Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rådelager - Yamaha Virago 125

Anbefalte innlegg

Hei,

Var og så på en Virago forrige uke og eieren sa at han nettopp hadde byttet rådelager på denne.

Så, første spørsmål

Hva er et rådelager?

Og er rådelager noe som må byttes ofte? Han sa han betalte 15.000,- for å bytte dette, så håper ikke dette må byttes ofte..

Også en ting som ikke har noe med emnetittel å gjøre, det satt effektanlegg på denne og fattern lurer på hvor mye effekten øker pga dette? ( I hestekrefter, helst)

På forhånd takk :)

Endret av The Serpentine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

råden er den "stanga" som stempelet i motoren er festet i. litt vanskelig å forklare. legger bilde nederst. dette er ikke noe som må byttest ofte. det er omtrent midt inni motoren.

men 15 000kr kan jeg aldri tenke meg at det har kostet. kanskje vis han har brukt et veldig dyrt verksted.

effektanlegget gir ikke noe mer hk, bare lyd. gir bittelitt effekt men ikke merkbart.

hvor mange km har den gått? spør hva som er grunnen til at han måtte bytte rådelageret.

men husk, er kun 10,11hk i disse syklene. ikke akkuratt det sprekeste i verden. dvs stor sjangs får å bli frakjørt av trimma mopeder som er ganske flaut :p

men lykke til med kjøp av sykkel :)

post-159675-1249951434_thumb.jpg

Endret av Markelure
Lenke til kommentar
her fant jeg det. 10hk http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_xv...virago_1997.php

men disse går dårlig. en kammerat av meg kjører slik på kjøreskolen, han sier den er veldig treg. må ha bånn gass hele tiden osv.

Hmm..

Jeg kjører Varadero på kjøreskolen og Viragoen dro jo nesten bedre enn Varaderoen enda det er 15 hk i den, så effektanlegget må jo utgjøre en forskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...