snape Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Hei. Jeg er en big Audi fan, og har kjempelyst på en Audi, mine kriterier er: - den må ha fire dører. - ikke stasjonsvogn - i godt stand - manuell - litt fin å se på jeg bryr meg ikke om forsikringen blir billigere på den ene eller den andre, bensinforbruket har heller ikke noe å si jeg har tittet en del på A3, A4 og A6....men de fleste av bilene har kjørt over 130 - 140 000 km , noen venner av meg har fortalt meg at biler som har kjørt over 100 000 km for man masse problemer med, og jeg finner ingen Audi som har kjørt under 100 000 km og som koster under 100 000 kr , hva er riktig km stand for den prisen og til de modellene nevnt ovenfor?jeg har tenkt å ha den bilen jeg kjøper nå i 4 år. er det lurt å kjøpe en bruktbil som har kjørt over 150 000 km for 100 000 kr? forutsatt at alt annet er ok med bilen. hva hadde dere gjort hvis dere skulle ta det valget? fortell meg gjerne om andre biler som dere hadde kjøpt for 100 000 kr , istedenfor disse Audiene jeg har nevnt ovenfor... ps: jeg har oppkjøring om en måned, så har ikke lappen ennå...er 21 år gammel Endret 10. august 2009 av snape Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 At biler som har kjørt over 100 000 holder på å kollapse må være særegent for audi sine biler. Såvidt innkjørte da jo^^ Alt over 200 000 ville jeg vært mer skeptisk til, men det er jo bare å søke på finn.no, sette inn kriteriene dine så ser du hvilken bil du får for pengene dine. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hvorfor så fokusert på hva km telleren sier? Det som burde være mye mer prioritert, er bilens faktiske stand akkurat der og da. La noen fagfolk se grundig på bilen så får du en rapport av dem, det er meget lurt. Lenke til kommentar
snape Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Hvorfor så fokusert på hva km telleren sier?Det som burde være mye mer prioritert, er bilens faktiske stand akkurat der og da. La noen fagfolk se grundig på bilen så får du en rapport av dem, det er meget lurt. oi oi, sier du det ? hmm.... jeg kjenner absolutt ingen fagfolk innenfor dette feltet her egentlig...... men hva synes du om disse bilene her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18475641 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18177737 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17630372 plz kom gjerne med andre forslag til biler, hvordan bil hadde dere kjøpt hvis dere skulle kjøpe deres første bil til maks 100 000 kr.... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 "Bilen er kun kjørt av Dame til og fra jobb." burde si noe om verdien til de 90 000km bilen har kjørt. Jeg mener å ha lest et sted at èn enkel kaldstart gir like mye slitasje som å kjøre fra Oslo til Trondheim, i vertfall er det ikke langt fra sannheten. Det er av denne grunn man skal revurdere å kjøpe en bil som har vært kjørt veldig få km pr år av sin levetid. Ikke at nødvendigvis 10 000km/år slik det er i dette tilfellet er veldig lite, men teksten sier ivertfall noe som ville fått meg til å vurdere sterkt hvor mye i det hele tatt det er verdt å ta antall km inn i beregningen for hva bilen faktisk er verdt. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 noen venner av meg har fortalt meg at biler som har kjørt over 100 000 km for man masse problemer med Du burde finne deg nye venner... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Ta springfart og drit i km stand på telleren. Hvor langt bilen har rullet forteller ikke noe om dens stand eller hvordan den har rullet de milene den har tilbakelagt. Bruk heller øynene/ører og fokuser på andre ting som ulyder og rust for eksempel. Jeg hadde ikke kviet meg for å kjøpe en bil som har gått over 200k km, snarere tvert imot, da regner jeg med at en god del slitedeler har blitt byttet ut etterhvert. Det værste kan jeg tenke meg må være å kjøpe noe midt i mellom 100k og 150k, da ting gjerne begynner å bli modne for utskiftning, men dette varierer. Dessuten vil gjerne nyere biler med høyere km stand blitt kjør mye langturer med, i motsetning til en som har gått lite for alderen hvor det mest sannsynlig kun har vært kjøring fra a til b på halvvarm motor. Endret 13. august 2009 av Brian Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Bilen jeg ser på for tiden er en ~2000 model Saab 9-3 2.0T 150Hk med skinnseter. her har du et godt eksemplar mener jeg .. Jeg har ikke gått inn i hvordan rust og slite deler er på Saab (ganske nylig jeg fikk lyst på den) PS, for 8 000,- får du en bolt on chip som gir 224HK Lenke til kommentar
Espein Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg kjøpte nettopp denne bilen God pris og veldig pen!! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Bilen jeg ser på for tiden er en ~2000 model Saab 9-3 2.0T 150Hk med skinnseter. her har du et godt eksemplar mener jeg .. Jeg har ikke gått inn i hvordan rust og slite deler er på Saab (ganske nylig jeg fikk lyst på den) PS, for 8 000,- får du en bolt on chip som gir 224HK I en Saab 9-3og med over 220 hestekrefter bør man holde i rattet med hvertfall 2 hender under akselerasjon, hvis man skal unngå å bruke hele veien. I tillegg må du nok påregne et girkassebytte iblant, samt clutch slites veldig fort med et sånt oppsett. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 noen venner av meg har fortalt meg at biler som har kjørt over 100 000 km for man masse problemer med Du burde finne deg nye venner... de virker veldig bilkyndge de kompisene dine Lenke til kommentar
DonQuixotec Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Jeg kjøpte nettopp denne bilen God pris og veldig pen!! Den var kjempebra da. Ser nesten ut som RS4 jo Er ikke så veldig farlig om bilen man kjøper har gått langt. Det som er viktig er at f.eks serviceheftet er fulgt, eller om han har masse kvitteringer på bytting av slitedeler. Hvis det merkes at forrige eier har holdt bilen godt vedlike, spiller ikke km stand noe rolle. De gamle audi 80-ene til og med spiller ingen rolle. Karosseri er galvanisert, og særlig TDI motorene holder for evig. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Takk Ja, er rs farge tror jeg. Tror ikke jeg har sett med mine egne øyner enda noen med samma farge på en a4 Endret 14. august 2009 av Espein Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 1.9 TDI går LANGT orginalt, men vet ikke hvordan holdbarheten er når man har chippet de.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Men Christer, jeg tror nok både du og jeg kan være enig i at 1.8T er hvertfall dobbelt så moro å kjøre, og langt mer komfortabel enn 1.9 TDI, og da har man ikke engang tenkt på lyden enda Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 True true. Pumpedysemotorene er vel ikke akkurat kjent for ikke skrangle! Lenke til kommentar
War Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg kjøpte nettopp en suzuki liana brukt for 110k og da lå de fleste jeg så på mellom 87-100 i lengde kjørt. Jeg synnes du burde styre unna 140+ lengde i 100k klassen. Lenke til kommentar
tomgul Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 jeg er på samme stadiet, og jeg har veldig lyst på en toyota celica på 143hk. jeg satser på lån på ca 100.000. også vil jeg sette forsikringen på morra mi. jeg har en egenkapital på 80k. bilen har gått 102000. burde jeg satse på den? håper på svar! Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Det er ingen magisk grense som tilsier at når bilen har kjørt 100.000 så blir den automatisk dårligere. Når den nærmer seg 200.000 derimot er det en del dyrere 'slitedeler' som kanskje begynner å ta kvelden. Spiller ingen rolle om bilen har gått 91K eller 104K, hvis ikke bilen da har hatt en storsørvis ved 100K, da den som har gått litt lengre kan være et bedre kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå