Gå til innhold

Vil bruke mitt eksterne lydkort som standard.

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg kjøpte meg forledens et lydkort, det heter Line 6 UX 2. Formålet var å lage meg et lite hjemmestudio sammen med laptoppen min og cubase essentials 4. Jeg har mestret dette og alt fungerer sammen med cubase essentials 4. (har fått til midi keyboard, bass gitar og gitar og alt det der.) Men, problemet mitt er det at jeg ønsker på en måte å bruke dette lydkortet som standard. Altså ikke det interne som er festet på hovedkortet i laptoppen. Jeg ønsker å kunne lytte til musikk, videoer etc. ifra hodetelefon utgangen på lydkortet (eller monitoren blir det vel.) Jeg VET at dette er mulig, fordi jeg har kjørt tester gjennom instillingene på lyd, og da kom lyden igjennom utgangen på det eksterne lydkortet klokkeklart igjennom.

Altså det som er problemet er hovedsakelig at hvis jeg har plugget inn usb lydkortet og bruker hvilket som helst medium som har lyd (bortsett ifra alt som har med cubase å gjøre.), så henger det seg opp og windows spør om å vente eller lukke ned programmet. Jeg har også prøvd å justere instillingene på lyd (kontrollpanelet) men det ender som regel opp med at tingene henger seg opp der også, og ingenting som jeg har gjort før det (aktivert usb lydkortet som standard, deaktivert andre lydkort osv.) har gitt noen virkning.

Jeg har en fujitsu siemens pc. Jeg husker ikke modellen, men hvis det trengs skal jeg sjekke det ut. Jeg er på jobb nå så får ikke sjekket det ut.

Min hardware:

2 ghz prosessor

2 gb ram

500 gb harddisk

1 gb videominne

Altså, en helt standard bærbar pc.

Blir svært takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen hjertelig! Har allerede prøvd enhetsbehandling, men skal ta å prøve å stenge den ned i biosen og. Dette har vel ingen konsenkvenser for det interne lydkortet? Altså det blir ikke stengt permanent? bare sånn i tilfelle det ikke fungerer med det eksterne :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...