Gå til innhold

Hackintosh Distro erfaringer?

Anbefalte innlegg

hei jeg vurder å få lagt inn OSX på pcen og det finnes jo en del forskjellige distroer av hackintosh (iDeneb, iAtkos, Kalyway bla.) og jeg lurer bare på hva slags erfaring dere har med disse.

lett å installere?

mange bug?

Hvilke OSX funksjoner fungerer, ikke fungerer? (som update)

støttes nyere hardware? (vurderer å kjøpe xfx radeon HD 4870/4890)

jeg har hatt macbooks i noen år nå så er kjent med osx og kunne tenkt meg det på den stasjonere også men lurer på hvilken distro jeg skal velge. da noen av disse kanskje ikke oppdateres/vedlikeholdes like mye som andre osv.

og ja jeg kommer til å kjøpe snowleopard til min aluMac. så jeg både eier og kommer til å kjøpe nye mac OSX hvis noen synes apple fortjener mere penger fra meg :)

maskinvaren min regner jeg med at støtes da det ikke er noe spesielt merklig eller gammelt bortsett fra skjermkortet.

core2duo 6600 2,4ghz

4gb ram, corsair

xfx 7950gt

Edit:

hovedkort: ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775

Endret av indeo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er relevant her er hovedkortet ditt, skjermkortet ditt og andre ting du plugger i - f.eks. lydkort.

Prosessoren er støttet, RAM burde ikke være noe problem.

Selv brukte jeg iPC, har ikke merket noen bugs. Ikke oppdatert den via Software Update, og er fortsatt på 10.5.6, men det skyldes bare latskap.

Hardwarestøtten kan variere fra distro til distro, så se på Isanelymac.com sine sider, der finner du mye bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...