Gå til innhold

Tror vifta på laptopen min har svikta litt!?

dan83

Anbefalte innlegg

hei

jeg sliter med at laptopen min plutselig slår seg av og jeg tror grunnen er pgr av at vifta rett og slett har sluttet å funke eller er eventuelt ustabil!?Den booster seg blant annet ikke opp når jeg starter datan, slik som den pleide å gjøre før!?

Er dette noe som er verdt å sende datan inn for, eller er det bedre å vurdere å skaffe seg en ny bærbar!?Har ikke akkurat god økonomi (student), men jeg er meget avhengig av en bærbar!! litt kjedelig lissom å ikke kunne bruke datan mer en 15-30 min hver gang, pgr av at den blir for varm og deretter slår seg av(tror jeg)

Datan er en 3 år gammel(acer aspire 5613)

Edit; jeg hører at vifta går nå, men den gjør mye mer ut av seg en hva den gjorde før, så virker som at den er blitt ustabil..hvis det er en mulighet!! Føler i hvert fall at datan blir en god del varmere nå en hva den ble før!

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I løpet av 3 år samler det seg ofte mye støv inne i en laptop. Dette gjør at luft ikke kommer ut og inn på den måten pc-en vil. I tillegg har det sikkert lagt seg støv på cpu vifta. Dette blir normalt ikke en garantisak og det kan derfor bli dyrt å sende den på verksted.

Jeg hadde prøvd å skru av dekslet under pc-en og blåst rent med trykkluft på boks (se. Husk å ta ut batteriet og koble fra strømmen dersom du skal gjøre dette.

Endret av kantarell
Lenke til kommentar
Vel, i og med at dette tydelig er en hardwarefeil har trådstarter ingenting å tape ved å få sendt maskinen inn til Acer.

Om det er en hardwarefeil/viftefeil på en 3 år gammel laptop som er full av støv tviler jeg på at Acer er så villige til å betale reperasjon...

Lenke til kommentar

Latpoper skal tåle "normalt" bruk. Om de blir tette av støv uten å ha blitt brukt under spesielt støvete forhold, er det en mangel. Imidlertid bør man blåse den ren først, og se om det hjelper - såpass må man kunne forvente av en kunde før den sendes på service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...