Eirik2 Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Som tittelen antyder er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre fremover. Valgets kvaler....som jeg håper noen kanskje kunne tenke seg å hjelpe litt med. Den opprinnelige planen var å kjøpe D700 som pakke sammen med enten PDK-1 (22.000) eller 14-24 f2,8 (30.000). Jeg må vel innrømme at PDK kanskje er mer nice to have enn need to have. Men den kan være kjekk i noen situasjoner med behov for ekstra FPS. 14-24 gir meg kanskje mer morro slik sett. Jeg har allerede Tokina 12-24 f4 for DX på min D200, og liker godt effekten av en god vidvinkelzoom. Mulig jeg kommer til å savne dette, selv om jeg selvfølgelig kan croppe ned til DX. Noen som har stått overfor samme valg tidligere? Men som om ikke dette var nok, så begynner ryktene om D700x/s å svirre. Jeg skal trolig til Kambodsja i oktober, og tenkte egentlig å ha med min nye D700 dit. Det rekker jeg neppe med D700x/s, og jeg må si full HD (forhåpentligvis med autofokus og no jello) er for fristende til å sluke D700 rått akkurat nå. Hva skal jeg gjøre? Kan man leie kamera (D700) til slike turer? Synes dette blir litt vanskelig. Hvis for eksempel D700s kommer ut med dritfete specs rett etter at jeg kommer hjem fra tur med nyinnkjøpt D700.... urk Mvh Eirik Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 14-24 er sikkert morro, men TUNG, STOR og tar ikke filter. Reis lett (og uten så mange objektivbytter) med en brukt 18-35 eller en 17-35 f2.8. Hvis du skal ha 14-24 så "må" du også ha PDK for å unngå at kameraet blir for fremtungt.... Tokinaen du har kan (prøv!) også være akseptabel på FF fra 18 mm (slik Nikons 12-24 er!) Interfoto leier ut, men det kostet flesk. Video tar man med video kamera på monopod med GOD ekstern mik Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Tja, hvis du kunne greid deg med D200 frem til D700s/x kommer ut, så hadde vel det vært det beste? Forutsatt at dette er solide rykter som materialiseres om ikke så altfor lenge. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Du taper ikke mye på å kjøpe et D700, for så å selge det igjen når den tid kommer. . . . og jeg hadde ikke kastet penger ut av vinduet på batterigrep, 14-24mm hver ukedag, og to ganger på søndag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Nå er det godt og varmt i Kambodsja - når du går rundt med massse utstyr kan det være greit at det ikke veier alt for mye Jeg ville nok sagt at hverken PDK eller 14-24 er lurt i den sammenhengen. Hva med å kjøpe en D5000 istedet - da får du video og et kompakt hus som du kan bruke som reserve når du erstatter D200 med en D700 variant - noe som du kan gjøre etter turen. Med både en D5000 og en D200, så kan du bruke to forskjellige objektiver samtidig - det er nyttig. Tom Lenke til kommentar
festen Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Er det virkelig trygt å ha med utstyr som er såpass dyrt til slike land? (jeg tenker ikke bare på risikoen for å miste utstyret, men også sin egen sikkerhet) Endret 11. august 2009 av festen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 festen skrev: Er det virkelig trygt å ha med utstyr som er såpass dyrt til slike land? (jeg tenker ikke bare på risikoen for å miste utstyret, men også sin egen sikkerhet) Var i Kambodsja og Vietnam i våres med utstyr for rundt 20 tusen. Følte aldri at det var noe problem. Det å bære på tunge ting - det er en annen sak. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå