Gå til innhold

Hovedkortet finner ikke tastaturet


RS2000

Anbefalte innlegg

Ble overrasket da jeg skulle starte maskinen for litt siden. "Keyboard error or no keyboard present". Tastaturet er koblet til, og det virker. Har prøvd det på en annen maskin.

Prøvde også andre tastatur på min maskin, men hovedkortet fant ingen av dem.

 

Har prøvd resetting av CMOS, men til ingen nytte.

 

Hvis kortet holder på å bli gåent, kan jeg da sende det inn, og "skrike" til meg et annet hovedkort? Tenkter da på Abit IC7. 8)

 

Mitt nåværende hovedkort er ASUS P4S8X.

 

Vil for enhver pris ikke få et nytt hovedkort med SiS-chipset igjen. :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et PS/2-tastatur jeg ikke får kontakt med. Som jeg skrev tidligere, jeg har prøvd flere tastatur på maskinen, men fikk ikke kontakt med noen av dem.

 

Håper på å skrike til meg Abit IC7 hvis det ikke er noen vits i å fortsette med mitt nåværende kort.

Lenke til kommentar
Det er et PS/2-tastatur jeg ikke får kontakt med. Som jeg skrev tidligere, jeg har prøvd flere tastatur på maskinen, men fikk ikke kontakt med noen av dem.

 

Håper på å skrike til meg Abit IC7 hvis det ikke er noen vits i å fortsette med mitt nåværende kort.

 

Du har altså prøvd både PS/2 og USB baserte tastatur? Hvis ja, så er det vel ingen vei utenom å bytte hovedkort.

 

Er det noe annet som virker på hovedkortet? Jeg antar at du får bootet, så da vil vel du kunne se om musen i det minste virker når du kommer (ev.) til login vinduet.

Lenke til kommentar
Får bootet, ja.

 

Det er vel mulig å få et annet hovedkort, hvis man spør om det?

Ja, hvis du argumenterer saklig for hvorfor du ønsker å bytte til et annet kort, burde det gå greit. Prisen må selvsagt ikke overskride det andre HKet for mye. Ev. kan du tilby å betale mellomlegget.

 

Selv fikk jeg erstattet en ødelagt 40GB IBM harddisk med en 60GB Seagate Barracuda V på Komplett.no i forrige uke. Ikke dårlig bytte det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...