Stigi81 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hei. Jeg har en liten 10 fots båt som jeg lurer på å anskaffe en elektrisk motor til. Jeg har sett at de fleste EL-påhengsmotorer kun er beregnet for ferskvann. Er det noen som vet noe om hvorfor de kun er for ferskvann? (fordi det er mye stillere i ferskvann, eller fordi motorene ikke tåler saltet/utsatt for rust?) Grunnen til at jeg vil ha en elektrisk motor er at båten ligger langt fra nærmeste vei, og jeg ønsker derfor muligheten til å lett dra med meg motoren under armen for hver gang jeg skal bruke båten. (Jeg tenker å ha et 40-60AH batteri liggende fast i båten, som jeg ønsker å lade ved hjelp av et lite solcellepanel som også skal ligge i båten.) Båten blir veldig skjelden brukt, og blir kun brukt under ekstreme finværsdager, så den vil aldri bli brukt når det er vind til stede, det er også veldig rolig i sjøen der som båten ligger. Er det noen som har tips om type (helst rimelig) dersom noen har erfaring med elektriske båtmotorer? Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå