EvenL Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Hei, Er det noen regler ang. jegerprøven på duejakt/småfugljakt? Eller holder det med å være over 18 år? (Dog med visse innsikter om hvordan man skal behandle et våpen osv). Mvh Even Endret 10. august 2009 av EvenL Lenke til kommentar
Lazy- Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Hei, Er det noen regler ang. jegerprøven på duejakt/småfugljakt? Eller holder det med å være over 18 år? (Dog med visse innsikter om hvordan man skal behandle et våpen osv). Mvh Even Etter det jeg vet så er det ikke noen egen jegerprøve for småviltjakt. Du tar jegerprøven, så er det 16 år for småviltjakt og 18 for storvilt. Nå er det noen år siden jeg tok jegerprøven men var hvertfall sånn den gang Edit: http://www.dirnat.no/content.ap?thisId=500022790 Edit 2: Tror jeg misforstod spørsmålet ditt litt, men ja du må ha tatt jegerprøven for duejakt og småfugl. Endret 11. august 2009 av Fredrikzx Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Du må ha bestått jegerprøven ja, men treng ingen form for oppskyting for å jakte småvilt. Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå