marti9 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Hallo! Jeg skal begynne på videregående om en uke, og trenger en bærbar skole-pc. Jeg har en Asus EEE pc fra før, men tror ikke denne vil passe helt til skolebruk, siden jeg på skolen vil ha behov for en god del programmer. Så jeg vil ha en pc som først og fremst skal brukes til skole, men som også kan brukes til spilling og andre ting. Jeg har fått ett tilbud fra skolen om en pc: HP Compaq 6735b. Spesifikasjoner:MS Vista Home Basic AMD Athlon DC QL-64 6735b Processor 15.4 WXGA 6735b Skjerm (1280*800) 2,7 kg (356, 265, 34)mm 2 GB 800DDR2 1DM 6735b Memory 160G HD 5400 RPM DVD RW DL LightScribe SuperMulti UB Broadcom 802.11b/g 6735b Wireless Card Pris: kr.820,- pr. år i tre år. Men jeg tror ikke at denne pc'en egner seg godt til spilling, så jeg har planer om å kjøpe en selv. Så det jeg lurer på nå er om noen har noen tips til hvilken pc jeg bør kjøpe som kan brukes på skolen, til spilling og ellers på fritiden. Jeg kan tenke meg å betale rundt 5000 kr for denne pc'en. Takker for alle svar. Endret 10. august 2009 av marti9 Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Bærbar pc som skal takle spill godt, blir ofte veldig dyrt. Denne 6735b klarer spill på en helt ok måte, du kan gjerne oppgradere til mer minne. Synes det er rart at skolen din ikke allerede har gjort det. Ville heller satsen på en stasjonær pc til spill, men det er meg. Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Bærbar pc som skal takle spill godt, blir ofte veldig dyrt. Denne 6735b klarer spill på en helt ok måte, du kan gjerne oppgradere til mer minne. Synes det er rart at skolen din ikke allerede har gjort det. Ville heller satsen på en stasjonær pc til spill, men det er meg. Jeg har en stasjonær pc som jeg nå sitter med, men det er litt tungvindt å ta med seg den overalt. Pc'en trenger ikke å være den aller beste spill-pc'en som finst, men jeg vil ha en som kan spilles på uten noe lagg. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hvilke spill er det du spiller da? Det er litt begrenset det du har å velge i mellom hvis du ikke skal bruke over 5 000 kr. Hvor mye koster den 6735b pc'en? Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Hvilke spill er det du spiller da? Det er litt begrenset det du har å velge i mellom hvis du ikke skal bruke over 5 000 kr. Hvor mye koster den 6735b pc'en? Jeg spiller vanligvis CS 1.6 og CS: Source, men det hadde vært bra om jeg kunne spilt f. eks. Assasin's Creed også. Den PC'en tilbyr koster som nevnt ovenfor 3*820 kr, som blir 2460 kr. Jeg fant noen av samme modellen på komplett. Jeg lurer litt på om den billigste der kanskje er aktuell. Vil jeg kunne kjøre Assasin's Creed på denne? Lenke til kommentar
program Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Etter hva jeg vet så skal vel ikke CS: Source kreve så mye. Det er vel flere enn en PC som heter det navnet du nevnte, men ut i fra spesifikasjonene tror jeg prisen ligger på rundt 7000,- Den har skjermkortet "ATI Radeon HD 3200" som etter hva jeg vet egner seg svært dårlig til spill. En i et annet inlegg som hadde omtrent akkurat samme spørsmål som deg. Bærbar PC til 5000,- som skulle brukes til skole og spill som Trackmania. Han spurte om denne er noe bra. Det tror jeg kanskje er en av de bedre "spill" laptopene du får til den prisen. Hvis du kan legge på 795,- tror jeg denne Men du må legge merke til at den er større og tyngre. Endret 11. august 2009 av program Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Etter hva jeg vet så skal vel ikke CS: Source kreve så mye. Det er vel flere enn en PC som heter det navnet du nevnte, men ut i fra spesifikasjonene tror jeg prisen ligger på rundt 7000,- Den har skjermkortet "ATI Radeon HD 3200" som etter hva jeg vet egner seg svært dårlig til spill. En i et annet inlegg som hadde omtrent akkurat samme spørsmål som deg. Bærbar PC til 5000,- som skulle brukes til skole og spill som Trackmania. Han spurte om denne er noe bra. Det tror jeg kanskje er en av de bedre "spill" laptopene du får til den prisen. Hvis du kan legge på 795,- tror jeg denne Men du må legge merke til at den er større og tyngre. Kan den sistnevnte kjøre Assasin's Creed? Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Hei http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=126947 Se på den, jeg gikk for den og jeg angrer ikke Jeg har lagt inn spill som Heroes V, CoD4 og den takler disse, så CS skulle ikke være noe problem Bare husk å slett alt adware som du ikke trenger Endret 11. august 2009 av nerikk Lenke til kommentar
program Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Assassin's Creed vet jeg ingenting om. Men når jeg ser litt mer nøye så tror jeg det jeg nevnte først har bedre skjermkort. Hvem av den eller den nerikk nevnte du burde velge, vet jeg ikke. Endret 11. august 2009 av program Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Den her PC har et skjermkort langt bedre enn 9400GS. Tror den er uslåelig i den prisklassen til 3900,- med QL64, HD 4570, 4 GB og 320 HDD. Lenke til kommentar
program Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 jornboss: hmm, må være et supersalg det. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 jornboss: hmm, må være et supersalg det. Ja jeg trodde den prisen bare skulle være i helgen. Jeg ville slått til - tror du kan få den til 4900,- full pris Lefdal. Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 (endret) jernboss: takker. Og du tror at denne vil passe godt til skolebruk? nerikk: takker. Hva er forskjellen på denne og denne? Og er dette den samme som sistnevnte ovenfor? Ser at harddiskkapasiteten er ulik. Endret 11. august 2009 av marti9 Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 For å svare på det siste så er ikke de den samme PCen. Hovedforskjellen mellom de to nevnte PCene er at den billgste har det desisdert beste skjermkortet og er den av de to som egntlig kan spilles med. Ellers virker de neste identiske - kanskje Netshop PCen har en ørlite bedre prosessor. Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 For å svare på det siste så er ikke de den samme PCen. Hovedforskjellen mellom de to nevnte PCene er at den billgste har det desisdert beste skjermkortet og er den av de to som egntlig kan spilles med. Ellers virker de neste identiske - kanskje Netshop PCen har en ørlite bedre prosessor. Så du vil anbefale den billigeste, med tanke på pris og med tanke på at den er best til mitt bruk(skole/spilling/fritidsbruk)? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hvor i landet skal du begynne på skole? Vet at flere fylker nå forbyr elever å bruke privat-eide pcer i skolen, blant de er Buskerud, Hordaland og Nordland fylkeskommuner. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Hvor i landet skal du begynne på skole?Vet at flere fylker nå forbyr elever å bruke privat-eide pcer i skolen, blant de er Buskerud, Hordaland og Nordland fylkeskommuner. ~ Mortis360 Skal begynne på Flora VGS i Sogn og Fjordane. Og jeg vet at jeg kan bruke egen pc, så det er greit. Men jeg lurer på om den pc'en som skolen tilbyr kjører de fleste spill bra, eller om jeg skal kjøpe en privat til å bruke på skolen. Men jeg tror at det blir den pc'en til kr 3900,- som er nevnt ovenfor. Jeg lurer også på hvilken av de to nevnte pc'ene dere anbefaler. Lenke til kommentar
program Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Etter spesifikasjonene tror jeg IKKE den skolen tilbyr kjører spill bra. Det er helt sikkert en grei PC, men ikke til spill. Jeg hadde slått til på den billige jornboss foreslo. Jeg tror det er den desidert beste til den prisen i forhold til ditt bruk. Jeg synes det er håpløst å forby elever å bruke egne PCer. Hva er meningen med det? Endret 11. august 2009 av program Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Etter spesifikasjonene tror jeg IKKE den skolen tilbyr kjører spill bra. Det er helt sikkert en grei PC, men ikke til spill. Jeg hadde slått til på den billige jornboss foreslo. Jeg tror det er den desidert beste til den prisen i forhold til ditt bruk. Jeg synes det er håpløst å forby elever å bruke egne PCer. Hva er meningen med det? Hehe. Si det. Takker. Tror nok det blir "jordboss-Pcen" Lenke til kommentar
program Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Bare for å innformere: Ser at flere i noen andre nye innlegg fraråfer å kjøpe Packard Bell PC. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1139883 Jeg har selv ingen erfaring med Packard Bell, men vil bare informere om hva andre sier. Endret 11. august 2009 av program Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå