Arteju Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) http://offshore1.no/ klikk på emnene i venstre marg for informasjon om : Oljeselskaper Drilling Kontraktører/serviceselskaper Subsea Rederier osv. Veldig bra liste.! Dersom noen vet om noen som ikke allerede er med i listene på den siden. Så nevn de her, så skal jeg legge de inn her. Sannsynligvis kun mer spesialiserte firmaer som ikke er med i listene. Men de er jeg veldig interessert i å høre om. Kanskje gresset er grønnere på den andre siden Endret 8. november 2009 av Arteju Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 (endret) Siden du nevner "nisje"selskaper oppi der.. så skal du få et av meg Fugro Survey AS og Fugro-Geoteam AS Geoteam er vel et av de største på seismikk for tiden, om jeg ikke tar helt feil. Selv jobber jeg innen "survey", dvs posisjonering/navigasjon (for det meste i forbindelse med plassering av borerigger rundtomkring, ankerhåndtering), og ROV-operasjoner. Det er relativt godt betalt, jeg har en god del fritid og det er plenty med action og variasjon i arbeidet. Forøvrig er Fugro et verdensomspennende selskap med kontorer i annen hver havn (Oslo og Bergen i Norge), med solid økonomi og er det jeg oppfatter som en trygg og solid arbeidsgiver. EDIT: Det kan jo nevnes at det er Fugro med skipet Geo Pacific som har drevet seismiske undersøkelser utenfor Lofoten nå. If you want a piece of the action.. ..join Fugro! Endret 20. august 2009 av jonlem Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Yes! Sike selskaper jeg er ute etter. Kan mange flere selskape jeg kan liste opp også. Men de er alle blandt de store og velkjente som alle kjenner likevel. Men det jeg håpet var at folk som så tråden kunne ta seg bry med å liste opp litt mer ukjente selskaper/firmaer. Jeg snuser på å skifte beite, for å prøve noe annet. Og da hadde det vært greit åvite om det er noe annet spennende der ute. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Kan vel bistå med litt informasjon her, da det i perioder er ekstremt mye spørsmål innen dette temaet. Firmaer: ADD Energy Usikker på hvor dette selskapet stammer ifra, men de driver med utleie av personell. Vet at de har arbeid på ekofisk feltet. SEMCO Maritime Opprinnelig Dansk selskap. Driver med utleie av personell innen forskjellige faggrupper. Vet om personell på Ekofisk og Tampen feltene som jobber for Semco. PETROLINK. Aldri sett personell fra dette firmaet offshore, men mener på at de gjør oppdrag for StatoilHydro. SCHLUMBERGER Så at Schlumberger manglet. Driver med drilling. Mer tørr jeg ikke uttale meg om da det er langt unna mitt fagfelt Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Uten at jeg helt vet hva de bedriver, så kan jeg nevne Peak (kjøpt opp av seawell tror jeg) og Acergy. Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Peak er oppkjøpt, og går inn under Seawell ja. Keeep Em Coooming! Endret 13. september 2009 av Arteju Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Kan ikke nevne Acergy uten å samtidig nevne Subsea 7, DeepOcean og Saipem da http://www.subsea7.com/subsea_career.php http://www.deepocean.no/index.cfm?id=65087 http://www.saipem.no/en/job-career Jeg er ukjent med arbeidsvilkårene i Saipem - men Subsea7 og DeepOcean kan helt klart konkurrere med Acergy. Endret 15. september 2009 av Sondring Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Keep em coming. ! Reiser offshore straks, og rekker ikke oppdatere mens jeg er avsted. Skal på en phillips rigg. Og av erfaring sperrer deres nettfilter for diskusjon.no ^^ Så oppdaterer om en 14 dagers tid. Dersom dere produserer flere forslag Endret 17. september 2009 av Arteju Lenke til kommentar
bjorns_1 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Må ikke glemme verdens nest største olje selskap ExxonMobil www.exxonmobil.com http://en.wikipedia.org/wiki/ExxonMobil Lenke til kommentar
V_B Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Keep em coming. ! Reiser offshore straks, og rekker ikke oppdatere mens jeg er avsted. Skal på en phillips rigg. Og av erfaring sperrer deres nettfilter for diskusjon.no ^^ Så oppdaterer om en 14 dagers tid. Dersom dere produserer flere forslag Hvor var du henne ? Du kom rett inn i ESD felt testen som jeg unnslapp :!: Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 National oilwell Varco Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) IKM Halliburton Endret 28. september 2009 av mattjin Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Er du på ekofisk Rosemount? Ellers. Siste oppdateringer lagt inn. Keep em coming! Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Gimme More Endret 11. oktober 2009 av Arteju Lenke til kommentar
V_B Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Er du på ekofisk Rosemount? Ellers. Siste oppdateringer lagt inn. Keep em coming! Er på ekofisk feltet, nærmere korrekt Eldfisk kompleks Hvor var det du var henne ? Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Var På Ekofisk Kilo Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Oppdatert med Link til bra nettside. Så vidt jeg kan se dekker linkene alle plassene som var linket, mm. Lenke til kommentar
Jonas S Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Hei, er på utkikk etter jobb offshore, er sveiser som nå snart er ferdig med 2 årig fagskole, gått maskinteknikk.. noen som har noen tips? Endret 11. desember 2013 av Jonas S Lenke til kommentar
GusPoon Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Kan vel bistå med litt informasjon her, da det i perioder er ekstremt mye spørsmål innen dette temaet. Firmaer: ADD energia Usikker på hvor dette selskapet stammer ifra, men de driver med utleie av personell. Vet at de har arbeid på ekofisk feltet. SEMCO Maritime Opprinnelig Dansk selskap. Driver med utleie av personell innen forskjellige faggrupper. Vet om personell på Ekofisk og Tampen feltene som jobber for Semco. PETROLINK. Aldri sett personell fra dette firmaet offshore, men mener på at de gjør oppdrag for StatoilHydro. SCHLUMBERGER Så at Schlumberger manglet. Driver med drilling. Mer tørr jeg ikke uttale meg om da det er langt unna mitt fagfelt Grazie per la condivisione di una buona quantità di informazioni sulle aziende .. Puoi condividere alcuni link delle società, diventerà facile raccogliere qualche dettaglio in più .. Endret 25. april 2014 av GusPoon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå