Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eksosanlegg til Audi 80 tdi (1995mod.) Leitar etter gromlyden!

Quickiz

Anbefalte innlegg

Hei, leitar etter eksosanlegg til min Audi 80. Treng vell bare enden av eksospotta for å få ein grom lyd. Vil ha noko som bråkar!!

Det er ein 90 Tdi chipa til ca 120 hk. Nokon som kan hjelpe meg? Må det sveisast og kuttast til etc? Eller finnast det noko som passe så og seie på prikken?

Takkar så mykje :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du fjerner hele bakpotta og setter på et rør som går helt ut, vil du nesten ikke merke noe forskjell. Lite demping i pottene på diesel egentlig.

Hvis du skal ha litt skikkelig lyd, uten at det blir plagsomt på tomgang, kan du fjerne bakpotte, mellompotte og skjære ut innmaten i katalysatoren. Deretter tar du rakrør, for eksempel 2.5" rett fra katalysatoren. Dette kan lages med diverse deler fra Biltema, blant annet rette rør, kardangbøy, 30 graders svinger, eksosklemmer og oppheng. Må nok tilpasses endel hvis du skal lage det selv, men fullt overkommelig.

Lenke til kommentar

Tror du snakker utan å forstå. Dreimomentet på ein diesel kan ikkje samaliknas med ein bensin. Men om ein samanliknar med ein 380 Hk ferrari, så kan eg godt forstå at du meiner lat.

Men at den er lat samanlikna med andre vanlege bilar, kjem eg aldri til sei meg eineg i.

Lenke til kommentar

Tror du snakker uten å forstå. Jeg foreslår at du prøvekjører en bil med dieselmotor og en bil med bensinmotor, hvor begge har samme motorvolum, turbo og likt ladetrykk før du bestemmer deg for hva som går best.

Blir litt urettferdig å sammenligne turbodiesel med sugebensin.

Lenke til kommentar

Ein diesel vil uansett korleis du nå måtte snu og vende på det, vera mykje sigare enn ein bensin. _uansett_. Men kan sei meg eining at ein bensin som er lik har ein høgare toppfart og akks. Men at ein diesel er mykje sterkare, er det ingen tvil om.

Sei kva du vil, eg stend på mitt :)

Lenke til kommentar
Tror du snakker utan å forstå. Dreimomentet på ein diesel kan ikkje samaliknas med ein bensin. Men om ein samanliknar med ein 380 Hk ferrari, så kan eg godt forstå at du meiner lat.

Men at den er lat samanlikna med andre vanlege bilar, kjem eg aldri til sei meg eineg i.

Du sammenligner kanskje med toyota corolla? Hallo, bilen din veier 1300 kg : D Til og med om dine tall på 120 hk skulle stemme (bra chip med 35% økt effekt, hehe :p ) er det en lat bil.

Du skal slite for å få en dieselmotor til å høres grom ut. Men om det er snakk om volum (sitat: "bråkar"), er det jo mulig å gjøre noe med den.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...