-Just-Me- Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Hei Jeg prøver å kopiere en fil på 5,52 gb til en ekstern harddisk, men det står at det ikke går fordi det ikke er plass nok på den eksterne. Selv om det er over 100 gb igjen så får jeg den meldinga. Vil veldig gjerne få den fila kopiert, det er iso-fil, fordi vett aldri når pcen klikker, den er litt ustabil takk Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Les på forumet en snartur under folk som har samme problem. Det som skjer hos deg er at den eksterne er FAT32 og større filer enn 4Gb går ikke å kopiere ut. Da må du ha NTFS filsystem om det er ett Windows operativ system du bruker... Er en del poster om det samme og convert kommandoen, tror ikke du skal mange sidene bakover før du finner en. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 har windows xp og aner ikke hva e ska gjøre Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 fant en informativ side om dette Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 men vil ikke formatere den fordi da må jeg kopiere 170 gb over til maskinen og så kopiere det tilbake. tar 100 år! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Har du tenkt å prøve convert-kommandoen da? Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 lurer seff på det, men hvordan får jeg det tilbake til FAT32 igjen? Siden jeg jeg bruker FAT32 til ps3en fordi det er jo det filsystemet ps3en skjønner Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Da må du formatere den på nytt. Og det trengs ekstra programvare siden Windows ikke lar deg formatere FAT32 når partisjonen er over 32 GB. Høres ut som du trenger en til disk / minnepinne, så kan du ha en som er FAT32 og en som er NTFS. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 tror e også takker for svar Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hva med å ha 2 partisjoner på den eksterne disken; én med NTFS, én med FAT32? For PC'en vil ikke dette være noe problem, men jeg vet ikke hva en PS3 synes om det. EASEUS Partition Master kan hjelpe deg med det, dersom det skulle bli aktuelt. (Reduser størrelsen på FAT32-partisjonen, opprett deretter en ny NTFS-partisjon i tomrommet som oppsto.) Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Hva med å ha 2 partisjoner på den eksterne disken; én med NTFS, én med FAT32? For PC'en vil ikke dette være noe problem, men jeg vet ikke hva en PS3 synes om det. EASEUS Partition Master kan hjelpe deg med det, dersom det skulle bli aktuelt. (Reduser størrelsen på FAT32-partisjonen, opprett deretter en ny NTFS-partisjon i tomrommet som oppsto.) Ska tenke på det, men en minnepinne med 16 gb koster jo ikke så mye så tror jeg heller evt. går for det Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) nå har jeg kjøpt en minnepenn på 16 gb, men filsystemet er FAT32 på den og. Når jeg høyreklikker på den på Min Datamaskin, går det ikke ann å endre filsystemet virker det som.. hva gjør jeg for å få NTFS fil system? Edit: har fått ordnet det ved å trykke Start --> Kjør --> skriv cmd og trykk Enter. Det dukker da opp et svart vindu med tekst. Skreiv da help convert og trykka Enter. skreiv da convert G: /fs:ntfs siden G var navnet på stasjonen på der minnepennen min var og det var det http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb456984.aspx Endret 15. november 2009 av Spinexel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå