Gå til innhold

Komplett Liste over Firmaer/Selskaper innen Offshore Olje Og Gass Sektoren.

Anbefalte innlegg

http://offshore1.no/

klikk på emnene i venstre marg for informasjon om :

Oljeselskaper

Drilling

Kontraktører/serviceselskaper

Subsea

Rederier

osv.

Veldig bra liste.!

Dersom noen vet om noen som ikke allerede er med i listene på den siden.

Så nevn de her, så skal jeg legge de inn her.

Sannsynligvis kun mer spesialiserte firmaer som ikke er med i listene.

Men de er jeg veldig interessert i å høre om.

Kanskje gresset er grønnere på den andre siden :D

Endret av Arteju
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Siden du nevner "nisje"selskaper oppi der.. så skal du få et av meg ;)

Fugro Survey AS og Fugro-Geoteam AS

Geoteam er vel et av de største på seismikk for tiden, om jeg ikke tar helt feil.

Selv jobber jeg innen "survey", dvs posisjonering/navigasjon (for det meste i forbindelse med plassering av borerigger rundtomkring, ankerhåndtering), og ROV-operasjoner.

Det er relativt godt betalt, jeg har en god del fritid og det er plenty med action og variasjon i arbeidet.

Forøvrig er Fugro et verdensomspennende selskap med kontorer i annen hver havn (Oslo og Bergen i Norge), med solid økonomi og er det jeg oppfatter som en trygg og solid arbeidsgiver.

EDIT:

Det kan jo nevnes at det er Fugro med skipet Geo Pacific som har drevet seismiske undersøkelser utenfor Lofoten nå.

If you want a piece of the action..

..join Fugro! ;)

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Yes! Sike selskaper jeg er ute etter.

Kan mange flere selskape jeg kan liste opp også. Men de er alle blandt de store og velkjente som alle kjenner likevel.

Men det jeg håpet var at folk som så tråden kunne ta seg bry med å liste opp litt mer ukjente selskaper/firmaer.

Jeg snuser på å skifte beite, for å prøve noe annet.

Og da hadde det vært greit åvite om det er noe annet spennende der ute.

Lenke til kommentar

Kan vel bistå med litt informasjon her, da det i perioder er ekstremt mye spørsmål innen dette temaet.

Firmaer:

ADD Energy

Usikker på hvor dette selskapet stammer ifra, men de driver med utleie av personell. Vet at de har arbeid på ekofisk feltet.

SEMCO Maritime

Opprinnelig Dansk selskap. Driver med utleie av personell innen forskjellige faggrupper. Vet om personell på Ekofisk og Tampen feltene som jobber for Semco.

PETROLINK.

Aldri sett personell fra dette firmaet offshore, men mener på at de gjør oppdrag for StatoilHydro.

SCHLUMBERGER

Så at Schlumberger manglet. Driver med drilling. Mer tørr jeg ikke uttale meg om da det er langt unna mitt fagfelt :)

Lenke til kommentar

Keep em coming. !

Reiser offshore straks, og rekker ikke oppdatere mens jeg er avsted.

Skal på en phillips rigg. Og av erfaring sperrer deres nettfilter for diskusjon.no ^^

Så oppdaterer om en 14 dagers tid. Dersom dere produserer flere forslag :)

Endret av Arteju
Lenke til kommentar
Keep em coming. !

Reiser offshore straks, og rekker ikke oppdatere mens jeg er avsted.

Skal på en phillips rigg. Og av erfaring sperrer deres nettfilter for diskusjon.no ^^

Så oppdaterer om en 14 dagers tid. Dersom dere produserer flere forslag :)

Hvor var du henne ? Du kom rett inn i ESD felt testen som jeg unnslapp :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 år senere...
  • 4 måneder senere...

Kan vel bistå med litt informasjon her, da det i perioder er ekstremt mye spørsmål innen dette temaet.

Firmaer:

ADD energia

Usikker på hvor dette selskapet stammer ifra, men de driver med utleie av personell. Vet at de har arbeid på ekofisk feltet.

SEMCO Maritime

Opprinnelig Dansk selskap. Driver med utleie av personell innen forskjellige faggrupper. Vet om personell på Ekofisk og Tampen feltene som jobber for Semco.

PETROLINK.

Aldri sett personell fra dette firmaet offshore, men mener på at de gjør oppdrag for StatoilHydro.

SCHLUMBERGER

Så at Schlumberger manglet. Driver med drilling. Mer tørr jeg ikke uttale meg om da det er langt unna mitt fagfelt smile.gif

Grazie per la condivisione di una buona quantità di informazioni sulle aziende .. Puoi condividere alcuni link delle società, diventerà facile raccogliere qualche dettaglio in più ..

Endret av GusPoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...