Gå til innhold

Ny PC: Stillegående ytelse


Anbefalte innlegg

Trenger ny maskin (innmat), og denne gangen tenkte jeg at jeg skulle prioritere støy først. Det er noen år siden sist, så jeg vet ikke helt hva som er hot for tiden, men jeg satte sammen et lite førsteutkast hos Komplett.

Går ut i fra at dette skulle være i stand til å kjøre HD-filmer smertefritt også. Alternativer må være skaffbare på Komplett, og at det er på lager er også et pluss siden det er semesterstart og jeg for øyeblikket er uten PC.

 

 

Er dette så halvgærnt?

 

ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366

DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, 2xGbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)x16

 

2395.00

 

 

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

4,8GT/sec, 8MB, Boxed

 

2499.00

 

 

OCZ Gold DDR3 1600MHz 12GB KIT

6xDDR3 2GB, CL8-8-8-24, 1.65 Volts, 240pin

 

2299.00

 

 

Gainward GeForce GTX 275 896MB PhysX

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, HDMI, CUDA, Graphics Plus, 3D Stereo

 

1890.00

 

 

Tagan Superrock II TG680-U33II, 680W PSU

ATX 12V Ver. 2.3, 80 Plus Bronze, 1x 6+2pin/1x 6pin PCIe, DC-DC, 120mm Fan

 

1195.00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt på dette oppsettet https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=102516

Kjører i dag en 4870 som jeg justerer vifta ned til 20% vha originaldriveren, de to harddiskene mine overdøver da i stor grad skjermkortvifta (som normalt er den verste støykilden i et kabinett).

Noctua vifta kjøler godt og man kan ta av den ene viften for å redusere støy i større grad.

 

-hh

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Endte opp med å bestille lista i førstepost. Har bare fått PSU-en så langt, den forsyner min gamle skrantende PC med strøm så lenge. Virker dog lovende, veldig stille. Har også bestilt Noctua-vifter som erstatter alle de som allerede er i kabinettet. Kjøler til skjermkort og CPU gidder jeg ikke styre med hvis behovet ikke melder seg. Gleder meg til å få resten i hus.

Lenke til kommentar

Bare så du vet det... Gainward bruker ikke referanse design på kortet, så 3dje parts kjølere PASSER IKKE.

 

Fant ut med mitt kort, så kjøpte et GTX 280 brukt. Referansekjøleren er stillere enn Gainward sin kjøler :S

 

Så bestem deg innen 14 dager om du skal bytte eller ikke, og bruk angreretten hvis du skal. Kjøp så et med referansekjøler, og bytt ut den med ny kjøler.

 

Skulle sagt ifra før, men glemte. Sorry.

Lenke til kommentar

Dette kortet får skryt for å være stille, så jeg får satse på at det blir bra. Hvis ikke kan jeg jo lage mitt eget kjøledesign. :dremel:

 

EDIT: Nå var jeg "heldig" med at det var noe feil med bestillingen, så pakken har ikke forlatt Komplett enda. Jeg kan altså velge et annet skjermkort. Spørsmålet er om jeg skal gå for Gainward-et likevel, for det har fått mye skryt for støyegenskapene ..

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...