Shorty94 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hei, jeg ser at pcen min er begynt og bli "litt" støvete, og jeg tør ikke og bruke støvsuger, har hørt at man må bruke trykkluft på boks, men jeg lurer på hvor jeg får kjøpt det Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Trykkluft får du i hvert fall kjøpte på Clas Ohlson. Koster 200,- for en boks Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Jeg vil anbefale deg og ikke kjøpe hama sinn trykkluft, den dør fort ute etter førstegangs bruk. Belkin sin er mye bedre. Bedre trykk og vare mye lenger. Belkin sin har jeg brukt og kjøpe på komplett men fås også på elkjøp de fører også hama sin. biltema før også. husker ikke helt hva den heter. Men tror det er biltema sitt eget merke. Den er også helt grei. Endret 11. august 2009 av EX-adrin Lenke til kommentar
Shorty94 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 (endret) trykkluft:D søk på artnr 540352 jeg har sett en på teknikkmagasinet sine sider 400ml til 99 kr Endret 11. august 2009 av Shorty94 Lenke til kommentar
Shorty94 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 har vært inne på elkjop sine sider og finner hverken belkin eller hama sin trykkluft Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) http://www.elkjopbusiness.no/m4n?cat1id=91...p;prodid=132150 Butikkene henter de inn til seg selv. går uten om nettsidene til elkjøp datakjeden fører også dette produktet. Endret 11. august 2009 av EX-adrin Lenke til kommentar
Shorty94 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 den jg fant på teknikkmagasinet sine sider da? er den ubrukelig eller hva? Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Det vet jeg dessvære ikke. Kan vær noen andre her som vet noe om den. mn kan tenke meg den kanskje er sån midt på treet. Min erfaring er att en marker stor forskjell på de billigste til de litt dyrere. Lenke til kommentar
Shorty94 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 jaja, skal jo bare rense pcen lett så da tror jeg at jeg går for den:D så skriver jeg her hva jeg syntes om den Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hvorfor betale dyre dommer for luft på boks egentlig? Det er jo like teit som flaskevann Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Skal vi kjøpe kompressor da eller mener du? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Bare pass på å ikke spraye for mye i ett kjør. Når gassen kommer ut fra boksen ekspanderer den og kjøles ned. Sprayer man mye på komponentene i et kjør kan disse bli veldig kalde og skape kondens. Dette kan igjen føre til kortslutning. Sprayer du i korte intervall med noen sekunders mellomrom, så burde det gå bra. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Bruker man 2 minutter på å skru av utstyret først, så slipper man også kortslutning. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jo, det er jo klart. Men jeg har opplevd å få skjermkort ødelagt selv om strømkabelen var trukket ut. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Kanskje verdt å forsøke de små ballkompressorene de har? De som en bruker til å blåse opp fotballer og liggeunderlag osv. Koster sikkert ikke mer enn ett par bokser med luft. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg skal kjøpe meg kompressor etterhvert til nettopp å blåse ren datamaskiner. Men jeg må ha både oljefilter og vannfilter, har jeg fått beskjed av folk som driver litt med kompressorer. Så det blir ingen billig affære, selv om jeg kjøper en til under 1000,-. Men i lengden sparer man selvfølgelig enormt på en kompressor. Jeg har sikkert brukt dobbelt så mye på luft på boks allerede... Lenke til kommentar
Shorty94 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 ja, kanskje det, men jeg har ikke akkurat mye penger, så en boks med luft holder, uansett trenger jeg bare og rense den av og til, men er det noen tips for når jeg skal blåse? noen ekstra ting og tenke på? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 ja, kanskje det, men jeg har ikke akkurat mye penger, så en boks med luft holder, uansett trenger jeg bare og rense den av og til, men er det noen tips for når jeg skal blåse? noen ekstra ting og tenke på? Da holder det sikkert med en slik boks som det tidligere har vært snakk om, ja. Ta av sidepanelet, blås i korte støt. Gjør det helst utendørs. Husk alle vifter og kjøleribber. Ikke la viftene snurre når du bruker vifta på dem, da de kan få en enorm fart av lufta - mer fart enn det som er bra for dem. Husk også større overflater som oppe harddisker o.l. Hvis ikke støvet forsvinner ut av bunnen på kabinettet, så ta det vekk derfra til slutt. Lenke til kommentar
Shorty94 Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 kjøpte siste boksen på teknikkmagasinet igår og hvar faktisk veldig overrasket over hvor bra den hvar, hadde en fin og samlet "spray" Lenke til kommentar
lordmyrland Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Sikkert ikke noe galt med trykkluften til Teknikkmagasinet. Men koster den 99 kroner selger de den med et gedigent tap, eller så har de lurt seg unna miljøavgiften. Trykkluft på boks er jo egentlig bare lønnsomt for de som jobber ute i felten, som må ha med seg noe i verktøykassa, eller skal jobbe der det ikke er tilgang på strøm. Til annet bruk finnes jo kompressorer der ute som er latterlig billige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå