Liestöl Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hei Under første HV-øvelsen min i F-styrken meldte jeg meg på kurs. Kurset skulle være "grunnkurs lederskap" og etter kurset skulle jeg bli HV-sersjant låkka dei med. Rakk ikke å spør om alt, men skulle få innkallelse i høst og kurset skulle vare en uke på Kjevik. Så har noen her erfarig med kurset? Hva skal man lære? Er det noe jeg kan lese/øve på i forveien? Som sersjant skulle jeg få mer dagpenger også, noen som vet hvor mye? Er det noen andre fordeler jeg kan dra nytte av som mulighet til andre tøffe kurs og bedre utstyr? Blålappen må jeg få meg! Kjenner til I-styrken, men det for bli om noen år. Blir sikkert knall etterpå hvis jeg blir lagfører og skal lede umotiverte 40åringene i strid Lenke til kommentar
Liestöl Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Hmm, var ikke mange HV-befal her Eller noen med kurset.. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hei, jeg er også meldt på dette, men ser at skolestudiene blir såpass harde at jeg bare må takke nei intill vidre. Hm, sånn som jeg har hørt, så lærer du først og fremst alle basic tingene ekstra grundig, og etterhvert skal du være leder. Dvs, kunne arbeide med befal, kunne befale folk og ta avgjørelser. Har hørt med folk som har tatt kurset, at det å befale F-styrke folk (seriøst) kan være en utfordring. Ligger for det meste i kursnavnet :-) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Still samme spørsmålet på http://www.milforum.net, så får du sannsynligvis flere, godt kvalifiserte svar. Lenke til kommentar
halvorni Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Still samme spørsmålet på http://www.milforum.net, så får du sannsynligvis flere, godt kvalifiserte svar. Ja, hør på Herr Brun. Han er flink, og vet hva han snakker om. Lenke til kommentar
Liestöl Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Ok, takk da prøver jeg der! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå