Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - Fakta, videoer og diskusjon.


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Ganske komisk at folk ikke vet hvordan å spille recon på sikkelig måte.

 

Pointet er at du skal holde oversikt over laget ditt. Spot fiender, og gi tilbake melding til squadet.

En sniper vil helst ikke skyte ettersom dette avslører hvor du er.

 

Jeg spilte som dette med et lag, og vi var kanon effektive.

 

Greit nok jeg får ikke så mye poeng som folka ute i slagmarken, men det er prisen du betaler.

 

 

Folk flest løper ut med tanke at de skal drepe mest mulig, og som oftest driver de på i helt andre områder enn squaden de er med i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, det er ganske trist :\ Er vel kanskje bare et tegn på at jeg bør finne meg en klan, så man kan spille med "stabile" team mates :!: . Eie noobs på PUB servers (eller bli eid når du havner på tard teamet med 7 snipere mot et godt organisert lag) er ikke så givende lenger :p

Lenke til kommentar

Ganske komisk at folk ikke vet hvordan å spille recon på sikkelig måte.

 

Pointet er at du skal holde oversikt over laget ditt. Spot fiender, og gi tilbake melding til squadet.

En sniper vil helst ikke skyte ettersom dette avslører hvor du er.

 

Jeg spilte som dette med et lag, og vi var kanon effektive.

 

Greit nok jeg får ikke så mye poeng som folka ute i slagmarken, men det er prisen du betaler.

 

 

Folk flest løper ut med tanke at de skal drepe mest mulig, og som oftest driver de på i helt andre områder enn squaden de er med i.

 

Hva, neineinei..... Jeg kjenner meg ikke igjen i det der...

Lenke til kommentar

Ganske komisk at folk ikke vet hvordan å spille recon på sikkelig måte.

 

Pointet er at du skal holde oversikt over laget ditt. Spot fiender, og gi tilbake melding til squadet.

En sniper vil helst ikke skyte ettersom dette avslører hvor du er.

 

Jeg spilte som dette med et lag, og vi var kanon effektive.

 

Greit nok jeg får ikke så mye poeng som folka ute i slagmarken, men det er prisen du betaler.

 

 

Folk flest løper ut med tanke at de skal drepe mest mulig, og som oftest driver de på i helt andre områder enn squaden de er med i.

 

+1

Lenke til kommentar

Men hvor mange snipers er det som faktisk hjelper laget sitt i det hele tatt? Jeg spiller ikke clan-matcher, men i pubs så tror jeg ikke at jeg har opplevd å være på lag med en sniper som faktisk gjør mer nytte for seg som sniper, enn om han hadde valgt en annen klasse (evt. gått i nærkamp)

 

Nå som jeg har begynt å spille på hardcore er de enda mer nytteløse, med tanke på at spotting ikke er mulig.

 

@Rockna: Det finnes forresten en plussefunksjon på forumet, som er bedre å bruke enn å skrive "+1"

Endret av Error
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvordan det er verdt bryet. Hvis du spotter og merker noen sier fyren din noe, og i de fleste tilfeller hjelper det deg ikke i å oppdage noen.

 

Man kan trykke "m" for map, men det er tungvindt. I tillegg er map-vinduet stort og blokkerer en diger del av skjermen.

 

Da er det vel bare bedre å bruke tiden på noe annet

Endret av Error
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvordan det er verdt bryet. Hvis du spotter og merker noen sier fyren din noe, og i de fleste tilfeller hjelper det deg ikke i å oppdage noen.

 

Man kan trykke "m" for map, men det er tungvindt. I tillegg er map-vinduet stort og blokkerer en diger del av skjermen.

 

Da er det vel bare bedre å bruke tiden på noe annet

 

Tenk på det som dette da, du får jo 20 poeng dersom personen blir drept mens du har spottet han. Selv om du dør.

 

20 poeng her og der blir mye til slutt. Pluss du får bonus poeng å utføre spots, og dette baller på seg mer og mer.

Lenke til kommentar

Bruker til tider å kjøre opp kartet ja. Spesielt viktig hvis det er kjøretøy osv.. som du ikke ønsker å møte på rett rundt hjørnet. Trenger som regel bare bruke et sekund, toppen, og du vet da forhåpentligvis hvor fienden befinner seg. Er det en, så er det gjerne fler der. :)

 

Men sett bort fra seg selv, så er det viktig for de som skal spawne, at de vet HVOR det er praktisk å spawne (altså hvor fiendemassen/en squad er på vei), men ikke minst også om det er et kjøretøy på vei mot basen, slik at man kan velge korrekt utrustning for å ta den ut.

 

Er det et helikopter så kreves som regel en litt annderledes utrustning. Hvis noen spotter en sniper så hjelper det også veldig på å ta han ut. Så lenge man vet hvor sniperen befinner seg, så er jo det meste av jobben gjort. Selv en uzi kan da ta ham ut.

 

Jeg tar derfor jevnlig en titt innom kartet om jeg ønsker å finne ut hvor fienden befinner seg.

 

Da er det vel bare bedre å bruke tiden på noe annet

 

Tja, er vel ikke noe bedre å bruke det ene sekundet på, enn å oppdatere hvor eventuelle fiender/tanks er på vei vel? Sitter jo såklart ikke å fyrer opp kartet midt under beskytning.

 

 

 

Edit: Tja, poeng er jo greit det. :D Tidligere i spillet så betydde det jo også raskere nye våpen osv.. Ikke dumt det. Selv har jeg aldri helt sett greia med Medic og poeng. Får minst like mye av Assualt og engineer. SPESIELT sistnevnte. :w00t:

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Spill rush, sats på at lagene er jevngode så angripere/beskyttere møtes i en front og løp rundt med defilibrator. Her om dagen fikk jeg 560 poeng før poeng-counteret forsvant (defilibrator + medkit med super-range), og da var det ikke sånn ekstremt mange folk rundt meg.

