amito Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg sendte følgende melding til D-Link support: "Jeg har flere routere i huset. Nå har jeg lagt inn fibernett (www.altibox.no), og ønsker å benytte en DIR-635 som forsterker av det trådløse signalet fra Altibox routeren. Er dette mulig? Alternativt; kan jeg benytte DIR-635 som trådløst Access Point UTEN Å plugge inn Ethernet kabel fra Altibox router i LAN port på DIR-635? Med andre ord: Jeg har fulgt oppsettet i manualen for å gjøre DIR-635 til et KABLET ACCESS POINT. Men det må da være mulig at DIR-635 henter signalet fra Altibox router trådløst?" Svaret var: "Kjäre Dlink kunde. Dette er desverre ikke mulig med routerene våre da må du ha et access point. som for exs: DWL-2100AP. Mvh DLink Support" MEN STEMMER DETTE? GÅR DET VIRKELIG IKKE AN Å BRUKE DIR-635 SOM ET TRÅDLØST AKSESSPUNKT? Jeg forstår det slik at jeg kan sette DIR-635 i WDS mode. DA forstår jeg det slik at DIR-635 kan kobles som et AP mot Altibox routeren, og at PC'ene mine kan koble seg direkte mot enten Altibox router eller DIR-635 avhengig av hvilket signal som er sterkest? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 DIR-635 kan brukes som et vanlig aksesspunkt, men det støtter ikke WDS. Du er dermed avhengig av kabel mellom modem og WAN eller modem og LAN for å få det til å dele internett videre. Skal du motta trådløst og videresende så kan dette gjøres med en "repeater" eller en router med DD-WRT eller tilsvarende fimware. Lenke til kommentar
amito Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Takk for svar. Jeg forsto ikke at det kunne være riktig, for det står i manualen min (jeg har v1.0) at WDS er støttet. Og når jeg søkte etter mer info om dette fant jeg ditt innlegg fra 2008: "Tviler på at det er mulig. Det som er litt spesielt med DIR-635 er at den i følge manualen støttet WDS i firmware 1.00 men ikke senere. Det beste er å finne seg en router som støtter dd-wrt e.l. da kan man stort sett gjøre alt tenkelig med de." Jeg har altså egentlig WDS support, men det er ikke lenger støttet av D-Link i nyeste firmware versjon. Lenke til kommentar
msakram1984 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hei. Har samme problem her. Har DIR635 som den eneste routeren, og den er koblet som trådløs router ifra Canal Digital modemet. Nå har jeg flyttet maskinen til soverommet, og bor i blokk. Har ikke signaler der. What to do? Hva skal jeg bestille ifra komplett? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hvis du har null signal, så er det beste å skaffe seg homeplug. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430164 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå