Partyfillip Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Har booka meg tur til Riga i høstferien, så lurer på om noen har noen gode tips på hva man bør får med seg i Riga? Aktiviteter? Bygninger? bruer? restauranter? pub? spa? Alt tas imot med takk Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 -Den største severdigheten er hele gammelbyen hvor man bare kan gå på kryss og tvers til fots. Fantastisk sprudlende arkitektur med masse dekorative detaljer. Løft blikket! Ikke miss kattehuset! -Parken som går i en halvsirkel rundt gamlebyen er også fin. Om du har med dame så ta med en stor hengelås og markørpenn. Du vil skjønne bruken når du kommer dit. ;-) -Ta heis opp i tårnet på St-peters kirken for overblikk over sentrum. -Ta toget til Jurmala som er en liten ferieby ved kysten. Tar 40 minutter og koster lommerusk, gå en tur på stranden. -Handle på Rimi og Narvesen. Sightseeing-buss var ikke noe særlig, bedre å konsentrere seg om gamlebyen, til fots. Lenke til kommentar
Partyfillip Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Takk for gode tips Robert. Da skal blikket holdes høyt, og hengelåsen skal pakkes ned:) Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) - Jurmala er virkelig verd et besøk! 20-40 min med tog, alt etter hvilket tog som kommer Togene er forresten en opplevelse i seg selv, som å være med i en gammel sovjetisk krigsfilm! I Jurmala er det forøvrig veldig gode SPA-hotell. Baltic Beach Hotel har meget god spaavdeling. (Du trenger ikke være gjest for å få "behandling") - Dra på restauranten LIDO, det er totalt 7, si til Taxisjaføren at du skal til "the big LIDO". Utrolig spesiell opplevelse, enormt mye mat. Dyrt er det heller ikke;) - Gamlebyen er helt fantastisk! - Markedet er også verd et besøk, ligger i nærhetren av togstasjonen. Umulig å ta feil av, store hangarer. - Ta kun røde drosjer, og avtal alltid pris på forhand. Turen fra flyplassen og inn bør ikke koste mer en 8-10 lat. Endret 14. august 2009 av Corporal Clegg Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hadde lest så mange advarsler mot taxiene der at jeg bare tok buss. http://www.airbaltic.com/public/airport_express.html Ellers fant jeg et par spesielle varer: -vann med rabarbrasmak -konfektsjokolade med blåbær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå