Gå til innhold

posessoren min er 70 grader !! hjelp ka slags vifte ?

MrLuni

Anbefalte innlegg

Min prosessor ligger på 6970 grader i bios men eg veit ikke ka den ligger på den jobber... Eg har ein "standard" billi vifte som eg fikk med da eg kjøpte pcn. Eg har rigget opp kabinettvifter så det er grei temp i kabinetet.

Før kunne eg neste steke pølse på kjøleribbene...

Ka kan eg gjere for å få ned tempen? Eg har lyst til å klokke den opp og. så ka slags vifte skal eg bruke?

Bios har eg ikke oppdatert før fordi eg finner ikke drivere som funker...

P4 1700mhz willamette

512 sd-ram

Eit røte hovedkort husker ikke ka det heite... støtter ikke ddr ram.

80gb wd 7200

gf4 4200 128mb 650 <---tror ikke det yter som det skal...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du kjølepasta? I såfall vis du ikkje gjer det.... Skaff deg det! Det er iallefall 10 grader i forksjell om du ikkje har kjølepasta på.. Du kan installere motherboard monitor eller pc alert eller lignende for å sjekke tempraturen i windows... Start et spel og sjekk tempraturen rett etter du er ferdig og spele... Det er også mulig at tempraturen i biosen er feil.. Er ikkje alltid til å stole på..

Men når du berre har kjøpt ei jalla vifte som følgte meg er det meget mulig at tempraturen er så høg. Å klokka en willamette er ikkje stort vits i.. Dei går ikkje noke særlig langt.. Og når du har sd-ram so er jo det også en flaskehals

Lenke til kommentar

eg har akkurat skiftet kjølepasta og det blei ikke noen forskjell...

Men eg har veldig lyst til å øke mhz så eg trenger rår om kjøling...

Skal eg ta volcano11 eller mist silent twin?

men tror du at eg klarer å få den opp til 2ghz da?

p4 1700mhz

Har du noen linker der eg kan laste ned disse programmen som du nemnte? dei som sjekker tempen osv.

Lenke til kommentar
eg har akkurat skiftet kjølepasta og det blei ikke noen forskjell...

Men eg har veldig lyst til å øke mhz så eg trenger rår om kjøling...

Skal eg ta volcano11 eller mist silent twin?

men tror du at eg klarer å få den opp til 2ghz da?

p4 1700mhz

Har du noen linker der eg kan laste ned disse programmen som du nemnte? dei som sjekker tempen osv.

Tror du bør vurdere Alpha 8045 heatsink med papstervifte på toppen. I mitt oppsett på XP2800+ resulterer denne i 38'C idle og 43'C Load. :) NB! Papstervifta følger ikke med. Det følger med en enermax. Og den bråker litt serru :)) Derfor bytt med papster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...