Lenke til kommentar

Fatter ikke all sytingen på sniping/camping osv. Dette er jo et valid strategy.

 

Dessuten synes jeg at "camping" blir feiloppfattet av folk. Ingen forstår at det er ikke camping, men "defense" det egentlig heter, og er et uhyrlig viktig ting å utføre, særlig i Conquest.

 

Jeg var i et squad og der ble alle oss enige å holde på et flag, og dette klarte vi igjennom hele runden. Folk klagte og bitchet, og selvom vi sa at vi dreiv med defence, sytret drittungene.

 

Herregud....

 

En ting jeg har lagt merke til er at svært få folk benytter SPOT funksjonen når de skyter/ser noen. Er svært lett å trykke på Q mens du skyter.

Har du et godt lag, så vil andre fokusere på det du roper ut.

 

Er det en sniper som plager, så SPOT han!

 

Tror du missforsto, problemet er ikke at det er mange snipere på motstanderens lag, men på ditt lag!

Ellers om Frode789 fortalte.

Lenke til kommentar

Ganske komisk at folk ikke vet hvordan å spille recon på sikkelig måte.

Pointet er at du skal holde oversikt over laget ditt. Spot fiender, og gi tilbake melding til squadet.

Er vel strengt tatt derfor man har motion sensors. Spotting er veldig nyttig, er flere ganger jeg har fått kills på å skyte etter røde prikker uten å se noe mer enn at det er en rød prikk langt unna, og å få vite om fiender i nærheten er jo vitalt. Men man trenger ikke snipers til å utføre denne oppgaven, alle kan spotte, og det er viktigere oppgaver. Og er det for mange i forhold til hos fienden som bare overvåker, så blir det færre til å utføre de viktigste oppgavene. På kart som f.eks. Laguna Presa og Arica Harbor hvor US har flere attraktive sniper spots, så har jeg inntrykket av at US taper oftere (på public).

Lenke til kommentar

Eg er så JÆVLA lei desse lvl 50 elitist-autist-aimbothorene som gjer ALT for å forhindre ei bra runde alle kan nyte. Spelte nettopp Isla Inocentes, og jaggu meg sat det ikkje 3 pikkar på kanten mot fjella og skaut ned ALLE som spawna i basen vår. "så spawn på squaden din da!" dei var døde dei også. Og KVAR gong eg prøvde å spawne, blei eg one-shotta av ein jævla MG36.

Lenke til kommentar

Edit: Tja, poeng er jo greit det. :D Tidligere i spillet så betydde det jo også raskere nye våpen osv.. Ikke dumt det. Selv har jeg aldri helt sett greia med Medic og poeng. Får minst like mye av Assualt og engineer. SPESIELT sistnevnte. :w00t:

 

Medic er epic på poeng. Man racker lett opp 300 og 500 poeng på EN combo på rush på maps som Nelson Bay hvor hele laget ditt sitter bak en linje med betongblokker. Spam medickits og løp rundt med defib = win. :D

 

Har fått 18k poeng som medic uten noen som helst goldstars eller noe annet som gir mye poeng. Hadde godt over 20 revives og hadde heala noe inni helvette :p

Lenke til kommentar

Vel, tydelig at jeg må tilpasse spillestilen min mot å få poeng. Men er altfor opptatt av å plante bomben osv.. til å kunne få så sykt mange rvives og heals. Det blir jo såklart en del, men ikke sånn at det nærmere seg 18 000 poeng altså. :p

 

Med engineer derimot, så blir det jo ofte en rundt 320 ++ poeng for å ta ut en tanks (med to stykk inni), og så kanskje du klarer å få et par andre kills i samme slengen. Blir gode poeng av det i hvert fall. :) Men nå liker jeg da også spesielt baner med mange kjøretøy, så det er mye å ta av. Et AT4 i siden, og deretter et i baken tar raskt livet av enhver tanks. Om noen teammates har gjort livet mitt lettere med å fyrt av en tilfeldig rakett i front hjelper jo på. (da trengs bare en rakett) Å flanke defensive tanks er i hvert fall min spesialitet. Selv om noen til tider påstår jeg prøver å spawnkille fordi man er tvunget å nærme seg spawnen.

 

Ellers er jo Assualt med en M416 helt latterlig bra å bare slakte ned folk med. Som oftes blir det å drepe en eller to personer, plante en bombe, ta ut to-tre som prøver å defuse, og så fortsette til neste. Alternativt plante på begge kassene samtidig om det passer seg. Blir fort en 1000 poeng da. :) Om ikke i en combo, så i rask rekkefølge. :dribble:Bare for å ta ut to kasser får du vel 600 poeng, samt kanskje en dobbelkill og noen andre ekstrapoeng for å være aggressiv (og 5-6 kills). Da kan medics bare ta seg en bolle altså. :w00t:

 

Men om kampen slår andre veien, og det ender med "sniper-helvette", så ser jeg jo at medics kan stå å heale og revive i fleng. Bare synd jeg stikker fra serveren før den tid.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Må jo ikke glemme at masse medics kan redde et attacker team da vær gang noen blir reviva så blir tickets ("poengene") til attacker teamet restora. Et attackerteam av 100% medics hadde vært uslåelig :p

 

Wait: Må ha et par assaults med hagle/thompson/m14 som kan gi ammo + C4 på eventuelle kjøretøy.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...