av det. Bytta vell våpen 5 ganger.

 

www.xfire.com/profile/sortilden/

 

Har en del andre bra kills og morsomme screenshots. Også noen fail filmer fra forskjellige måter og dø på og urealistiske fall.

 

Har du xfire og vil spille, legg meg til!

Lenke til kommentar
Fikk ny killstreak på free for all uten og campe faktisk :)

 

30-0! Har screenshots på xfire for de som ikke tror på meg ^^

 

Jeg fikk in airstrike, pavilion og ac130 men fikk bare 7 kills med alt. Alt ble skutt ned før jeg fikk gjort noe stort nummer ut av det. Bytta vell våpen 5 ganger.

 

www.xfire.com/profile/sortilden/

 

Har en del andre bra kills og morsomme screenshots. Også noen fail filmer fra forskjellige måter og dø på og urealistiske fall.

 

Har du xfire og vil spille, legg meg til!

 

Pavelow

Lenke til kommentar
Over til fysikk: Når man bruker hagle så er det ikke alltid kulene som dreper deg, men den samlede kinetiskeenergien (annslagsenergi) er den som tar deg. Derfor blir man drept lett av hagler på avstand, ikke klag på fysikken ;)

Sett til et eksempel: Man kan ta et rådyr uten at en kule treffer dyret, men den massive energien tar dyret. :)

 

Hva faen er du prater om?? Så du mener at man ikke behøver å treffe med en eneste kule for å drepe?? Et massivt lufttrykk som dreper dyret da eller??

 

Mulig du har greie på fysikk, men jeg tviler på at det er tilfellet.

 

Haglene er OP noob guns, ingen vits i å prøve å protestere en gang.

 

Helt høl i hue den påstanden til Natrich. Selv om du hadde stått point blanc med en 40mm kanon og skutt kula rett over hue på det jævla rådyret hadde det ikke dødd. De små haglkulene skaper ikke all verdens av energi rundt seg, og du er nok nødt til å sende kula rett i dyret for at det så drepes av kuler som penetrerer viktige organer som hjerte/hjerne etc. Et våpen som vanligvis bruker skarp ammunisjon (ammo som krever anslag) skaper ikke noe lufttrykk i seg selv, men antenningen av kruttet i kula gjør. Dette lufttrykket blir uansett borte noen cm utenfor løpet.

 

Når det kommer til spillets fysikk er nok ikke den så fryktelig innviklet som mange skal ha det til. Lufttrykk og kinetisk energi er definitvt ikke noe som blir tatt hensyn til her, men en predefinert algoritme som bestemmer våpenets spredning i en gitt radius sin øker med avstanden (kjegleformet). Så blir antall hitpoints redusert i forhold til avstand og hvor på kroppen det treffer. Dvs. hvis du skyter fra 10 meters hold, er det en stor sirkel som treffer og tar skade over en hel sirkel. Se bildet under forklarer litt hva jeg mener.

 

544379.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...