Gå til innhold

Test: Corsair Obsidian 800D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde dette kabinettet hatt 10 stk 5.25 slots forran, så hadde det vært perfekt for meg :)

3 stk 4in1 harddisk bokser + èn til en dvdrom. En stk "4in1 tar 3 slots.

Ellers så er det nesten på høyde med Silverstone tj07 i estetikk :)

Glemte å si at de kabelhull løsningen er KONGE! 10 poeng!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Angående åpningen bak prosessorsokkelen, her er sitat fra omtalen på Legit Reviews:

Corsair has re-tooled this case to have a larger opening and that is one of the reasons that the case's launch has been delayed by several months.

Det står også nevnt i artikkelen vår :-) Foruten det med utsatt lansering, såklart.

Anyways, godt å høre at dere liker testen. Det vil komme flere slike kabinett-tester fremover :-)

Hva med Lian Li Tyr X2000? Greit nok at markedet er lite, men pokker..er det dyreste kabinettet jeg har sett der ute. Morsomt å ha testet kvalitet kontra pris, kontra alternativer og konkurrenter der ute.

Lenke til kommentar
Støymessig er kabinettet en fryd. Når vi startet opp maskinen for første gang la vi merke til at viftene snurret sakte, og selv under belastning opplever vi ikke systemets lydnivå som noe annet enn meget lavt. Vi påpekte også tidligere at harddiskbrønnene ikke er vibrasjonsisolert, men vi merker ikke at det er noen vibrasjoner som har forplantet seg utover i kabinettet.

Ingen desibel måling av noe slag? Come one.. støynivå er da ganske relativt alt etter hvor mye støy som noen er plaget av mens andre ikke legger merke til den. Tall,tall og atter TALL!

Lenke til kommentar
Ingen desibel måling av noe slag? Come one.. støynivå er da ganske relativt alt etter hvor mye støy som noen er plaget av mens andre ikke legger merke til den. Tall,tall og atter TALL!

Overraskende nok sier tall fint lite de også... ;)

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk stor tro på at dette kabinettet kan bli stille, med noen få mod/tweaks...

- Støymatter på venstre og høyre sidedør

- Blir du kvitt vinduet i samme slengen :tease:

- Montere viftene med gummi ringer/skruer

- Bytte ut viftene med et annet merke? Noctua/Nexus?

- Tynn "1/2mm" gummilist mot vibrasjon i dørene

Hvis du vil kan du montere en stille HDD (Samsung F2) i en Scythe 5,25 brønn silencer, og heller bruke "hotswapen" til SSD disker. Men har fått inntrykk om at den Scythe saken ikke er så bra som de vil ha den til!

Om du får dekket hele kabinettet med støy dempende matter, så kan det bli riktig så stille med tanke på at eneste vifte som blåser inn er plassert litt "inne" i kabinettet. Selvsagt fester du ikke støymattene ordentlig fast på toppen/5,25 brønnen, bare nok til at de ikke detter ned/ut, og du kan ta de ut igjen om du trenger toppen til feks et vann prosjekt.

Om viftene/dørene ikke vibrerer så mye i utgangspunktet kan man jo droppe gummien (hæhæ tog du an?), men er vel en grunn til at Lian Li bruker dette?

Nye vifter kommer an på de som følger med stock!

Synes prisen er litt stiv i forhold til hva Lian Li har i samme klasse, men bevares.. Corsair har virkelig et flott kab her!

Hva synes dere om tankene mine? Jeg strever fælt om dagen etter å finne meg et kabinett som har alt til mitt nye høst kjøp!

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
Stille pc er oppskrytt :mrgreen:

Jeg bruker Beyerdynamic DT770 :wee:

hihi :innocent:

Sitter med et Qpad 1339 Gamer headsett her da... (Beyer MMX300)

Hehe, jeg sitter på den stasjonære når jeg skal game eller se film, for å si det sånn: Det kommer mer lyd ut av høytalerene enn det kommer fra PC'en.

Lenke til kommentar
- Montere viftene med gummi ringer/skruer

De (stockviftene) er allerede montert med vibrasjonsdempene gummigreier, nok en gang ifølge omtalen jeg lenket til tidligere.

Må ha oversett dette, beklager! Men det er "good news".

Da kan jeg selv enkelt montere noen matter, og vips.. et supert kabinett!

- Stilrent

- Stille

- God plass

- Gode løsninger

Litt dyrt!

Lenke til kommentar
Fikk lyst på nytt kabinett jeg nå...

Kanskje de kommer med en midi utgave litt etter hvert?

Det kommer! Rundt desember/januar!

Obsidian 800D

Lest på flere steder at prisen er forventet å bli satt litt ned etter lansering(den endelige). Spåd en pris på 287$ ~ 2200kr? Blir jo straks litt mer hyggelig.

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...