corsa91 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg har en Opel Astra 2000mod. SPM1: Etter Eu-godkjenninga i år på verkstedet har lyset som viser at bilbeltene ikke sitter på begynt å lyse. Den var egentlig ikke standard utstyr og den ble ikke valgt da vi kjøpte den. Etter godkjenninga lyste den 5-10 sek også slokkeren den etter at motoren har blitt startet. Siste uken har den ikke slukket og har lyst helt til tenningen er av. Veldig irriterende greier. Den lyser hele tiden og vil ikke slåes av. Jeg snakket med verkstedet som har fikset den og de sier at det er sikkert noe galt med beltestrammene. Det er jo umutlig fordi bilen har aldri vært kolisjonsskadet og at jeg brukte hele forige uke og da lyste den ikke. Noen tips til å få den slokket eller deativere den? Eller noe kurser jeg kan dra ut? SPM2: Jeg har kjørt noen helt nye biler siste tiden og har latt merke til at den blinker 3 ganger vis man holder hendelen til blinklyset oppe. Hvordan virker den? Er det murlig å koble det slik at den virker på min egen Opel Astra? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Er ikke uvanlig at det kan oppstå feil i beltestrammerkretsen uten spesiell grunn på en gammel bil. Elektronikk er noe herk. Første steg er da å få slettet feilkoder og se om det går bort. Vet ikke om det går ann å gjøre uten å innom verksted; jeg har overlatt sånt til det lokale opel-verkstedet når jeg har hatt lignende problemer med min '98 Astra. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Er ikke uvanlig at det kan oppstå feil i beltestrammerkretsen uten spesiell grunn på en gammel bil. Elektronikk er noe herk. Første steg er da å få slettet feilkoder og se om det går bort. Vet ikke om det går ann å gjøre uten å innom verksted; jeg har overlatt sånt til det lokale opel-verkstedet når jeg har hatt lignende problemer med min '98 Astra. Ok men det er litt mystisk at det skjer etter den eu godkjenninga på det verkstedet. Pleier vanligvis å gjøre et annet sted men så tok jeg å gjorde her fordi de andre hadde ikke tid den dagen. Etter Eu godkjenning gikk nærlys releet slik at jeg ikke fikk nærlys når jeg startet bilen og det gjorde at jeg måtte bytte den ellers så måtte jeg bruke bryteren. Rellet kosta nesten 1000kr og arbeid 400kr. Jeg merka at det var lite lys når jeg starta bilen med en gang. Får å nevne at bilen har vært feilfri innen elektronikk. Aldri hatt noe tull med den. Har hatt mange andre biler MB, Volvo, men ingen av de har vært så bra som denne Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Dette med blinklysene har jeg sett bare på biler med CAN-buss, og det har ikke din Astra. Når det gjelder SRS-lampen, må et verksted lese ut feil koder og motstandsverdier for å se hva som er feil. Ofte dårlig kontakt på sideairbaggene eller kabelbrudd under setet. Du kan ikke resette denne lampen selv. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Dette med blinklysene har jeg sett bare på biler med CAN-buss, og det har ikke din Astra. Når det gjelder SRS-lampen, må et verksted lese ut feil koder og motstandsverdier for å se hva som er feil. Ofte dårlig kontakt på sideairbaggene eller kabelbrudd under setet. Du kan ikke resette denne lampen selv. Men er det farlig at den lyser eller kan jeg bare drite i den. Det er ikke noe med airbag å gjøre siden den har egen lampe. Men det med kabelbrudd kan hende. Den har jo aldri lyst også spurte jeg Opel verkstedet om det var bestilt når jeg kjøpte bilen og de sa nei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Misforstod deg, trodde det var SRS-lampen (airbags og beltestrammere) som lyste Sikkert bare en sensor i beltelåsen som er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå