Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Start- / avsluttningsproblemer

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et _stort_ problem med min laptop - Acer Aspire 7520G! Jeg kan verken sette den i ventemodus eller dvalemodus, er ikke sikker på om jeg kan skru den av (uten å holde inne på/av knappen), og den vil ikke fungere skikkelig når jeg skrur den på (kommer til vista loadscreen, så bare fryser den).

Når jeg prøver å sette den i ventemodus, så bare fryser skjermen, og blir aktivert når jeg beveger på musa/trykker på en knapp eller to. Når jeg (prøver) å sette den i dvalemodus så blir skjermen svart, og thats it... kan ikke gjøre noe mer. Ganske irriterende i og med at jeg egentlig trenger disse funksjonene spesielt når jeg begynner på skolen igjen. Og da må jeg som regel holde inne av/på knappen til den blir skrudd av.

Så senere må jeg selvfølgelig skru på maskinen, og da kommer det til de valgene der jeg kan velge hvordan jeg kan starte (vanlig, safe osv.), og jeg velger vanlig (har ikke noe å si, ingen funker anyway, med unntak av command line som jeg ikke har prøvd). Den går til den loadscreenen til windows vista (ultimate), og der stopper den etter et par sekunder. Ifølge lysene jobber ikke maskinen mer, og etter litt så holder jeg inne av/på knappen for å prøve på nytt. Tar noen forsøk før jeg greier å få den til å starte, og når jeg har fått den til å starte, blir skjermen svart når jeg kommer til login-delen, men når jeg skriver passordet og venter litt så kommer det seg, og maskinen funker phett.

Noen som vet WHAT TO DO? Blir gal av dette:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan høres ut som Vista er "ødelagt", noen av filene har blitt korrupte. Så sett i vista CD'en og kjør repair.

Hvis det fortsatt er problemer bør du kjøre noen programmer for å teste hardwaren, memtest etc. Eller bare enkelt og greit levere den inn til service hvis du fortsatt har garanti på den.

Lenke til kommentar

Vel, jeg kan prøve... viss jeg finner CD-rommen(den vises ikke på min datamaskin... vet ikke helt hvordan jeg skal finne den igjen, prøvd før)

Fikk noen bluescreener engang, og da sto det noe med minnedumping elnz, skjedde et par ganger på rad før jeg fikk starta skikkelig

Og viss jeg skal levere den inn tar det jo år og dag før jeg får den tilbake liksom :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...