BiB Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Jeg gikk 1 VGS nå. Når jeg fikk karakterkortet i posten eller Kompetansebevis som det sto på det da. Der Står alle karakterene mine under "standpunkt" untatt Tysk 2. Er alle karakterene fra 1,2 og 3 år standpunkt? :S Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hvis du tenker på vitnemålet du får v/avslutning vgs som beregner konk. poeng til høyere utdanning osv., så er hovedregelen grovt sett at "alle" karakterer står der og er med å styre snittet. For norsk vil vel derimot kun 3. års karakterer gjelde samme for Kroppsøvning. Muligens noen andre jeg ikke husker i farta. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Det gjelder vel også for språkfag for 1. klasse og matte fra 1. klasse, med mindre du velger R- eller S-matte i 2. klasse, da blir mattekarakteren fra 1. klasse stående. Tror jeg. Endret 21. august 2009 av Henrik B Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Samme for historie om faget er delt opp over to år, slik noen skoler gjør. Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Jeg fikk også standpunkt karakter i alle fag bortsett fra språk. Det vil si at jeg fikk standpunkt i faget, men det kom ikke på vitnemålet. Men jeg syns også det var litt rart at den ikke var tatt med, i og med at både norsk-karakteren var tatt med og norsk er jo et fag som strekker seg over 3 år. Men men, er sikkert en vane skolen gjennomfører. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Går ut ifrå at du går studiespesialiserande, då vil desse faga kome på vitnemålet i 3. klasse: Engelsk Naturfag Samfunsfag Geografi Matte (anten 1T eller 1P) + eventuell eksamen PS: Eg går ut i frå at du har hatt dei same faga som eg hadde i første klasse Lenke til kommentar
Ad Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Hvorfor er det bare fremmedspråk som ikke står under standpunkt? Trodde det bare var feil på mine karakterkort, men det viser seg jo at det er slik på alle. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Eg og trudde det var feil då eg i mi tid fekk det same, men eg reknar med det er ein grunn som me ikkje kjenner til det. Du får uansett ikkje karakter på vitnemålet i framandspråk før det avsluttes i 2. klasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå