Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - Fakta, videoer og diskusjon.


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Sånn ser scoreboard ut når du som medic har gjordt en god jobb!

IMG_0747.JPG

(Fikk ikke tatt print screen av en rar grunn. Bare hvit skjerm som var under ctrl>V)

 

Personlig driter jeg en lang en i stats, K/D og W/L ratioene så jeg er gjerne et hakk mer frempå for å lege sår og gjenopplive folk på laget mitt.

 

Nå som jeg har spilt mye medic så hender det ofte at jeg driter meg ut når jeg er litt ivrig og reviver en person og innser det at det står 3-4 stk og ser på han de akkurat drepte..

Men jeg prøvde da i hvertfall!

 

Veldig, veldig, veldig feil... sukk. Du har ikke gjort det bra som medic bare fordi du har revive-points. Og at du ikke bryr deg om W/L - hvordan kan du spille fps spill online og ikke bry deg om å vinne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig, veldig, veldig feil... sukk. Du har ikke gjort det bra som medic bare fordi du har revive-points. Og at du ikke bryr deg om W/L - hvordan kan du spille fps spill online og ikke bry deg om å vinne?

 

Hvordan kan man gjøre det dårlig som medic når man har masse revive/heal points som da betyr at teamet, og ikke minst squaden, har fått en ekstra sjanse eller tre til å hjelpe laget til å vinne?

Les hele innlegget mitt du rundt det feltet.

 

Jeg spiller i hovedsak fps spill online fordi jeg syns det er gøy samt få ut litt aggresjon.. Men jeg regner med at det er en dårlig grunn i dine øyner.

Selvfølgelig er det stas å vinne, men i forhold til en stor del av gamere så er ikke jeg den som setter i gang og sutrer og griner som en unge fordi W/L statsen er negativ i noen dager.

Det er tross alt ikke alltid man er på gode lag.

 

Der trer kommentaren min inn. Skulle laget mitt suge så ragequitter jeg ikke som en del folk gjør, men jeg fortsetter å spille og tar det som en utfordring.

 

PS: Laget mitt vant den runder, og jeg tror jeg var en av de som bidro temmelig bra på at vi skulle vinne!

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig, veldig, veldig feil... sukk. Du har ikke gjort det bra som medic bare fordi du har revive-points. Og at du ikke bryr deg om W/L - hvordan kan du spille fps spill online og ikke bry deg om å vinne?

 

Hva man setter seg som personlig mål og hva man anser som en "seier" er nok veldig forskjellig ifra person til person. Jeg syns det er morsomt om laget mitt vinner og at jeg samtidg har bidratt med noe for at det skal skje. Hvis runden desverre besto av 50% base-rape ifra mitt lag så føles det ikke fullt så positivt.

 

Andre spillere har desverre kun som mål og ha flest kills eller høyest K/D.

En god poengsum *kan* bety at du har bidratt relativt mye til ditt lags fremgang, og det er det jeg liker best med bfbc2 at support-funksjoner blir godt belønnet.

 

Jeg bryr meg ikke så mye om at jeg ikke fikk "kill'n" om jeg likevel får 40 poeng for spot+killassist.

 

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kommer an på hvilken mode man spiller, jeg spiller primært conquest og der er målet å få motstanders ticks til 0. Dette gjør man ved å ta og beholde flagg, drepe fienden og holde seg i live (som det var en stor overraskelse ;)) Så får man en høy K/D, så har man i utgangspunktet gjort en god jobb for laget, men dette kan motarbeides av gode fiende medics da revives gir ticks tilbake. Så hvor god jobb en medic gjør må da i tillegg måles opp i mot revive/death.

 

For meg så spiller det ikke så stor rolle om laget vinner eller taper, jeg er mer opptatt at jeg får til en god flyt og klarer å gjøre en god jobb for laget.

Lenke til kommentar

Vel, som medic er ikke jobben din utelukkende å revive eller heale. Ikke missforstå meg nå, jeg sier ikke at du ikke skal gjøre disse tingene. Men det jeg svarte på var utelukkende fokusert på en "jeg har revivet/healet-holdning" og derfor gjort det bra. Men statsene sier meg mer enn nok. Ingen på den scoreboarden hadde særlig bra stats. Og selv om statsene i seg selv er urelevante, så sier det allikevel mer enn nok.

 

Som medic er du en support class, du skal holde frontlinjen sterk. Med det inngår at du skal alltid være like bak assaults og engineers (og offensive recons). Du skal gi dem supportfire og holde fienden tilbake (kuleregn) når de skal avansere fremover (hvorfor tror du de har våpen med så store magasiner). Du skal selvsagt hive ut med-packs når lagvennene dine trenger det. Du skal ikke revive hver gang en lagvenn dør, men du skal sørge for at frontlinjen holder seg sterk ved at du a) løper tilbake i trygghet og lar lagvennene dine spawne på deg, eller b) klarerer området for så å revive når kysten er 100% klar. Slik slipper dere å måtte spawne heelt tilbake i basen o.l.

 

Man må jo selvfølgelig ta forbehold om at lagvennene dine faktisk forstår hvordan man skal spille sammen med en medic. Poenget mitt er at selv om runden kanskje føltes bra for deg, så har medics et mye større potensiale. Samtidig skal en god medic ha lagvenner forran seg på scoreboarden. Det høres absurd ut, hvertfall siden det ofte er revive medics som topper listen.

 

Personlig spiller jeg nesten kun public, så hvor "pr0" jeg kan kalle meg vet jeg ikke. Men jeg er ofte best. Jeg mener det er fordi jeg kan å spille alle rollene slik de skal spilles, og at jeg tjener på det. En god runde som medic for meg gir meg mellom 6000 og 10 000 poeng (combat score), da minst en av squadmedlemene mine ligger forran meg. Og medic er den klassen jeg liker minst. Som offensiv recon og en god medic i ryggen fikk jeg sist runde 73 kills på Atacama Harbor Rush. Hver gang jeg skulle fremover tok min trofaste medic å pepret fienden med kuler slik at jeg kunne løpe rundt, fremover eller hvor enn mitt hjerte måtte ønske. Han var jo forholdsvis god, så han fikk jo selvsagt en del kills og. Sammen var vi dynamitt :p

 

 

Greit, jeg tar kritikk på en litt dårlig skrevet post. Jeg var trøtt, jeg kunne har skrevet den anderledes. Men jeg er fortsatt uenig med deg :p

Lenke til kommentar

Vel, som medic er ikke jobben din utelukkende å revive eller heale. Ikke missforstå meg nå, jeg sier ikke at du ikke skal gjøre disse tingene. Men det jeg svarte på var utelukkende fokusert på en "jeg har revivet/healet-holdning" og derfor gjort det bra. Men statsene sier meg mer enn nok. Ingen på den scoreboarden hadde særlig bra stats. Og selv om statsene i seg selv er urelevante, så sier det allikevel mer enn nok.

 

Urm.. jo? Det er jo derfor man er medic?

Hovedfokuset er jo for å holde ditt lag i live, som du skriver litt lenger ned i innlegget ditt. Og verktøyene du har fått tildelt i den oppgaven skal brukes flittig.

 

Det er flere måter å lese av den scoreboarden der på.

 

1. Laget mitt dro på seg mye skade så jeg tjente mye på healingpoeng. (Som faktisk var tilfelle)

2. Laget mitt var litt vell aggressive og døde et par ganger unødvenig, hvor jeg da var helten og revivet dem så dem fikk en ekstra sjanse.

3. Jeg er en totalt n00b som bare springer rundt og healer og reviver kun for poeng. (Som ikke er tilfelle, men jeg tror det er dette du ser!)

Lenke til kommentar

Bandreas: Du kverulerer som en idiot nå uten å egentlig vite hvordan jeg spiller som medic. Du argumenterer rundt et bilde uten å vite hva og hvordan rundene gikk, samt hvordan jeg spilte da.

 

Jeg har en annen spillestil enn det du har, og du har din måte å spille på.

Jeg har bidratt i flere tilfeller, som medic, til at laget jeg er på har fått en sjanse ekstra eller tre til å vinne og derfor vil jeg si at jeg har gjordt en god jobb.

Så slutter vi med denne meningsløse diskusjonen.

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg kverulerer ikke som en idiot. At jeg påpeker at du har oversett en vesentlig del av setningen du siterte meg på, så gjør ikke det meg idiot.

 

Det jeg skrev et svar til, var det du skrev over bildet du linket, da du tydelig viste til at du hadde revivet og healet mye. Jeg sa meg uenig i hvorfor dette var bra, og jeg forklarte hvorfor. Du derimot, trenger ikke å bli maks defensiv og fiendtlig mot meg, bare fordi jeg sa meg uenig. Føler jeg var ydmyk nok i den lange posten min.

 

Men du har nok rett, dette er meningsløst.

Lenke til kommentar

Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor du mener det er en dårlig ting å revive og heale mye?

 

Jeg ble ikke maks defensiv eller fiendlig mot deg fordi du sa deg uenig. Jeg satte bare et spørsmålstegn rundt kveruleringa du drev med.

 

Det virker og som om du ikke vil lese deg jeg skriver, for en ting jeg føler jeg har nevnt nok ganger nå så er det dette:

Jeg gjør mer enn bare å heale og revive som medic.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Jeg lå som nummer 2980 eller noe på lista over topp Xbox BC2 spillere, vet ikke om det anses som bra, for det måles vel bare i level/score? Men jeg spiller som regel medic, og har noen runder over 30k xp :)

 

Spiller da en veldig offensive Medic :p M60'n min er min trofaste følger, samt Rex'en min :D

Assault G3+ C4 er også fantastisk gøy :) Hvertfall når man tar ut 2 tanks 1 boogie og 3-4 fotsoldater med 4 C4 =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...