Gå til innhold

[Løst]DIR-635 som trådløst aksesspunkt

amito

Anbefalte innlegg

Jeg sendte følgende melding til D-Link support:

"Jeg har flere routere i huset. Nå har jeg lagt inn fibernett (www.altibox.no), og ønsker å benytte en DIR-635 som forsterker av det trådløse signalet fra Altibox routeren. Er dette mulig?

Alternativt; kan jeg benytte DIR-635 som trådløst Access Point UTEN Å plugge inn Ethernet kabel fra Altibox router i LAN port på DIR-635?

Med andre ord: Jeg har fulgt oppsettet i manualen for å gjøre DIR-635 til et KABLET ACCESS POINT. Men det må da være mulig at DIR-635 henter signalet fra Altibox router trådløst?"

Svaret var:

"Kjäre Dlink kunde. Dette er desverre ikke mulig med routerene våre da må du ha et access point. som for exs: DWL-2100AP.

Mvh DLink Support"

MEN STEMMER DETTE? GÅR DET VIRKELIG IKKE AN Å BRUKE DIR-635 SOM ET TRÅDLØST AKSESSPUNKT?

Jeg forstår det slik at jeg kan sette DIR-635 i WDS mode. DA forstår jeg det slik at DIR-635 kan kobles som et AP mot Altibox routeren, og at PC'ene mine kan koble seg direkte mot enten Altibox router eller DIR-635 avhengig av hvilket signal som er sterkest?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Jeg forsto ikke at det kunne være riktig, for det står i manualen min (jeg har v1.0) at WDS er støttet. Og når jeg søkte etter mer info om dette fant jeg ditt innlegg fra 2008:

"Tviler på at det er mulig. Det som er litt spesielt med DIR-635 er at den i følge manualen støttet WDS i firmware 1.00 men ikke senere.

Det beste er å finne seg en router som støtter dd-wrt e.l. da kan man stort sett gjøre alt tenkelig med de."

Jeg har altså egentlig WDS support, men det er ikke lenger støttet av D-Link i nyeste firmware versjon.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...