Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - Fakta, videoer og diskusjon.

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som merker at venstre høyttaler er med dominant? Eller er det bare hos meg? Jeg blir nervøs når jeg går rundt, siden det høres ut som noen er på siden min hele tiden :p

Sikker på at du har lik avstand til venstre og høyre høgtaler ? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ja. Siden jeg bruker headset. Headsettet fungerer normalt i andre spill. Og instillingene er på standard (i BF:BC2)

edit: Ser ut som dett var et problem i BETA. Siden jeg har samme problem som nr 2 i denne tråden: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1128634

Men det er mulige løsninger på dette, som jeg kommer til å prøve ut seinere i kveld

A couple of steps that people experiencing sound problems can try:

- Go into your "BFBC2Beta" folder in your documents. Open up the "settings.ini" file with notepad. In there you should look for the line "Quality=low" or similar under the [sound] section. It might not say "=low" after quality but you want to change it so it says "Quality=high". Save the file and quit notepad.

- Now stay in that same "BFBC2Beta" folder inside your documents. There will be a file called "GameSettings.ini", open that up with notepad. Now look for the line "SoundSystemSize=". You can enter the value 1, 2 or 3 behind that. You should try all three and see what works best for your system. Save the file and quit notepad.

SoundSystemSize=1 and your game will use software mode to process audio.

SoundSystemSize=2 and your game will use hardware mode.

SoundSystemSize=3 and it will use XFI mode.

OBSERVE: It's very important that your game is turned off when you edit the files mentioned in the two steps above.

- Go in game and into the options. Set your speaker configuration to the correct value according to your sound setup. If you use headphones you want to switch it to "headphones" for example. If you are not sure what configuration fits your setup then choose "Hi-Fi".

- Disable VOIP in options.

- Go into the control panel for your soundcard and disable any equalizer settings or similar. You should also disable "Virtual surround", "Sound effects", "Environmental effects", "Loudness equalization" if you see any of those options.

- Download the latest audio drivers for your souncard.

- Plug your speakers or headphones into another audio port on your computer. For example if you have them plugged into the front panel then try to plug it into the soundcard directly in the back instead and vice versa.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Ja, det er noe kluss med lyden i BC2 med meg og. Jeg hadde det samme problemet i beta også. Hører liksom ikke helt hvor folk kommer fra, eller hvor de skyter fra. Jeg har da Logitech G35 7.1 headset, så kanskje derfor det er litt kluss med meg. :p

Men skal teste den guiden der etter jobb idag.

Lenke til kommentar

Til dere som skal oppdatere drivere eller har gjort det før release av BBC2

Har lest litt å¨steam i dag å fant denne tråden.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1176420

Se også:

http://starcraft.incgamers.com/blog/comments/nvidia-19675-drivers-starcraft-ii-beta-rip-pc-graphic-cards

Oppdaterte driveren min før jeg installerte spillet og da var det 196.75. Gikk inn på nvidia i dag å da finner jeg kun 196.21. Tror jeg installerer den nye driveren. Vil ikke fritere grafikk kortet mitt

Lenke til kommentar

Ikke bruk den siste driver'n fra nVidia (196.75-WHQL)

Ifølge en artikkel på ITavisen.no kan drivern ødelege sekjermkortet:

Vifta slutter å fungere.

Ikke bruk Nvidias 196.75-WHQL-drivere fra 2. mars.

Viftekontrolleren ødelagt

En feil i de nye driverne forårsaker problemer med viftekontrollen «Automatic Fan Speed». En gamer på Nvidias-forum merket seg at etter spilling hadde kortet en temperatur på 69 grader celcius og vifta gjorde lite for å få temperaturen ned.

Artikkelen: Trykk !

Lenke til kommentar

Går det ikke ann å adde B:BC2 via Steam? Har innstallert det på vanlig måte og CD-Key virket ok da, men når jeg prøver å trykke på "Activate a product on Steam" så får jeg bare at koden er invalid.

Lenke til kommentar

Du må vel inn i spillet og skrive inn koden der mener jeg.

Edit: For øvrig trodde jeg folk skulle tåle mindre i hardcore mode. Fem skudd i kroppen måtte til for å få ned en sniper på kloss hold med våpenet til engineeren.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Opplever dere andre som spiller på pc lagg? Både jeg og alle jeg ser i alle servere jeg spiller i har pinger mellom 100 og 300... (også i norske servere)

Hehe er sikkert internetlinja de som surrer. Her har jeg 35-60ping. fungerer fint :)

Jamen det kan jo ikke bare være meg når alle andre på serverne også har 100-300 i ping?

Jeg spiller forøvrig på TV2 sine servere siden jeg ikke finner bf.no sine.

Lenke til kommentar

For et spill!

Eneste negative jeg kan komme på er Bloom-effekten, som til tider er skrudd litt høyt. Ser jeg gjennom et scope blir alt vel lyst på brett med mye sol.

Men gameplay-messig slår dette MW2 ganske kraftig. Fyker rundt som recon med hagle og koser meg.

Anbefales at du skrur ned Brightness ingame :)

Skal prøve det (jobber hele lang-helga, så lite tid nå), men er det andre som opplever at når du ser gjennom scope på snikskytter-riflene så blir det (mye) lysere enn ellers? Litt samme effekt som når du ser ut fra en mørk tunnell.

Lenke til kommentar

Har prøvd no i heile går og så langt i dag, men kvar gong eg prøva å skrive inn cd key'n får eg fortsatt berre "unable to log in, please try again" kvar gong skjer det her... Eg gir snart opp :(

Nokon som har det samme problemet?

Lenke til kommentar

Går det ikke ann å adde B:BC2 via Steam? Har innstallert det på vanlig måte og CD-Key virket ok da, men når jeg prøver å trykke på "Activate a product on Steam" så får jeg bare at koden er invalid.

Har du kjøpt spillet et annet sted enn Steam så kan du ikke legge inn CD Keyen på Steam slik at du kan "registrere" spillet hos steam.

Forbanna dritt. Finner ingen server :(

EA\DICE har hatt problemer siden igår med servertrøbbel.

De har anbefalt alle de store hostingparkene om og skru av serverene, slik at de kunne oppdateres til R4. Dette skulle riktignok bli fikset idag morges iallefall.

Hvorfor i alle dager fikk jeg en unlock kode av lefdal på mail og en i coveret? :p

Ene keyen er vel til unlocks av Tracert, Armor Veichle etc, mens dne andre er til den andre rifla.. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...