Gå til innhold

Hvilken ISP anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Jeg har nett flyttet til Kr.sand og bor på Gimle studentby og er ute etter en ISP som kan levere via kopperet til min leilighet.

Adressen er: Kaserneveien 20, dørnr 102 eventuelt, 4630 Kristiansand. Har ikke fasttelefon.

SiA/UiA tilbyr 10/10mbit til 175,-/mnd etter det jeg vet og som jeg sitter på nu midlertidig, men da kan jeg ikke i prinsippet benytte tilkoblingen til hva jeg måtte ønske, om dere skjønner hvor jeg vil henn :)

Jeg har kun erfaring med NGT og Tafjord-Mimer og tidligere PC Support da jeg bodde hjemme i Møre og Romsdal, så har ikke snøring om feks selskaper som Ventelo, så det hadde vært greit med noe tilbakemeldinger og slikt. Så vet jeg ikke om så veldig mange ISP-er heller.

Hadde jo lyst å ta det via GET. Var nede på et kontor og fikk modem og greier, reiste hjem og stod i et døgn koblet til kabel-tv-nettet, så ringte jeg kundeservice og de sa de ikke leverte, dog dama på kontoret sa det, men etter litt mer sjekking da jeg skulle levere tilbake modemet fant hun ut at hun hadde tatt feil.

Hastigheten jeg kunne tenke meg er 8Mbit eller mer til en fornuftig pris.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Selv har jeg ikke erfaring med så mange andre enn Mimer, NEAS og NextGentel. Og ettersom jeg regner med at Nextgentel er eneste som leverer såpass vidt, så vil jeg anbefale de. Greie priser, minimalt med nedetid... tror faktisk ikke jeg har opplevd nedetid i det hele tatt i løpet av det året jeg var kunde. Ruteren hadde bare for vane å restarte seg hver fredag, men det er ikke leverandør sitt problem... Ikke anser jeg det som noe problem heller.

Det er jo min anbefaling... Også har jeg hatt Telenor, men som internettlinje, har jeg ikke noen spesielle erfaringer.

Lenke til kommentar

Tja...

Hvor skal vi starte....

Vil du virkelig betale så mye for å drive med gud vet hva det måtte være, men det må tydeligvis gå imot SIA sin kontrakt?

First off, den leiligheten du bor i er av nyere type og vil anta at det er tilrettelagt men aldri lagt opp til fasttelefon. Så om installasjonsprisen med montør blir mer enn ordinær kan jeg ikke svare på.

Videre... Om du derimot går vekk ifra ADSL og velger GET isteden som er kabelleverandøren så vet jeg heller ikke om de kan levere, da det er SIA sitt spredenett og GET leverer kun frem til et punkt. Det jeg skal frem til her er at jeg tviler på at SiA (eller GET), ikke har bygget ut dette nette med returforsterkere. Ergo, tror ikke du kan få via kabel.

Er vel en grunn til at det går en fiber til hver eneste bygg, og derfra sprees videre til hver leilighet med TP.

Poenget mitt er egentlig at nettet du har per i dag er billig og kjapt. Kan egentlig ikke se hvorfor du ønsker å kaste penger ut av vinduet for å få noe som er dårligere og dyrere?

Mvh

SiA Nettverksansvarlig

Kristian IVs Gate

Edit: skriveleif

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

GET leverer kun kabel-tv, ikke internett via kabel. Dette har jeg nå erfart :) Jeg har nå digital kabel-tv fra GET med HD PVR-tuner (fikk vist ikke inn Discovery Channel, og det må en jo ha(!) på analogt tydeligvis) og fikk opplyst om at jeg ikke kunne leie film, fordi de ikke har retur her oppe ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...