Gå til innhold

Er Diamantsyklene på tilbud hos G-Sport kurant?


rogerthat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at det er 30 % på Diamantsykler på Gsport.Deriblant terreng.Er disse kurant?

 

 

Hvor ser du dette?

 

Den cross of asia har jo fått meget bra omtale ihvertfall :)

 

Nå var jeg på en Gsport-butikk i Drammen i forbindelse med tilbud på løpeklær i et reklameblad som fulgte med avisen.Det var først i butikken jeg så at det var 30 % på syklene som var der men tror ikke jeg så den du nevner.Nå er jeg ikke sikker på om det gjelder alle butikkene men ihvertfall var det Diamant-sykler som hadde førpris 7000,- nå 5000,-, og 5000,- til 3.500,-.Det negative her er at det er V-bremser på de fleste jeg så.

Lenke til kommentar

Dersom dei har Diamant Silver Cape inne er dette ein sykkel du absolutt bør vurdere... Ordinær pris er 15000, 10500 dersom den lokale G-Sport butikken din har den inne. Med stiv gaffel veg den under 8.0 kg, og i underkant 9,5 med Manitou dempegaffel.

 

 

Den har komen godt ut i testar ;) Best i Sykkelmagasinet i fjor dersom eg hugsar rett. Her får du mykje sykkel for pengane, og etter det eg har høyrd har den eigenskapar som kunne gjort den vesentleg dyrare!

 

OBS: Det er ein del som seier ein ikkje bør vera for tung på denne sykkelen, då felgane visstnok ikkje tåler for mykje vekt men dette kan eg ikkje bekrefte.

Lenke til kommentar

Diamant Silvercape vant også testen i terrengsykkel bladet i mai(15000 ish kroners test).

Vanskelig å finne noe bedre til 10500 kr vil nå jeg si.

 

V-bremser vil ikke jeg bruke lengre,har sykla med skivebrems i de siste 7 åra,og er meget fornøyd..

 

"Vektbegrensningen" er vel 85 kg(såvidt jeg husker),men vet om folk på 100 kg som sykler silvercape.

 

Det eneste jeg synes taler imot silvercape er gaffelen på 80 mm,styret som er litt for lite bredt for min smak.

Men setter man på ett riserstyre på 650mm,en 100mm dempegaffel,kraftigere dekk så skal den bli god på grovere terreng også.

Vekta er jo ett stort pluss.

Lenke til kommentar
Diamant Silvercape vant også testen i terrengsykkel bladet i mai(15000 ish kroners test).

Vanskelig å finne noe bedre til 10500 kr vil nå jeg si.

 

V-bremser vil ikke jeg bruke lengre,har sykla med skivebrems i de siste 7 åra,og er meget fornøyd..

 

"Vektbegrensningen" er vel 85 kg(såvidt jeg husker),men vet om folk på 100 kg som sykler silvercape.

 

Det eneste jeg synes taler imot silvercape er gaffelen på 80 mm,styret som er litt for lite bredt for min smak.

Men setter man på ett riserstyre på 650mm,en 100mm dempegaffel,kraftigere dekk så skal den bli god på grovere terreng også.

Vekta er jo ett stort pluss.

 

Takker for bidragene her. Nå slår også Intersport med 30 % avslag på syklene sine . Noen sykler som peker seg spesielt ut der?

Lenke til kommentar
Takker for bidragene her. Nå slår også Intersport med 30 % avslag på syklene sine . Noen sykler som peker seg spesielt ut der?

 

Diamant og nakamura er nesten akkurat samme syklene,kun små forskjeller i noe av utstyret(de har samme produktsjef ).

 

Intersport selger jo både hardrock,scott, og noen andre merker(varierer litt fra butikk til butikk hva de tar inn).

 

Gode sykler er det jo straks man går litt opp i pris,men det står nå allikevel på vedlikehold og kunnskaper hos eieren.

Skal man vurdere en sykkel så trenger man egentlig full spec liste,da kan man fort luke ut deler som er dårlige,eller ikke står i stil til resten av sykkelen. Ramma og gaffelen er nå det viktigste uansett. Alt det andre kan jo byttes enkelt :whistle: .

 

 

Scott scale 30- og oppover er jo noe å tenke på(man finner alltid tilbud på de også).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...