Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan selge en ide til et selskap?

WiiBoy

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet ikke om dette er den rette plassen, men jeg prøver.

Jeg har en ide om et konsept som ville vært glimrende for forskjellige passasjerferger, men vet ikke hvordan man går frem for å selge en slik ide.

Dette ville være noe som "butikken" er tjent med pga. salg av varer/ tjenester, og båten pga. økt trafikk og leie av lokale i båten. Dersom man skal "selge" en ide til f.eks. Colorline uten at de stjeler idene, hvordan går man da frem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke til å stole på, men noe jeg har hørt: Du kan ta en copyright for et år, for et par hundre kroner?

noen som kan bekrefte/avkrefte?

Avkrefta.

Du kan nok slippe unna med mindre dersom du bare tar patent på eit merkevarenamn, men det vil ikkje kunne hindre nokon i å marekedsføre produktet under eit anna namn.

Prisen avhenger bla. av kor vidt patentet strekker seg utover evt. liknande produkt.

Lenke til kommentar

Så lenge du forhandler med seriøse bedrifter, vil de (så å si) aldri stjele konseptet ditt. Selvfølgelig avhengig av hvor proff du er, og hva du faktisk legger i konseptet ditt.

Å stjele konsepter medfører bare elendige omtaler til bedriften, og de vil aldri igjen få nye konsepter presentert..

Du bør forøvrig ta en titt på denne linken.

Du skal være meget grundig på MANGE områder før du går ut til bedriftene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...